Pētniecības metodes
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students zina pētnieciskā darba īstenošanas etapus, pētniecības ētiskos pamatprincipus, pētniecību regulējošos normatīvos aktus.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs sagatavot zinātnisku projektu (kvalifikācijas darba) pieteikumu; izvirzīt pētījuma mērķi, noformulēt pētījuma hipotēzi un izvēlēties piemērotāko pētījuma dizainu; noteikt mērāmās pazīmes un izvēlēties atbilstošu pētījuma instrumentu, spēs veikt patstāvīgu pētījumu ievērojot pētījuma ētiskos aspektus, interpretēt pētījuma rezultātus.
Kompetences
1.Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu veselības aprūpes jomā; iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par veselības aprūpes problēmu pēc pētniecībā atbilstoši zinātniskās metodoloģijas pamatprincipiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par izvēlēto veselības aprūpes problēmu pētniecībā, atbilstoši zinātniskās metodoloģijas pamatprincipiem. Patstāvīgi, konsultējoties ar kvalifikācijas darba vadītāju, sagatavot pētījuma projektu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Noslēguma pārbaudījums – patstāvīgi sagatavots pētījuma projekts par izvēlēto pētniecības jautājumu veselības aprūpes nozarē saistībā ar māsas praksi un tā prezentācija un aizstāvēšana.
Vērtēšanas kritēriji: Vērtēšana 10 ballu sistēmā. Noslēguma pārbaudījumam sagatavotais pētījuma projekts, kas argumentēti pamatots zinātniskajā literatūrā, un ir saistīts ar apgūstamās pamatspecialitātes māsas praksi, pētījuma mērķis, hipotēze/pētījuma jautājums formulēti atbilstoši un saskaņoti, pētījuma projektam izvēlēts atbilstošs pētījuma dizains un izstrādāts pamatots, atbilstoši tēmai, pētījuma instruments.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības nozīme māsas profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma dizaina un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekts.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā metode un pētniecības process. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Pētniecības ētiskie pamatprincipi, pētniecību regulējošie normatīvie akti.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums veselības aprūpē, pētījuma stratēģija un iespējas, datu vākšanas gaita, datu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums veselības aprūpē, pētījuma stratēģija, ierobežojumi un iespējas, datu vākšanas gaita, datu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija, slēdzieni un secinājumi Pētījuma rezultātu noformēšana un publicēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datubāzu un elektronisko resursu izmantošana, elektroniskās informācijas meklēšanas pamatprincipi, RSU abonētie e-resursi un meklētājs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datubāzu un elektronisko resursu izmantošana, elektroniskās informācijas meklēšanas pamatprincipi, RSU abonētie e-resursi un meklētājs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības nozīmes novērtēšana māsas profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma etapu izstrāde. Pētījuma dizaini un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekta tēmas noteikšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības nozīmes novērtēšana māsas profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma etapu izstrāde. Pētījuma dizaini un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekta tēmas noteikšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā metode un pētniecības process, tā analīze. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Zinātniski pētnieciskā raksta kritiska analīze. Pētījumu ētisko pamatprincipu un pētniecību regulējošo normatīvo aktu pielietojuma novērtēšana zinātniskos pētījumos un pētniecisko rakstu publikācijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā metode un pētniecības process, tā analīze. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Zinātniski pētnieciskā raksta kritiska analīze. Pētījumu ētisko pamatprincipu un pētniecību regulējošo normatīvo aktu pielietojuma novērtēšana zinātniskos pētījumos un pētniecisko rakstu publikācijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā metode un pētniecības process, tā analīze. Zinātniskā literatūra un tās apstrāde. Zinātniski pētnieciskā raksta kritiska analīze. Pētījumu ētisko pamatprincipu un pētniecību regulējošo normatīvo aktu pielietojuma novērtēšana zinātniskos pētījumos un pētniecisko rakstu publikācijās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētniecība māsu praksē, pētījuma stratēģija un iespējas, pētījumā izmantojamie pētījuma instrumenti un to izstrāde, datu vākšanas gaita, datu analīze. Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētniecība māsu praksē, pētījuma stratēģija un iespējas, pētījumā izmantojamie pētījuma instrumenti un to izstrāde, datu vākšanas gaita, datu analīze. Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvantitatīvā un kvalitatīvā pētniecība māsu praksē, pētījuma stratēģija un iespējas, pētījumā izmantojamie pētījuma instrumenti un to izstrāde, datu vākšanas gaita, datu analīze. Pētījuma validāte un ticamība. Pētījuma rezultātu interpretācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma rezultātu noformēšana un publicēšana. Kopsavilkums. Priekšaizstāvēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
K. Mārtinsone, A. Pipere. Pētniecība, teorija un prakse. 2016. "Izdevniecība RaKa"
Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.
Geske Andrejs, Grīnfelds Andris, Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem, Rīga, LU Akadēmiskais apgāds, 2006
Papildu literatūra
Spila, Daiga. Znotiņa, Inga. Medicīnas informācijas meklēšanas pamatu apgūšana elektroniskajos resursos: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 71 lpp.
Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010.
Nieswiadomy Rose Marie, Upper Saddle River N.J., Foundations of Nursing Research, Pearson/Prentice Hall, c2008.
Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.
Polit, Denise F., Cheryl Tatano Beck, Resource Manual to Accompany Nursing Research: Generating and Assessing Evidence for Nursing Practice, Philadelphia [etc.]: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, c2008.