Mākslu terapija grupā praksē
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rk@rsu.lv, +371 20271291
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Maģistranti zina nozīmīgākos teorētiskos konceptus grupu konsultēšanā un mākslu terapijas pielietojumā grupā.
Prasmes
1.Maģistranti prot pielietot iegūtās zināšanas, lai izveidotu terapeitiskas/ konsultatīvas attiecības ar klientu/ pacientu un realizētu konsultēšanas un terapeitisko procesu grupā. Maģistranti prot izvērtēt: klienta/ pacienta personības funkcionēšanas līmeņa, galveno psihes aizsargmehānismu ietekmi uz grupas procesu, klienta/ pacienta problēmas, grūtības, situāciju, spējas un resursus, kultūras un vides faktorus un to ietekmi uz grupas procesu. Prot pacientiem/ klientiem noteikt iespējamo sadarbības mērķi, izstrādāt mākslas terapijas plānu grupai un īstenot to.
Kompetences
1.Prot izvēlēties un lietot atbilstošu saskarsmes veidu un paņēmienus klīniskā vidē darbam ar dažādiem pacientiem/ klientiem, atbilstoši viņu vecumam un grūtībām. Maģistrantiem ir izkopta empātiska, cieņā un izpratnē balstīta attieksme pret klientiem/ pacientiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Mākslu terapija, atbilstoši specializācijai, praksē ar grupu mentora un supervizora pārraudzībā. Grupai atlasītiem pacientiem/ klientiem noteikt iespējamo sadarbības mērķi, izstrādāt mākslas terapijas plānu un realizēt mākslas terapijas procesu grupā. Supervizēt savu pieredzi specializācijas kontekstā. Veikt savas pieredzes analīzi prakses dienasgrāmatā.
Sagatavot rakstisku prakses atskaiti, rakstisku viena gadījuma analīzi, viena gadījuma prezentāciju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Viena gadījuma analīzes sagatavošana pēc noteiktas (dotas) struktūras un prezentācija (vērtējums). Pašrefleksija par praksi (ieskaitīts/neieskaitīts), mentora un supervizora vērtējums par praktikantu (ieskaitīts/neieskaitīts), prakses atskaite (ieskaitīts/neieskaitīts).
Supervīziju apmeklējums (ieskaitīts pie 80% apmeklējuma). Students prezentē vismaz vienu gadījumu individuāli un vienu grupā (klientu/pacientu attīstības vēsture, mākslā balstīta izvērtēšana un pārskats par darbu sesijās), analizē savu darbību, reflektē par savu un citu profesionālo darbu. Ir veicis prakses video ierakstu. Supervīziju protokoli atbilst prasībām, ir korekti aizpildīti. Rakstiska prakses atskaite (ieskaitīta/ neieskaitīta), mentora vērtējums (ieskaitīts/ neieskaitīts), supervizora vērtējums (ieskaitīts/ neieskaitīts), pašrefleksija prakses dienasgrāmatā (ieskaitīta/ neieskaitīta).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadnodarbība. Informācija par prakses saturiskajiem un organizatoriskajiem aspektiem. Informācija par prasībām un vērtēšanas kritērijiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs par prakses gadījuma aprakstīšanu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mākslu terapija (otrais izdevums). (2011). Sast. K. Mārtinsone. Rīga: RaKa. (akceptējams izdevums)
Mākslu terapija dažādām klientu/pacientu grupām. (2014). Sast. Mārtinsone K., Krevica E. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte
Grupu psiholoģiskā konsultēšana un psihoterapija. (2019). Sast. Sudraba, V., Mārtinsone, K. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte
Papildu literatūra
A comprehensive guide to music therapy: theory, clinical practice, research, and training. (2019). Sast. Lindahl Jacobsen, S., Nygaard Pedersen, I., Bonde, L.O. London: Jessica Kingsley Publishers
The Oxford handbook of dance and wellbeing. (2017). Red. Karkou, V., Oliver, S., Lycouris, S. London: Oxford University Press
Handbook of art therapy (2nd edition). (2012). Malchiodi, C.A. New York; London: Guilford Press
Acting for real: drama therapy process, technique, and performance (2nd edition). (2019). Emunah, R. London: Routledge
Citi informācijas avoti
The arts in psychotherapy
Drama therapy review
Nordic journal of music therapy
Body, movement and dance in psychotherapy
International journal of art therapy