Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Profesionālā ētika

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
HZK_049
Zinātnes nozare
Ētika; Filozofija, ētika un reliģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt normatīvo ētiku saistībā ar profesionālās ētikas pamatprincipiem un to pielietojumu sporta treneru praktiskajā darbībā, attīstīt profesionālās kompetences kritērijiem atbilstošu ētisku attieksmi pret kolēģiem, klientiem un sadarbības partneriem.

Priekšzināšanas

Atbilstīgi vidējai izglītībai.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sporta treneris zinās profesionālās ētikas pamatprincipus, savas tiesības, pienākumus un atbildību atbilstoši profesionālās kompetences kritērijiem. Identificēs un interpretēs ētiskas attieksmes izpausmes atkarībā no morāles subjekta, zinās morālās un tiesiskās regulācijas būtiskākās atšķirības, definēs un lietos pamatjēdzienus. Spēs pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas konfliktu risināšanā.

Prasmes

1.Studenti pratīs lietot morāli korektu argumentāciju savas pozīcijas vai viedokļa pamatošanai; analizēt morālo dilemmu situācijas; vērtēt un rast morāli adekvātu risinājumu gadījumiem no prakses, izmantojot apgūtos ētikas pamatprincipus; risināt konfliktsituācijas efektīvi un atbilstīgi profesionālās ētikas prasībām, spēs uzņemties atbildību un iniciatīvu komandas darba organizēšanai un vadīšanai, veicinās padoto tālākizglītības un pašpilnveides procesus.

Kompetences

1.Argumentēšanas un kopsakarību veidošanas kompetence, informācijas apstrādes kompetence, līdzdalības kompetence profesionālās jomas attīstībā, vertēšanas spēja attiecībā uz savu un savu padoto darbību saskaņā ar profesionālo ētiku.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Kopsavilkumi, prezentācijas, grupu darbs, dilemmu un gadījumu ētiska analīze.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Eksāmenu var kārtot tikai tad, kad ir saņemta nodarbību ieskaite. •Aktivitāte semināros – 20% •Sekmība ZPD – 30% •Prezentācijas – 10% •Eksāmens – 40 %

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās ētikas specifika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta trenera tiesības, pienākumi un atbildība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Normatīvā ētika un sporta treneru profesionālā ētika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālais godīgums un motivēšana komandas darbam
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Normatīvās ētikas pielietojums praksē. Morālās dilemmas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības kultūras ētiskie aspekti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Morālās dilemmas vadības un saskarsmes procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktu vadība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās ētikas specifika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sporta trenera tiesības, pienākumi un atbildība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Normatīvā ētika un sporta treneru profesionālā ētika
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālais godīgums un motivēšana komandas darbam
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Normatīvās ētikas pielietojums praksē. Morālās dilemmas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Uzvedības kultūras ētiskie aspekti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Morālās dilemmas vadības un saskarsmes procesā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Konfliktu vadība
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Adizess I.K. Prasmīga pārmaiņu vadība. - R., Zvaigzne ABC, 2018.

2.

Klīve V.V. Rīcības ceļos. – R., Zinātne, 1998.

3.

Leiendekers A. Konfliktu vadīiba. - R., J.L.V., 2016.

4.

Lēmumu pieņemšana - gr. sērija "Harvard Business Review on". - R., LID, 2007.

5.

Milts A. Ētika: saskarsmes ētika. – R., Zvaigzne ABC, 2004.

6.

Omarova S. Komunikācija – R., LUMA, 2007.

Papildu literatūra

1.

Desler G. Human Resource Management. - Boston, PHE, 2017.

2.

Forands I. Personāla vadība. – R., LIF, 2002.

3.

Forands I. Vadītājs un vadīšana. – R., Kamene, 2002.

4.

Razs Dž. „Brīvības morāle”. – R., Madris, 2001.

Citi informācijas avoti