Klīniskā un ambulatorā prakse bērnu pneimonoloģijā I
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināt vides faktoru lomu respiratoro slimību attīstībā, profilaksi. Normālo un patoloģisko epceļu anatomiju, fizioloģiju, palušu mehāniku. Plaušu funkcionālās diagnostikas iespējas, izmeklējuma pielietojums atkarībā no bērnu vecuma. Zināt dažādu elpceļu slimīu etioloģiju, patoģenēzi, klīniku, diagnostiku, diferenciāldiagnostiku, profilakses iespējas, terapiju- pie cilvēka imunodeficīta vīrusinfekcijas, obliterējoša brfonhiolīta, mājas pneimonijas, respiratorām slimībām pie kardiovaskulārām patoloģijām, asprāciju gadījumā, bronhiālas astmas, akūta bronhiolīta, svešķermeņu gadījumā. Zināt inhalējamo medikamnetu grupas, lietošanas tehniku pirmskolas un skolas vecuma bērniem.
Prasmes
1.Prast pielietot zināšnas un iemaņas, lai veiktu padziļinātu izmeklēšanu, novērtēšanu, iegūto rezultātu interpretēšanu, ārstēšanas plāna sastādīšanu pacientiem ar iegūtām un iedzimtām plaušu un elpceļu slimībām jebkurā bērna vecumā.
Kompetences
1.Izmantot iegūtās zināšanas un prasmes, lai veiktu augstu kvalificēta speciālista funkcijas un konsultētu pneimonoloģiskos pacientus ar iegūtām un iedzimtām plaušu un elpceļu slimībām jebkurā bērna vecumā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Katra studiju kursa laikā tiek gatavoti referāti, klīniskie gadījumi, veidoti januākās literatūras apskati.
Papildus semināriem, rezidenti veic pētniecisko un pedagoģisko darbu, kā arī apmeklē TIF organizētas problēmlekcijas par medicīnas un citu zinātņu starpdisciplīnu problēmām un teorijas pamatnostādnēm.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tests 30 jautājumi, daudzatbilžu variants, novērtējums 10 baļļu sistēmā.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Vides faktoru loma bērnu respiratoro slimību attīstībā, profilakses iespējas.. Pasīvā smēķēšana.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Akūta plaušu bojājuma mehānismi, audu atjaunošanās. Plaušu šūnu bioloģija.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Plaušu mehānika. Plaušu funkcijas bērniem, to izmeklēšanas nozīme slimību diagnostikā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Ārējās elpošanas funkciju izmeklēšanas iespējas bērniem
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Cilvēka imunodeficīta vīrusa infekcija bērniem, sekojošās oportunistiskās infekcijas plaušās, intersticiālie pneimonīti. Bronhīti, bronhiolīti – etioloģija, patoģenēze, klīniskās izpausmes, diagnostika, diferenciāldiagnostika, terapija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Kendig’s disorders of the respiratory tract in children. 9th Edition. Chernik V., et al. Saunders Elsevier. 2019.
Papildu literatūra
ERS Handbook of Paediatric Respiratory Medicine. 2nd Edition, Ernst Eber, 2018.
Pediatric Allergy: Principles and Practice. 4th Edition, L. Dounal, Saunders Elsevier. 2021
Respiratory Diseases in Infants and Children. Edited by U. Frey and J. Gerritsen
Orphan Lung Diseases. J-F. Cordier, 2011
Paediatric Lung Function. Edited by U. Frey and P. J. F. M. Merkus