Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Racionālas izvēles modelēšana

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
DN_144
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Medicīnas pakalpojumi; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Doktorantūras nodaļa
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409159

Par studiju kursu

Mērķis

Kurss sniegs zināšanas par racionālas izvēles modelēšanu loģiski matemātiskajās valodās un kalpos par pamatu tālākām studijām un pētniecībai racionālas izvēles analīzei dažādu nozaru kontekstā (psiholoģija, neirozinātne, datorzinātne, politikas zinātne, vadībzinātne, komunikācijas zinātne, kā arī klīniskā pētniecība). Tiks sniegts arī psiholoģiskais pamatojums racionālas izvēles modelēšanas pētniecības teorētiskajiem ietvariem un metodēm.

Priekšzināšanas

Kursa apguvei nav vajadzīgas priekšzināšanas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti iegūst detalizētas zināšanas par racionālas izvēles psiholoģiskajiem un loģiski-matemātiskajiem pamatiem.

Prasmes

1.Studenti spēj pielietot racionālas izvēles formālas modelēšanas pētījumu metodes.

Kompetences

1.Studenti spēj veidot pētījuma dizainus un praktiski īstenot pētījumus par racionālas izvēles jautājumiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studentiem regulāri jāgatavojas lekcijām, apgūstot racionālas izvēles modelēšanai nepieciešamās formālās valodas, kā arī regulāri jāizpilda īsi mājas darbi (praktiskie darbi) un semināros, kursa otrā daļā, aktīvi jāiesaistās to diskutēšanā. Kursa nobeigumā ir jāsniedz kādas institūcijas, kopienas, cilvēku grupas lēmumu pieņemšanas modelis (izklāsts uz 5-15. lpp.), balstoties kursā apgūtajās zināšanās. Šī modeļa izklāsts tiks pārrunāts noslēguma eksāmenā. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
1. Praktisko darbu veikšana un dalība semināros - 40%; 2. Lēmumu pieņemšanas modeļa pamatojums - 30% 3. Noslēguma mutiskais eksāmens (individuāla pētījuma prezentācija) - 30%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Formālo valodu ietvari racionālās izvēles modelēšanai (6): morfismi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Racionalitātes loģiskais pamats un variācijas dažādās cilvēka aktivitātes jomās.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ideālais un reālais racionālais aģents un tā zināšanu struktūra. Informācijas kopbilances problēma.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Gilboa, I. (2010). Rational choice. MIT press.

2.

Rubinstein, A. (2012). Lecture notes in microeconomic theory: the economic agent. Princeton University Press.

3.

Rubinstein, A. (1998). Modeling bounded rationality. MIT press.

4.

Smith, P. (2003). An introduction to formal logic. Cambridge University Press.

Papildu literatūra

1.

Bicchieri, Cristina (1993). Rationality and Coordination. Cambridge University Press.

2.

Gilboa, I. (2009). Theory of decision under uncertainty (Vol. 1). Cambridge: Cambridge university press.

3.

Gilboa, I., & Schmeidler, D. (2001). A theory of case-based decisions. Cambridge University Press.

4.

Gilboa, I., & Schmeidler, D. (1993). Updating ambiguous beliefs. Journal of economic theory, 59(1), 33-49.

5.

Osborne, M. J., & Rubinstein, A. (1994). A course in game theory. MIT press.

6.

Rubinstein, A. (1985). A bargaining model with incomplete information about time preferences. Econometrica: Journal of the Econometric Society, 1151-1172.

Citi informācijas avoti