Ekonomisko pētījumu metodoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas par pētīšanas būtību, pētījuma ietvarstruktūru, tās elementiem un to savstarpējās sakarības nepieciešamību. Izpratne par pētījuma metodēm un to atšķirībām. Zināšanas par informācijas avotu meklēšanas un strukturēšanas principiem.
Prasmes
1.Spēj izveidot pētījuma ietvaru un korekti definēt tā elementus. Spēj pamatoti izvēlēties atbilstošu pētniecisko metodi. Prot pielietot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes.
Kompetences
1.Spēj izstrādāt loģisku un strukturētu ekonomiskā pētījuma metodoloģiju socio-ekonomisko procesu analīzei un vadības lēmumu izstrādei. Spēj identificēt esoša ekonomiskā pētījuma metodoloģijas pilnveidošanas iespējas.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
3 kopsavilkumu sagatavošana, atbilstoši uzdotajai tematikai un prasībām, un studiju darba pieteikuma patstāvīga sagatavošana.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
3 kopsavilkumi – obligāti, 20% no gala vērtējuma katrs, kopā 60% no gala vērtējuma. Tiek vērtēta kopsavilkuma satura un struktūras kvalitāte, atbilstoši studiju kursā apgūtajiem principiem.
Studiju darba pieteikums – obligāts, 40%. Tiek vērtēta studiju darba pieteikuma struktūra un tajā iekļauto nepieciešamo (kursā apgūto) pētījuma elementu kvalitāte un savstarpējā satura atbilstība, abilstoši studējošā rokasgrāmatai un studiju kursā apgūtajiem principiem.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes definīcijas. Zinātniskās domāšanas veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu pamatprincipi. Pētījuma plānošana un etapi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu ticamība, validitāte.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētiskie principi pētniecībā. Plaģiātisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnieka ētikas kodekss, pamatprincipi un problēmas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvo un kvalitatīvo pētījumu metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metožu raksturojums un to plusi un mīnusi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas formulēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma priekšmets, objekts, mērķis un uzdevumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Hipotēzes formulēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vākšana. Datu apkopošana. Analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu noformējums un prezentēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātnes definīcijas. Zinātniskās domāšanas veidi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu pamatprincipi. Pētījuma plānošana un etapi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumu ticamība, validitāte.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metožu raksturojums un to plusi un mīnusi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas formulēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma priekšmets, objekts, mērķis un uzdevumi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Studenta rokasgrāmata 1.studiju gadam.
RSU studiju materiāls: Atsauču un darbā izmantoto avotu un literatūras saraksta noformēšanas metodiskie norādījumi.
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (Red.). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. Rīgas Stradiņa Universitāte. 2019.
Papildu literatūra
Sekaran, U. Research methods for Business. A skill building approach. 4th Edition. John Wiley & Sons, Inc. 2003.
Kristapsone, S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. BA Turība. 2008.
Akerlof, G. and Shiller, R. Animal Spirits. How Psychology Drives the Economy. 2009.