Informācijas vākšana un pasniegšana multimediju vidē
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.• Teorētiskās zināšanas par mācību vielu • Spēja integrēt iegūtās zināšanas, tās attiecinot uz konkrētām situācijām
Prasmes
1.• Radīt loģisku, informatīvi bagātu tekstu; • Prasme izveidot komunikācijas aktivitāšu plānu, kas vērts uz konkrētu mērķu sasniegšanu
Kompetences
1.• Līdzdalība lekcijās • Līdzdalība un aktivitātes semināros; • Radošais projekts – kampaņas plāna izstrāde
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Mājas darbs: Eseju temati: „Iekšējās komunikācijas barjeras uzņēmumā X (konkrētā uzņēmuma izvēle studenta ziņā).” „Komunikācijas darba organizācija uzņēmumā X”.
Mājas darbs: Eseja: Mārketinga komunikācijas un sabiedrisko attiecību instrumentu pielietojuma atšķirības.
Mājas darbs: Eseja: Mārketinga komunikācijas un sabiedrisko attiecību instrumentu pielietojuma atšķirības.
Mājas darbs: Praktiskais darbs. Izvēlētā uzņēmuma komunikācijas plāna izstrāde uzņēmuma tēla veidošanai vai konkrēta produkta/pakalpojuma virzīšanai. Teorētiskais pamatojums.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• Eksāmens- 50%
• Praktiskie darbi un dalība semināros – 50%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. nodarbība (lekcija)
Organizācijas komunikācijas būtība un šodienas specifika. Komunikācijas plūsmas organizācijā.
Mājas darbs: Eseju temati: „Iekšējās komunikācijas barjeras uzņēmumā X (konkrētā uzņēmuma izvēle studenta ziņā).” „Komunikācijas darba organizācija uzņēmumā X”.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
2. nodarbība (lekcija)
Uzņēmuma tēla, reputācijas būtība un to veidošana ar komunikatīviem instrumentiem.
Uzņēmuma tēla un identitātes jēdziens. Korporatīvo identitāti un reputāciju raksturojošie lielumi. Komunikācijas nozīme uzņēmuma tēla veidošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
3. nodarbība (lekcijas)
Komunikācijas instrumenti uzņēmuma un produktu virzīšanai tirgū.
Sabiedrisko attiecību un mārketinga sabiedrisko attiecību atšķirības. Integrētā mārketinga komunikācijas pieejas izmantošana. Sociālais un politiskais mārketings. Komunikācija kā biznesa nodrošināšanas instruments.
Mājas darbs: Eseja: Mārketinga komunikācijas un sabiedrisko attiecību instrumentu pielietojuma atšķirības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
4.nodarbība (lekcijas)
Komunikācijas instrumenti uzņēmuma un produktu virzīšanai tirgū.
Sabiedrisko attiecību un mārketinga sabiedrisko attiecību atšķirības. Integrētā mārketinga komunikācijas pieejas izmantošana. Sociālais un politiskais mārketings. Komunikācija kā biznesa nodrošināšanas instruments.
Mājas darbs: Eseja: Mārketinga komunikācijas un sabiedrisko attiecību instrumentu pielietojuma atšķirības.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
5. nodarbība (lekcija)
Uzņēmuma arējās komunikācijas plānošana. Galvenie principi. Mērķa auditorijas noteikšanas principi. Komunikācijas efektivitātes noteikšanas pieejas un metodes.
Mājas darbs: Praktiskais darbs. Izvēlētā uzņēmuma komunikācijas plāna izstrāde uzņēmuma tēla veidošanai vai konkrēta produkta/pakalpojuma virzīšanai. Teorētiskais pamatojums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
6. nodarbība (lekcija)
Sadarbības formas ar masu saziņas līdzekļiem.
Mediju darba specifika un tās ietekme uz uzņēmuma komunikāciju. Sadarbības ar medijiem pamatprincipi un metodes. Informācijas vākšanas metodes, avotu novērtējums medijos un mārketingā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
7.nodarbība (seminārs)
PR stratēģijas. Gadījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
8.nodarbība (seminārs) Grupu darba prezentācija. Sociālo mediju izmantojums produktu vai uzņēmuma veicināšanā. Piemēra analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
9. nodarbība (seminārs)
Grupu darba prezentācija. Informācijas sagatavošana presei. Preses, audio vai video) relīze par izvēlētā uzņēmuma jaunumu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
10. nodarbība (seminārs)
Grupu darba prezentācija. Izvēlētā uzņēmuma komunikācijas plāna izveide, izmantojot mulitimediālus risinājumus.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Brikše I. Komunikācija: kultūra, sabiedrība, mediji / I. Brikše (galv.red). – Rīga: Zinātne, 2002.
C. Daymon, Qualitative Research Methods in Public Relations and Marketing Communications,2002;
Dennis L., Wilcox, Phillip H.Ault, Warren K. Agee, Public Relations. Strategies and Tactics,2005
Donald E. Parente, Bruce G. Vanden Bergh, Arnold M. Barban, AdvertisingCampaign Strategy, 1997;
Don W. Stacks, Primer of Public Relations Research, 2002;
Homann K. Globalisation and business ethics/ edited by Karl Homann, Peter Koslowski, Christoph Luetge – Aldershot, Hampshire ;Burlington, VT: Ashgate, 2007
Clarke Caywood, The Handbook of Strategic Public Relations & Integrated Communications, 1997 ;
Clow Kenneth E., Baack Donal. Integrated Marketing Communication. Concise Encyklopedia of Advertising. 2005;
Harris Thomas L. Value added public relations. The secret weapon of integrated marketing. NTC Bussines Books, 1998;
Guth W. David, Marsh Charles. Public Relations. A values-driven approach. By Allyn & Bacon. 2000;
Fomburn C.J. Reputation: realizing value from the corporate image. – Harvard Business School Press, 1996;
James Gruning, Excellence in PR and Communication Management,1992;
McQueil, D, Windhal, S. Communication model for the study of mass communications. 2nd ed., London, New York, 1993,
McQuail, D. Mass Communication Theory. 4 th ed., London: SAGE Publications, 2000,
Newson D., Wanslyke T.J., Kruckeberg D. This is PR: The Realities of Public Relations. 7th ed., USA, 1999,
Rogers, E., Dearing, J. Agenda – Setting Research: Where has it been? Where is it going? CommunicationYearbook N.11. Newbury Park, CA: SAGE, 1988,
Papildu literatūra
http://www.prsa.org/AboutPRSA/Ethics (skatīts 17.01.2013)
http://www.ipra.org/secciones.php?sec=1&subsec=3 (skatīts 17.01.2013)
http://www.instituteforpr.org/topics/ethics-and-public-relations (skatīts 17.01.2013)
Citi informācijas avoti
dokumenti, Atēnu un Venēcijas ētikas kodeksi