Veselības pedagoģija
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Raksturot veselības izglītības un veselības pratības teorētiskos modeļus; • Paskaidrot galvenos pedagoģijas principus un konceptuālos skatījumus veselības izglītībā; • Vispārēja izpratne par veselības izglītības programmu dažādību; • Aprakstīt pedagoģiskos principus veselības izglītības programmās.
Prasmes
1.• Pielietot problēmbalstītu pieeju veselības izglītībā; • Izvēlēties atbilstošas pedagoģiskās metodes veselības izglītības programmās; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai.
Kompetences
1.• Identificēt noteiktas mērķgrupas vajadzības veselības izglītībā; • Izveidot veselības izglītības programmas; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studiju kursa rezultātā studenti izstrādās veselības izglītības programmas koncepciju izvēlētai mērķgrupai.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• individuālā līdzdalība nodarbībās, diskusijās, grupu darbos, patstāvīgo darbu prezentācijās (20%)
• izstrādātā veselības izglītības programmas koncepcija un tās prezentācija (80%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības izglītības teorētiskie pamati. Filozofiskie principi un modeļi veselības izglītībā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības pedagoģija un veselības izglītība. Pamatprincipi. Programmu veidošanas teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Veselībpratības jēdziens un tā teorētiskais un praktiskais tvērums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Mācību metodes, metodiskie paņēmieni un organizācijas formas veselības izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Mūsdienu mācīšanās teorijas un to pielietojums veselības izglītībā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Veselības izglītības programmu izstrādāšana un izvērtēšana. Mācību rezultāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
4
|
Tēmas
|
Studentu izstrādāto veselības izglītības programmu izvērtēšanas seminārs.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Rubana I.M. Mācīties darot. Rīga. Raka, 2004. 240.lpp. (akceptējams izdevums)
Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. 6.,7.,9.,10. nod. Zvaigzne ABC, 1999. 662. lpp. (akceptējams izdevums)
K.Glanz, B.K.Rimer, F.M.Lewis. Health Behavior and Health Education: Theory, Research, and Practice. JosseyBass, 2015. 583p.
Cottrell, R.R., et.al. Principles & foundations of health promotion and education. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings, 2012. 384 lpp. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
D. Prets. Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. 383.lpp.
Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: Raka, 2001. 168.lpp.
Golubeva, A., Puškarevs, I. Veselības veicināšana skolā: mācību līdzeklis. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2008. 63 lpp.
VISC. Darbs ar sociālā riska grupas bērniem un jauniešiem atkarību profilaksē: metodiskais līdzeklis pedagogiem un vecākiem. Talsu tipogrāfija, 2015. 42 lpp.
Maslo, I. (red.) No zināšanām uz kompetentu darbību: mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 186 lpp.
Žogla Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: Raka, 2001. 275.lpp.
Contemporary theories of learning: learning theorists—in their own words. New York: Routledge, 2018, 235 p.