Projektu vadība mainīgā vidē: PRINCE2 un Agile
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Veicināt zināšanu apguvi projektu vadībā, veiksmīgai uzņēmuma operatīvo un stratēģisko mērķu sasniegšanai. Sekmēt prasmju apguvi projektu vadībā, balstoties uz "Prince2" un "Agile" metodoloģijām, kā arī starptautisko uzņēmumu labo praksi šo metožu pielietošanā, lai izstrādātu un ieviestu jaunus produktus, pakalpojumus vai citus risinājumus, atbilstoši uzņēmuma vajadzībām un izvirzītām prasībām.
Priekšzināšanas
Studentam ir jābūt pamatzināšanām par uzņēmumu darbību, kā arī izpratnei par darba organizēšanas praksēm, kas nepieciešamas risinājumu ieviešanai. Tas ietver izpratni par to, kā uzņēmumi pielāgojas dinamiskai un strauji mainīgai videi, reaģējot uz tirgus un tehnoloģiskajām izmaiņām. Papildus būtu vēlamas zināšanas organizācijas ilgtermiņa un īstermiņa mērķu definēšanā.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie kursa rezultātā iegūs šādas zināšanas: 1. Spēj definēt PRINCE2 un Agile projektu vadības metodoloģiju būtību un salīdzināt to galvenās atšķirības. 2. Apraksta projekta dzīves cikla posmus un to mērķus PRINCE2 un Agile metodoloģiju ietvaros. 3. Identificē un raksturo komandas dalībnieku lomas un atbildības PRINCE2 un Agile metodoloģijās. 4. Apraksta, kā izstrādāt projekta augsta līmeņa plānu un fāzes plānu, kā arī izskaidro riska novērtēšanas un kvalitātes vadības principus PRINCE2 ietvaros. 5. Paskaidro, kā izstrādāt projekta vīziju, izveidot produkta "Backlog", novērtēt komandas darba spējas un izstrādāt relīzes plānu Agile ietvaros.
Prasmes
1.Studējošie kursa rezultātā iegūs šādas prasmes: 1. Izvērtē un pielāgo projektu vadības pieejas (PRINCE2 vai Agile), piemērojot tās konkrētām uzņēmuma vai projekta vajadzībām. 2. Plāno un strukturē projekta izstrādes un ieviešanas posmus, ņemot vērā attiecīgās metodoloģijas prasības. 3. Sagatavo projekta dokumentāciju atbilstoši PRINCE2 vai Agile prasībām (piemēram, projekta vīziju, augsta līmeņa projekta plānu, "Product Backlog", relīzes plānu u.c.). 4. Pielieto risku vadības, kvalitātes kontroles un uzraudzības metodes projekta īstenošanas laikā. 5. Plāno projekta komandu, komunicē un sadarbojas ar iesaistītajām pusēm, veicinot efektīvu komandas darbu.
Kompetences
1.Studējošie kursa rezultātā attīstīs šādas kompetences: 1. Spēj integrēt teorētiskās zināšanas ar praktiskiem risinājumiem, pieņemot pamatotus lēmumus par piemērotākās projektu vadības pieejas (PRINCE2 vai Agile) izvēli un pielietojumu, atbilstoši uzņēmuma vai organizācijas vajadzībām un stratēģiskajiem mērķiem. 2. Spēj izstrādāt projektu no idejas līdz realizācijas plānam, kā arī formulēt un strukturēt biznesa prasības atbilstoši projekta vajadzībām. 3. Spēj plānot projekta izstrādes un ieviešanas gaitu, identificēt riskus un kvalitātes nepilnības projektā, kā arī veikt nepieciešamos uzlabojumus, lai sasniegtu projekta mērķi. 4. Spēj efektīvi darboties projekta komandā, sadarbojoties ar dažādām iesaistītajām pusēm un pielāgojoties mainīgiem apstākļiem. 5. Spēj diskutēt par labākajiem risinājumiem projekta mērķa sasniegšanai, identificēt izaicinājumus projekta komandā un sekmēt uzlabojumu ieviešanu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Zināšanu pārbaudes testu izpilde. Projekta izstrāde saskaņā ar PRINCE2 un Agile metodoloģijām. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. |
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1.Divi zināšanu pārbaudes testi (ar vērtējumu vismaz 4 balles) veido 20% no kopējā vērtējuma kursā. 2.Divi praktiskie darbi (projekti), kas izstrādāti un iesniegti atbilstoši prasībām, veido 40% no kopējā vērtējuma kursā (katrs darbs – 20%). Praktisko darbu vērtēšanas kritēriji:
Darba apjoms: katrs praktiskais darbs jāizstrādā 5–7 lapu apjomā (aptuveni 2000–3000 vārdi). 3.Eksāmens (ar vērtējumu vismaz 4 balles) veido 40% no kopējā vērtējuma kursā. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Jaunu risinājumu efektīvas ieviešanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievads PRINCE2 projektu vadības metodoloģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
PRINCE2 projekta komandas dalībnieki un projekta dzīves cikls.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācija projektā, plānošana, kvalitātes un riska vadība, PRINCE2 ietvaros.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ievads Agile projektu vadības metodoloģijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Agile projekta dzīves cikls un plānošana septiņos soļos.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Scrum kā empīrisks modelis Agile ietvaros.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunu risinājumu ieviešana. Projekta izstrāde saskaņā ar PRINCE2.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunu risinājumu ieviešana. Projekta izstrāde saskaņā ar PRINCE2.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunu risinājumu ieviešana. Projekta izstrāde saskaņā ar PRINCE2.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunu risinājumu ieviešana. Projekta izstrāde saskaņā ar PRINCE2.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauna risinājuma izstrāde, uzņēmuma “X” definētā mērķa sasniegšanai saskaņā ar Agile.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauna risinājuma izstrāde, uzņēmuma “X” definētā mērķa sasniegšanai saskaņā ar Agile.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauna risinājuma izstrāde, uzņēmuma “X” definētā mērķa sasniegšanai saskaņā ar Agile.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jauna risinājuma izstrāde, uzņēmuma “X” definētā mērķa sasniegšanai saskaņā ar Agile.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Cooke, J. L. (2021). The prince2 agile® practical implementation guide - step-by-step advice for every project type. 2nd edition. IT Governance Ltd.Piemērots angļu valodas plūsmai
Hinde, D. (2018). PRINCE2 Study Guide. John Wiley & Sons, Incorporated.Piemērots angļu valodas plūsmai
Agile practice guide. (2017). Project Management Institute.Piemērots angļu valodas plūsmai
Catlin, R., & Watkins, C. (2021). Agile auditing: Fundamentals and applications. John Wiley & Sons, Incorporated.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Goria, S., Humbert, P., & Roussel, B. (2019). Information, knowledge and agile creativity. John Wiley & Sons, Incorporated.Piemērots angļu valodas plūsmai
Saddington, P. (2012). The agile pocket guide: A quick start to making your business agile using scrum and beyond. John Wiley & Sons, Incorporated.Piemērots angļu valodas plūsmai
Nakandala, D., Elias, A., Hurriyet, H. (2024). The role of lean, agility and learning ambidexterity in Industry 4.0 implementations. Technological Forecasting and Social Change. Volume 206.Piemērots angļu valodas plūsmai
Sosa, A. A. & Torre, J. R. D. L. (2021). Feasibility of Stakeholder Management to Improve Integration and Communication Using Big Room, Lean Construction, PMBOK and PRINCE2 in Multifamily Projects in Times of Change, Proc. 29th Annual Conference of the International Group for Lean Construction (IGLC), 494-503.Piemērots angļu valodas plūsmai