Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Veselības pedagoģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SVUEK_053
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sabiedrības veselība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sabiedrības veselības institūts
Kontaktinformācija

Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307

Par studiju kursu

Mērķis

Studiju kurss paredzēts, lai nodrošinātu topošo sabiedrības veselības maģistrantu gatavību iesaistīties veselības izglītības programmu sagatavošanā, īstenošanā un vērtēšanā. Studiju kursa mērķis – veselības pedagoģijas principu apguve, lai piedalītos veselības izglītības īstenošanā dažādās mērķa grupās.

Priekšzināšanas

Sabiedrības veselība, veselības veicināšana, pedagoģijas pamati.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.• Raksturot veselības izglītības un veselības pratības teorētiskos modeļus; • Paskaidrot galvenos pedagoģijas principus un konceptuālos skatījumus veselības izglītībā; • Vispārēja izpratne par veselības izglītības programmu dažādību; • Aprakstīt pedagoģiskos principus veselības izglītības programmās.

Prasmes

1.• Pielietot problēmbalstītu pieeju veselības izglītībā; • Izvēlēties atbilstošas pedagoģiskās metodes veselības izglītības programmās; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai.

Kompetences

1.• Identificēt noteiktas mērķgrupas vajadzības veselības izglītībā; • Izveidot veselības izglītības programmas; • Identificēt kritērijus, veselības izglītības programmu novērtēšanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studiju kursa rezultātā studenti izstrādās veselības izglītības programmas koncepciju izvēlētai mērķgrupai.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• individuālā līdzdalība nodarbībās, diskusijās, grupu darbos, patstāvīgo darbu prezentācijās (20%) • izstrādātā veselības izglītības programmas koncepcija un tās prezentācija (80%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības izglītības teorētiskie pamati. Filozofiskie principi un modeļi veselības izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Veselības pedagoģija un veselības izglītība. Pamatprincipi. Programmu veidošanas teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Veselībpratības jēdziens un tā teorētiskais un praktiskais tvērums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Mācību metodes, metodiskie paņēmieni un organizācijas formas veselības izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Mūsdienu mācīšanās teorijas un to pielietojums veselības izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Veselības izglītības programmu izstrādāšana un izvērtēšana. Mācību rezultāti.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Studentu izstrādāto veselības izglītības programmu izvērtēšanas seminārs.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Rubana I.M. Mācīties darot. Rīga. Raka, 2004. 240.lpp. (akceptējams izdevums)

2.

Geidžs N.L., Berliners D.C. Pedagoģiskā psiholoģija. 6.,7.,9.,10. nod. Zvaigzne ABC, 1999. 662. lpp. (akceptējams izdevums)

3.

K.Glanz, B.K.Rimer, F.M.Lewis. Health Behavior and Health Education: Theory, Research, and Practice. JosseyBass, 2015. 583p.

4.

Cottrell, R.R., et.al. Principles & foundations of health promotion and education. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings, 2012. 384 lpp. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

D. Prets. Izglītības programmu pilnveide. Rīga: Zvaigzne ABC, 2000. 383.lpp.

2.

Albrehta Dz. Didaktika. Rīga: Raka, 2001. 168.lpp.

3.

Golubeva, A., Puškarevs, I. Veselības veicināšana skolā: mācību līdzeklis. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2008. 63 lpp.

4.

VISC. Darbs ar sociālā riska grupas bērniem un jauniešiem atkarību profilaksē: metodiskais līdzeklis pedagogiem un vecākiem. Talsu tipogrāfija, 2015. 42 lpp.

5.

Maslo, I. (red.) No zināšanām uz kompetentu darbību: mācīšanās antropoloģiskie, ētiskie un sociālkritiskie aspekti. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. 186 lpp.

6.

Žogla Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: Raka, 2001. 275.lpp.

7.

Contemporary theories of learning: learning theorists—in their own words. New York: Routledge, 2018, 235 p.

Citi informācijas avoti

1.

Health Education Journal

2.

American Journal of Health Education

3.

Health Education (žurnāls)