Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecības metodes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LF_609
Zinātnes nozare
Filozofija, ētika un reliģija; Izziņas un apziņas teorija (epistemoloģija, gnozeoloģija)
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Māszinības
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
RSU Liepājas filiāle
Kontaktinformācija

Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632

Par studiju kursu

Mērķis

Attīstīt pētnieciskās prasmes veselības aprūpes jomā un attīstīt kritisko domāšanu, kas sekmēs aprūpes zinātnes un prakses attīstību.

Priekšzināšanas

Zināšanas māszinību studiju kursos, Informātikā un statistiskās metodēs.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students zina pētnieciskā darba īstenošanas etapus, pētniecības ētiskos pamatprincipus, pētniecību regulējošos normatīvos aktus.

Prasmes

1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs sagatavot zinātnisku projektu (kvalifikācijas darba) pieteikumu; izvirzīt pētījuma mērķi, noformulēt pētījuma hipotēzi un izvēlēties piemērotāko pētījuma dizainu; noteikt mērāmās pazīmes un izvēlēties atbilstošu pētījuma instrumentu, spēs veikt patstāvīgu pētījumu ievērojot pētījuma ētiskos aspektus, interpretēt pētījuma rezultātus.

Kompetences

1.Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu veselības aprūpes jomā; iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par veselības aprūpes problēmu pēc pētniecībā atbilstoši zinātniskās metodoloģijas pamatprincipiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par izvēlēto veselības aprūpes problēmu pētniecībā, atbilstoši zinātniskās metodoloģijas pamatprincipiem. Patstāvīgi, konsultējoties ar kvalifikācijas darba vadītāju, sagatavot pētījuma projektu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Noslēguma pārbaudījums – patstāvīgi sagatavots pētījuma projekts par izvēlēto pētniecības jautājumu veselības aprūpes nozarē saistībā ar māsas praksi un tā prezentācija un aizstāvēšana. Vērtēšanas kritēriji: Vērtēšana 10 ballu sistēmā. Noslēguma pārbaudījumam sagatavotais pētījuma projekts, kas argumentēti pamatots zinātniskajā literatūrā, un ir saistīts ar apgūstamās pamatspecialitātes māsas praksi, pētījuma mērķis, hipotēze/pētījuma jautājums formulēti atbilstoši un saskaņoti, pētījuma projektam izvēlēts atbilstošs pētījuma dizains un izstrādāts pamatots, atbilstoši tēmai, pētījuma instruments.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības nozīme māsas profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma dizaina un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekts.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskā metode un pētniecības process. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Pētniecības ētiskie pamatprincipi, pētniecību regulējošie normatīvie akti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums veselības aprūpē, pētījuma stratēģija un iespējas, datu vākšanas gaita, datu analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums veselības aprūpē, pētījuma stratēģija, ierobežojumi un iespējas, datu vākšanas gaita, datu analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni un secinājumi Pētījuma rezultātu noformēšana un publicēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datubāzu un elektronisko resursu izmantošana, elektroniskās informācijas meklēšanas pamatprincipi, RSU abonētie e-resursi un meklētājs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datubāzu un elektronisko resursu izmantošana, elektroniskās informācijas meklēšanas pamatprincipi, RSU abonētie e-resursi un meklētājs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības nozīmes novērtēšana māsas profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma etapu izstrāde. Pētījuma dizaini un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekta tēmas noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības nozīmes novērtēšana māsas profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma etapu izstrāde. Pētījuma dizaini un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekta tēmas noteikšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskā metode un pētniecības process, tā analīze. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Zinātniski pētnieciskā raksta kritiska analīze. Pētījumu ētisko pamatprincipu un pētniecību regulējošo normatīvo aktu pielietojuma novērtēšana zinātniskos pētījumos un pētniecisko rakstu publikācijās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskā metode un pētniecības process, tā analīze. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Zinātniski pētnieciskā raksta kritiska analīze. Pētījumu ētisko pamatprincipu un pētniecību regulējošo normatīvo aktu pielietojuma novērtēšana zinātniskos pētījumos un pētniecisko rakstu publikācijās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskā metode un pētniecības process, tā analīze. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Zinātniski pētnieciskā raksta kritiska analīze. Pētījumu ētisko pamatprincipu un pētniecību regulējošo normatīvo aktu pielietojuma novērtēšana zinātniskos pētījumos un pētniecisko rakstu publikācijās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētniecība māsu praksē, pētījuma stratēģija un iespējas, pētījumā izmantojamie pētījuma instrumenti un to izstrāde, datu vākšanas gaita, datu analīze. Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētniecība māsu praksē, pētījuma stratēģija un iespējas, pētījumā izmantojamie pētījuma instrumenti un to izstrāde, datu vākšanas gaita, datu analīze. Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētniecība māsu praksē, pētījuma stratēģija un iespējas, pētījumā izmantojamie pētījuma instrumenti un to izstrāde, datu vākšanas gaita, datu analīze. Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu noformēšana un publicēšana. Kopsavilkums. Priekšaizstāvēšana.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

K. Mārtinsone, A. Pipere. Pētniecība, teorija un prakse. 2016. "Izdevniecība RaKa"

2.

Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.

3.

Geske Andrejs, Grīnfelds Andris, Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem, Rīga, LU Akadēmiskais apgāds, 2006

Papildu literatūra

1.

Spila, Daiga. Znotiņa, Inga. Medicīnas informācijas meklēšanas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 71 lpp.

2.

Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.

3.

Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.

4.

Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010.

5.

Nieswiadomy Rose Marie, Upper Saddle River N.J., Foundations of Nursing Research, Pearson/Prentice Hall, c2008.

6.

Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.

7.

Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Resource Manual to Accompany Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia [etc.]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.