Pašefektivitāte un pašregulācija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, J. Asara iela 5, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Sniegt iespēju studentiem apgūt pašefektivitātes un pašregulācijas koncepcijas un attīstīt prasmi tās pielietot turpmākajā profesionālajā darbībā (mērķu uzstādīšana, uzvedības maiņa, stresa menedžments, psiholoģiskās labklājības veicināšana).
Priekšzināšanas
Nav nepieciešamas.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti definē pašefektivitāti; apraksta psiholoģisko labklājību ietekmējošus faktorus; izprot saistību starp indivīda uzvedību/ sasniegumiem un pārliecībām.
Prasmes
1.Studenti apraksta pašregulācijas un pašefektivitātes lomu indivīda funkcionēšanā un psiholoģiskajā labklājībā; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot individuālos mērķus un pašregulācijas/ pašefektivitātes attīstības paņēmienus.
Kompetences
1.Studenti diskutē par saistību starp cilvēku uzvedību, pašregulāciju un psiholoģisko labklājību; balstoties uz iegūtajām zināšanām, studenti formulē individuālo mērķi un izstrādā tā sasniegšanas plānu; izmanto veselīgās prakses, lai uzlabotu psiholoģisko labklājību un sasniegumus; kritiski analizē savu uzvedību un psiholoģisko labklājību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Studenti patstāvīgi apgūst videolekciju materiālu un aizpilda pašpārbaudes testus par lekciju tēmām.
2. Izstrādā individuālo plānu psiholoģiskās labklājības uzlabošanai un prezentē to seminārnodarbībā.
3. Studiju kursa beigās aizpilda kursa atgriezeniskās saites aptauju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Individuāli izstrādāts plāns psiholoģiskās labklājības uzlabošanai un prezentē to pēdējā nodarbībā.
Vērtēšanas kritēriji patstāvīgi izstrādātajam individuālajam plānam:
1. Izvērtējot individuālās dzīves jomas, formulēta problēmjoma un savas uzvedības problēma, sniegts tās apraksts, rakturojot, kā tā ietekmē indivīda psiholoģisko labklājību – 1 punkts .
2. Izvirzīts skaidri definēts mērķis problēmjomas risināšanai - 1 punkts.
3. Aprakstīti soļi virzībai uz mērķi - 1 punkts.
4. Formulēts sasniedzamais rezultāts – 1 punkts.
5. Pēc izvēles tiek aprakstīta viena no pašregulācijas metodēm un tiek sniegta pašrefleksija par šīs tehnikas izmantošanu – 2 punkti.
6. Tiek izmantoti 2-4 literatūras avoti un atbilstošu atsauču izmantošana – 2 punkti.
7. Individuālais plāns prezentēts seminārnodarbībā – 2 punkti.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. Videolekciju apgūšana, pašpārbaudes testu izpilde, aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, kuru laikā tiek veikti uzdevumi individuālā plāna patstāvīgai izstrādei – 40%. Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts.
2. Sagatavots un prezentēts patstāvīgi izstrādāts individuālais plāns, psiholoģiskās labklājības uzlabošanai – 60%.
Gala vērtējums tiek izlikts 10 ballu skalā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek izklāstīts studiju kursa saturs un prasības. Tiek apskatīts vērtību jēdziens, kas ļauj studentiem identificēt savu vērtību sistēmu un savu dzīves jomu saskaņu ar to.
Nodarbības jautājumi: 1.uzdevums - vērtību kompass.
2.uzdevums - dzīves jomu izvērtējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek aprakstīta stresa teorija, stresa faktori. Tiek skaidrots stresa un stresa reakciju process. Lekcija
sniedz izpratni par stresa avotiem, palīdz identificēt stresa reakcijas. Ir izskaidrotas pozitīvā stresa un
toksiskā stresa atšķirības. Ir aprakstīta uz emocijām vērsta un uz problēmu vērsta stresa pārvarēšana.
Nodarbības jautājumi: Kas ir stress? Kādi faktori izraisa stresa vērtējumus? Kādas ir distresa un eistresa pazīmes? Kā pārvaldīt
stresu?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana.
Apraksts
Anotācija: Tiek apspriests uzvedības izmaiņu transteorētiskais modelis un visi tā posmi. Šis modelis tiek izmantots šī
kursa laikā, lai mainītu kādu konkrētu uzvedību. Tiek apskatīti veidi kā cilvēki pieņem lēmumus un veidi kā
pieņemt labu lēmumu.
Nodarbības jautājumi: Pēc videolekcijas seko tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek pārrunāta pašregulācijas teorija un pašregulācijas stratēģijas. Tiek apskatīti veidi kā var uzlabot
savu pašregulāciju. Nodarbībā tiek praktizētas pašregulācijas metodes.
Nodarbības jautājumi: Kura metode patika visvairāk? Kādas emocijas un sajūtas pārņēma, veicot šo uzdevumu? Kas patika / kas
nepatika? Vai turpināsit izmantot kādu no šīm metodēm?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek pārrunāta pašregulācijas teorija un pašregulācijas stratēģijas. Tiek apskatīti veidi kā var uzlabot
savu pašregulāciju. Nodarbībā tiek praktizētas pašregulācijas metodes.
Nodarbības jautājumi: Kura metode patika visvairāk? Kādas emocijas un sajūtas pārņēma, veicot šo uzdevumu? Kas patika / kas
nepatika? Vai turpināsit izmantot kādu no šīm metodēm?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Tiek apskatīta mērķa formulēšanas būtība un svarīgums, pārrunāta mērķu uzstādīšana izmantojot SMART metodi.
Nodarbības jautājumi: Patstāvīgi izstrādāt savu SMART mērķi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Emocijas un emociju regulācija.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek skaidrota emociju teorija. Ir aprakstītas pamata un kompleksās emocijas, emociju funkcijas,
primārās un sekundārās emocijas, emociju fizioloģiskais modelis. Tiek skaidrota emocionālās apzināšanās
un emociju regulēšanas nozīme.
Nodarbības jautājumi: Kas ir emocijas? Kāpēc mums vajadzīgas emocijas? Kā noteikt emocijas? Kas mūs padara emocionālus?
Kas ir emocionālā apziņa? Kā regulēt emocijas?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Motivācija un tās loma pašregulācijā.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek izskaidrotas galvenās motivācijas definīcijas, aprakstīta iekšējā un ārējā motivācija. Tiek sniegts plašāks cilvēka vajadzību skaidrojums. Dots pašnoteikšanās teorijas apraksts. Tiek skaidrota motivācijas nozīme mērķa sasniegšanā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir motivācija un kā tā var būt noderīga mērķu sasniegšanā? Kā paaugstināt motivāciju virzībā uzmērķi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek aprakstīts pašefektivitātes jēdziens. Ir aprakstīta atšķirība starp pašefektivitāti un citiem jēdzieniem. Aprakstīta pašefektivitātes loma pašregulācijā. Tiek paskaidroti soļi pašefektivitātes palielināšanai. Praktiskajā nodarbībā tiek veikts pašefektivitātes mērījums. Tiek veikts gadījuma analīzes uzdevums.
Nodarbības jautājumi: Kas ir pašefektivitāte? Kā attīstās pašefektivitāte? Kā izmērīt pašefektivitāti?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek aprakstīts pašefektivitātes jēdziens. Ir aprakstīta atšķirība starp pašefektivitāti un citiem jēdzieniem. Aprakstīta pašefektivitātes loma pašregulācijā. Tiek paskaidroti soļi pašefektivitātes palielināšanai. Praktiskajā nodarbībā tiek veikts pašefektivitātes mērījums. Tiek veikts gadījuma analīzes uzdevums.
Nodarbības jautājumi: Kas ir pašefektivitāte? Kā attīstās pašefektivitāte? Kā izmērīt pašefektivitāti?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas
Apraksts
Anotācija: Seminārnodarbībā studenti prezentē savu patstāvīgo darbu.
Nodarbības jautājumi: 1. Izvērtējot individuālās dzīves jomas, formulēta problēmjoma un savas uzvedības problēma, sniegts tās apraksts, rakturojot, kā tā ietekmē indivīda psiholoģisko labklājību – 1 punkts.
2. Izvirzīts skaidri definēts mērķis problēmjomas risināšanai - 1 punkts.
3. Aprakstīti soļi virzībai uz mērķi - 1 punkts.
4. Formulēts sasniedzamais rezultāts – 1 punkts.
5. Pēc izvēles tiek aprakstīta viena no pašregulācijas metodēm un tiek sniegta pašrefleksija par šīs tehnikas izmantošanu – 2 punkti.
6. Tiek izmantoti 2-4 literatūras avoti un atbilstošu atsauču izmantošana – 2 punkti.
7. Individuālais plāns prezentēts seminārnodarbībā – 2 punkti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas
Apraksts
Anotācija: Seminārnodarbībā studenti prezentē savu patstāvīgo darbu.
Nodarbības jautājumi: 1. Izvērtējot individuālās dzīves jomas, formulēta problēmjoma un savas uzvedības problēma, sniegts tās apraksts, rakturojot, kā tā ietekmē indivīda psiholoģisko labklājību – 1 punkts.
2. Izvirzīts skaidri definēts mērķis problēmjomas risināšanai - 1 punkts.
3. Aprakstīti soļi virzībai uz mērķi - 1 punkts.
4. Formulēts sasniedzamais rezultāts – 1 punkts.
5. Pēc izvēles tiek aprakstīta viena no pašregulācijas metodēm un tiek sniegta pašrefleksija par šīs tehnikas izmantošanu – 2 punkti.
6. Tiek izmantoti 2-4 literatūras avoti un atbilstošu atsauču izmantošana – 2 punkti.
7. Individuālais plāns prezentēts seminārnodarbībā – 2 punkti
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija: pašefektivitāte un pašregulācija. Problēmas identifikācija.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek izklāstīts studiju kursa saturs un prasības. Tiek apskatīts vērtību jēdziens, kas ļauj studentiem identificēt savu vērtību sistēmu un savu dzīves jomu saskaņu ar to.
Nodarbības jautājumi: 1.uzdevums - vērtību kompass.
2.uzdevums - dzīves jomu izvērtējums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Stress un stresa pārvarēšanas stratēģijas.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek aprakstīta stresa teorija, stresa faktori. Tiek skaidrots stresa un stresa reakciju process. Lekcija
sniedz izpratni par stresa avotiem, palīdz identificēt stresa reakcijas. Ir izskaidrotas pozitīvā stresa un
toksiskā stresa atšķirības. Ir aprakstīta uz emocijām vērsta un uz problēmu vērsta stresa pārvarēšana.
Nodarbības jautājumi: Kas ir stress? Kādi faktori izraisa stresa vērtējumus? Kādas ir distresa un eistresa pazīmes? Kā pārvaldīt
stresu?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Transteorētiskais jeb pārmaiņu posmu modelis. Lēmumu pieņemšana.
Apraksts
Anotācija: Tiek apspriests uzvedības izmaiņu transteorētiskais modelis un visi tā posmi. Šis modelis tiek izmantots šī
kursa laikā, lai mainītu kādu konkrētu uzvedību. Tiek apskatīti veidi kā cilvēki pieņem lēmumus un veidi kā
pieņemt labu lēmumu.
Nodarbības jautājumi: Pēc videolekcijas seko tests.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek pārrunāta pašregulācijas teorija un pašregulācijas stratēģijas. Tiek apskatīti veidi kā var uzlabot
savu pašregulāciju. Nodarbībā tiek praktizētas pašregulācijas metodes.
Nodarbības jautājumi: Kura metode patika visvairāk? Kādas emocijas un sajūtas pārņēma, veicot šo uzdevumu? Kas patika / kas
nepatika? Vai turpināsit izmantot kādu no šīm metodēm?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašregulācijas stratēģijas. Apzinātība un pašnovērošana.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek pārrunāta pašregulācijas teorija un pašregulācijas stratēģijas. Tiek apskatīti veidi kā var uzlabot
savu pašregulāciju. Nodarbībā tiek praktizētas pašregulācijas metodes.
Nodarbības jautājumi: Kura metode patika visvairāk? Kādas emocijas un sajūtas pārņēma, veicot šo uzdevumu? Kas patika / kas
nepatika? Vai turpināsit izmantot kādu no šīm metodēm?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu risināšana. SMART. Mērķu formulēšana.
Apraksts
Anotācija: Tiek apskatīta mērķa formulēšanas būtība un svarīgums, pārrunāta mērķu uzstādīšana izmantojot SMART metodi.
Nodarbības jautājumi: Patstāvīgi izstrādāt savu SMART mērķi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Emocijas un emociju regulācija.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek skaidrota emociju teorija. Ir aprakstītas pamata un kompleksās emocijas, emociju funkcijas,
primārās un sekundārās emocijas, emociju fizioloģiskais modelis. Tiek skaidrota emocionālās apzināšanās
un emociju regulēšanas nozīme.
Nodarbības jautājumi: Kas ir emocijas? Kāpēc mums vajadzīgas emocijas? Kā noteikt emocijas? Kas mūs padara emocionālus?
Kas ir emocionālā apziņa? Kā regulēt emocijas?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Motivācija un tās loma pašregulācijā.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek izskaidrotas galvenās motivācijas definīcijas, aprakstīta iekšējā un ārējā motivācija. Tiek sniegts plašāks cilvēka vajadzību skaidrojums. Dots pašnoteikšanās teorijas apraksts. Tiek skaidrota motivācijas nozīme mērķa sasniegšanā.
Nodarbības jautājumi: Kas ir motivācija un kā tā var būt noderīga mērķu sasniegšanā? Kā paaugstināt motivāciju virzībā uzmērķi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek aprakstīts pašefektivitātes jēdziens. Ir aprakstīta atšķirība starp pašefektivitāti un citiem jēdzieniem. Aprakstīta pašefektivitātes loma pašregulācijā. Tiek paskaidroti soļi pašefektivitātes palielināšanai. Praktiskajā nodarbībā tiek veikts pašefektivitātes mērījums. Tiek veikts gadījuma analīzes uzdevums.
Nodarbības jautājumi: Kas ir pašefektivitāte? Kā attīstās pašefektivitāte? Kā izmērīt pašefektivitāti?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Pašefektivitātes koncepts. Pašefektivitātes attīstība un veicināšanas principi.
Apraksts
Anotācija: Lekcijā tiek aprakstīts pašefektivitātes jēdziens. Ir aprakstīta atšķirība starp pašefektivitāti un citiem jēdzieniem. Aprakstīta pašefektivitātes loma pašregulācijā. Tiek paskaidroti soļi pašefektivitātes palielināšanai. Praktiskajā nodarbībā tiek veikts pašefektivitātes mērījums. Tiek veikts gadījuma analīzes uzdevums.
Nodarbības jautājumi: Kas ir pašefektivitāte? Kā attīstās pašefektivitāte? Kā izmērīt pašefektivitāti?
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas
Apraksts
Anotācija: Seminārnodarbībā studenti prezentē savu patstāvīgo darbu.
Nodarbības jautājumi: 1. Izvērtējot individuālās dzīves jomas, formulēta problēmjoma un savas uzvedības problēma, sniegts tās apraksts, rakturojot, kā tā ietekmē indivīda psiholoģisko labklājību – 1 punkts.
2. Izvirzīts skaidri definēts mērķis problēmjomas risināšanai - 1 punkts.
3. Aprakstīti soļi virzībai uz mērķi - 1 punkts.
4. Formulēts sasniedzamais rezultāts – 1 punkts.
5. Pēc izvēles tiek aprakstīta viena no pašregulācijas metodēm un tiek sniegta pašrefleksija par šīs tehnikas izmantošanu – 2 punkti.
6. Tiek izmantoti 2-4 literatūras avoti un atbilstošu atsauču izmantošana – 2 punkti.
7. Individuālais plāns prezentēts seminārnodarbībā – 2 punkti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs : manas pašefektivitātes un pašregulācijas spējas
Apraksts
Anotācija: Seminārnodarbībā studenti prezentē savu patstāvīgo darbu.
Nodarbības jautājumi: 1. Izvērtējot individuālās dzīves jomas, formulēta problēmjoma un savas uzvedības problēma, sniegts tās apraksts, rakturojot, kā tā ietekmē indivīda psiholoģisko labklājību – 1 punkts.
2. Izvirzīts skaidri definēts mērķis problēmjomas risināšanai - 1 punkts.
3. Aprakstīti soļi virzībai uz mērķi - 1 punkts.
4. Formulēts sasniedzamais rezultāts – 1 punkts.
5. Pēc izvēles tiek aprakstīta viena no pašregulācijas metodēm un tiek sniegta pašrefleksija par šīs tehnikas izmantošanu – 2 punkti.
6. Tiek izmantoti 2-4 literatūras avoti un atbilstošu atsauču izmantošana – 2 punkti.
7. Individuālais plāns prezentēts seminārnodarbībā – 2 punkti
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc.
Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc.
Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums)
Mārtinsone, K. Sudraba, V. (red.). (2019). Veselības psiholoģija. Teorijas un prakses starpdisciplinārā perspektīva. Rīga: RSU izdevniecība.
Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge.
Zeidner, M., Pintrich, P. R., & Boekaerts, M. (2005). Handbook of Self-regulation. Burlington, MA: Academic Press. (akceptējams izdevums)
Ārvalstu studentiem/For international students:
Azevedo, S., & Cavalcanti, L. (2013). Psychology of Stress: New Research. Hauppauge, N.Y.: Nova Science Publishers, Inc.
Chatzi, V. (2012). Psychology of Self-regulation. Hauppauge, NY: Nova Science Publishers, Inc.
Davis, M., Eshelman, E. R., & M`Kay, M. (2008). The Relaxation & Stress Reduction. Workbook. Accessible Publishing Systems PTY, Ltd. (akceptējams izdevums)
Sears, R. W. (2015). Building competence in mindfulness-based cognitive therapy : transcripts and insights for working with stress, anxiety, depression, and other problems. New York: Routledge.
Papildu literatūra
Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998).
Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press.
Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon.
Kingstown, S (2009). Roadways to healthy living : a guide for effective stress management. Pro-Change Behavior Systems, Ins.
Mārtinsone, K., Sudraba, V. (2016). Veselības psiholoģija. RSU, Rīga.
Selye, H. (2012). Mana mūža stress : zinātnieka memuāri / Hanss Selje. Rīga: Jumava.
Ārvalstu studentiem/For international students:
McCarty, R. (2023). Stress, Health, and Behavior / Richard McCarty.
Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior (Vol. 4, pp. 71-81). New York: Academic Press. (Reprinted in H. Friedman [Ed.], Encyclopedia of mental health. San Diego: Academic Press, 1998).
Flaten, M, & al.Absi, M. (2016). The neuroscience of pain, stress, and emotion : psychological and clinical implications. Academik press.
Friedman, H.S., Schustack, M. W. (2012) Personality: Classic Theories and Modern Research. Boston: Pearson Allyn & Bacon.
Citi informācijas avoti
Social Behavior & Personality: an international journal
Journal Of Behavioral Medicine