Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecības metodoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_589
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot pētniecībā.

Priekšzināšanas

Informācijpratība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus.

Prasmes

1.Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu.

Kompetences

1.Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu. Veidot pētījuma instrumentu. Lasīt zinātniskus rakstu, un sagatavot literatūras apskatu un analīzi. Sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un sagatavot iesniegšanai kvalifikācijas darbu. Sagatavot prezentāciju. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, pētījuma instrumeta apzināšana un izveide. Priekšaizstāvēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma dizaina un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekts. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par kvalifikācijas darbu izstrādi un aizstāvēšanu. Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma tipi, metodes un plānošana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalifikācijas darba sadaļu saturs un noformēšana. Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi. Pētījuma rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu apstrāde un matemātiskā statistika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu interpretācija. Slēdzieni un secinājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
10 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.

2.

Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011.

3.

Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Raka, 2014.

4.

Mārtinsone K., Pipere A., Kamerāde D. Pētniecība. Teorija un prakse. RaKa 2016.

Papildu literatūra

1.

Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.

2.

Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati.