Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociālie mediji un krīžu komunikācija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_185
Zinātnes nozare
Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Iemācīt aktuālās teorētiskās un metodoloģiskās pieejas, lai analizētu sociālos medijus kā īpašu fenomenu mūsdienu komunikācijā un kultūrā, īpaši skaidrojot sociālos medijus kā instrumentu krīžu komunikācijā.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas par mediju un komunikācijas teorijām un sabiedrisko attiecību metodēm un stratēģijām.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Kursa apguves rezultātā studējoši pārzina mūsdienu pētījumus un pieejas sociālo mediju pētniecībā.

Prasmes

1.Kursa apguves rezultātā studējoši plāno komunikācijas stratēģiju sociālo mediju videi (krīzes situācijā).

Kompetences

1.Kursa apguves rezultātā studējoši patstāvīgi attīsta krīzes komunikācijas plānu sociālo mediju videi.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Dalība semināros; teorētisko pieeju padziļināta un kritiska interpretācija un pielietojums sociālo mediju komunikācijas analīzē.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Spēja formulēt un argumentēt savu viedokli diskusijās (20%), teorētisko pieeju apskats noslēguma darbā (20%), analīze un argumentācija (20%), prezentācija (20%), atbildes uz eksāmena jautājumiem (20%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Tīmeklis 2.0 vai 3.0? Pārdomas par mūsdienu tiešsaistes komunikāciju. Situācijas ar svarīgāko mācību: kā "pūlis" (līdz)darbojas?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kā korporatīvā komunikācija darbojas sociālajos medijos?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lasvels sastop sociālos medijus korporatīvajā komunikācijā. Kas ko izmanto un kādā mērā?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Lasvels sastop sociālos medijus korporatīvajā komunikācijā. Kas ko izmanto un kādā mērā?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kas ir krīze un kas – komunikācijas krīze?
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ex ante un ex post stratēģijas: kā organizācijas var novērst/pārvarēt krīzes?
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Fuchs, C. Social media: A critical introduction. Sage, 2017.

2.

Shehabat, A. The social media cyber-war: the unfolding events in the Syrian revolution 2011.//Global Media Journal. Australian Edition, 2013

3.

Ruggiero, A. Vos, M. Social Media Monitoring for Crisis Communication: Process, Methods and Trends in the Scientific Literature //Online Journal of Communication and Media Technologies Vol. 4 Issue: 1, 2014

4.

Wright, D.K., Drifka Hinson, M. An Updated Examination of Social and Emerging Media Use in Public Relations Practice: A Longitudinal Analysis Between 2006 and 2013.//Public Relations Journal Vol. 7, No. 3, 2013.

5.

Ngai, E. WT, Spencer SC T, and K.KL Moon. "Social media research: Theories, constructs, and conceptual frameworks." International journal of information management 35.1 (2015): 33-44.

6.

Hjorth, L., & Hinton, S. . Understanding social media. SAGE Publications Limited, 2019.

7.

Koonin, M. Managing Risk, Reputation and Identity of Young Adults in a Social Media Environment //Online Journal of Communication and Media Technologies Vol.3 Issue: 2, 2013

8.

Bucher, T., & Helmond, A. The affordances of social media platforms. The SAGE handbook of social media. - Thousand Oaks, SAGE, 2017, 223-253.

Papildu literatūra

1.

Schivinski, B., & Dabrowski, D. The effect of social media communication on consumer perceptions of brands. Journal of Marketing Communications, (2016). 22(2), 189-214.

2.

Felix, R., Rauschnabel, P. A., & Hinsch, C. . Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. Journal of Business Research, (2017), 70, 118-126.

3.

Imran, M., Castillo, C., Diaz, F., & Vieweg, S. Processing social media messages in mass emergency: A survey. ACM Computing Surveys (CSUR),(2015), 47(4), 67.