Pētniecības metodoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Veidot izpratni par pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot pētniecībā.
Priekšzināšanas
Informācijpratība.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus.
Prasmes
1.Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu.
Kompetences
1.Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu. Veidot pētījuma instrumentu. Lasīt zinātniskus rakstu, un sagatavot literatūras apskatu un analīzi. Sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un sagatavot iesniegšanai kvalifikācijas darbu. Sagatavot prezentāciju.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, pētījuma instrumeta apzināšana un izveide. Priekšaizstāvēšana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma dizaina un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekts. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par kvalifikācijas darbu izstrādi un aizstāvēšanu. Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma tipi, metodes un plānošana
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalifikācijas darba sadaļu saturs un noformēšana. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi. Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu apstrāde un matemātiskā statistika
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma rezultātu interpretācija. Slēdzieni un secinājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.
Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011.
Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014.
Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Pētniecība. Teorija un prakse. RaKa 2016.
Papildu literatūra
Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
Citi informācijas avoti
RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati.