Efektīva prezentācijas izveide akadēmiskā un pedagoģiskā vidē
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt studējošo zināšanas, prasmes un kompetences par dažādu informatīvo un pētniecības procesa prezentāciju veidošanas iespējām un to pielietošanu sporta pedagoģijā un sporta zinātnē informatīvā un izglītojošā nolūkā.
Priekšzināšanas
Literārās valodas lietošanas prasmes un iemaņas, priekšstats par akadēmisko, pedagoģisko un sporta vidi un tās iezīmēm, izpratne par prezentēšanas norisi, pamatiemaņas darbā ar datoru.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Izpratne un spēja definēt dažādus prezentāciju veidus, to izstrādes kritērijus un efektīvas realizēšanas norisi pedagoģiskā un sporta zinātnes pētnieciskā vidē.
Trīs dažādu prezentāciju veidu salīdzinošais izvērtējums ar piemēru analīzi.
Prasmes
1.Prasmes analizēt akadēmisko un pētniecisko prezentāciju saturu, tā efektivitāti konkrētas auditorijas kontekstā.
Orālās un postera informācijas satura sagatavošana ar grafisko un vizuālo elementu iekļaušanu
2.Prasmes sagatavot uzskatāmus dažādu prezentāciju veidus, pielietojot mūsdienīgus grafiskos attēlošanas rīkus, konkrētās informācijas prezentēšanai.
Orālās un postera informācijas satura sagatavošana ar grafisko un vizuālo elementu iekļaušanu
Kompetences
1.Kompetences informatīvo un akadēmisko orālo prezentāciju un posteru prezentāciju izstrādē un prezentēšanā, kā arī video, audio un citu prezentācijas papildelementu pielietošanā izvēlētai auditorijai.
Orālās prezentācijas izveidošana un prezentēšana ar video, audio vai kādiem citiem papildementiem. Prezentācija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Trīs dažādu prezentāciju veidu salīdzinošais izvērtējums ar piemēru analīzi. |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Veikt trīs dažādu brīvi izvēlētu prezentāciju veidu izvērtējumu, terminoloģiski aprakstot, kriteriāli izvērtējot un salīdzinoši analizējot tos ar piemēriem. |
||
|
2.
Orālās un postera informācijas satura sagatavošana ar grafisko un vizuālo elementu iekļaušanu |
25,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Postera un orālās prezentācijas satura veidošana ar grafisko un vizuālo elementu iekļaušanu un to pašvērtējums |
||
|
3.
Orālās prezentācijas izveidošana un prezentēšana ar video, audio vai kādiem citiem papildementiem. Prezentācija |
50,00% no gala vērtējuma
|
10 balles
|
|
Akadēmiski informatīvā vai pētnieciskā satura orālās prezentācijas izveidošana konkrētai auditorijai un prezentēšana ar video, audio vai kādiem citiem papildementiem. Prezentācija. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Ievadlekcija. Efektivas komunikācijas un prezentācijas kritēriji. Akadēmiskās un sporta pedagoģijas vides izvērtējums.
Apraksts
Kursa satura strukturējums. Ievadlekcija. Kas ir efektiva komunikācija un prezentācija akadēmiskā un sporta vidē. Kas to nosaka. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju veidi, to efektivitātes kritēriji, veidošanas pamatnoteikumi un pozitīvie piemēri akadēmiskā un sporta pedagoģijas vidē.
Apraksts
Teorētiskais izvērtējums par dažādiem prezentāciju veidiem, to atbilstība dažādu respondentu grupu un interešu kontekstā. Prezentāciju veidošanas pamatnoteikumi un pozitīvo piemēru analīze akadēmiskā un sporta pedagoģijas vidē. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Posteru prezentācijas un to izveidošanas iespējas
Apraksts
Dažāda satura un veidu posteru prezentācijas un to izveidošanas noteikumi un iespējas, pielietojot mūsdienu tehnoloģiju piedāvājumu. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Grafisko un vizuālo elementu iekļaušana posteru prezentācijā, to izvērtējums ar piemēriem.
Apraksts
Diskusija ar prezentācijam par grafisko un vizuālo elementu iekļaušana posteru prezentācijā, to izvērtējums. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Orālās prezentācijas, to veidošanas pamatnoteikumi, verbālās un neverbālās komunikācijas ieteikumi un piemēri. Monologs un dialogs klātienē un attālināti.
Apraksts
Teorētisko materiālu analīze un praktisko piemēru izvērtēšana par orālās prezentācijas saturu, būtību un veidošanas pamatnoteikumiem verbālā un neverbālā kontekstā, piemēru izstrāde un analīze. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Orālās prezentācijas, to veidošanas pamatnoteikumi, verbālās un neverbālās komunikācijas ieteikumi un piemēri. Monologs un dialogs klātienē un attālināti.
Apraksts
Teorētisko materiālu analīze un praktisko piemēru izvērtēšana par orālās prezentācijas saturu, būtību un veidošanas pamatnoteikumiem verbālā un neverbālā kontekstā, piemēru izstrāde un analīze. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Verbālā un neverbālā informācijas sniegšana un uztveršana dažādas akadēmiskās, pedagoģiskās un sporta vides kontekstā klātienē un attālināti.
Apraksts
Teorētiskā analīze par dažāda veida prezentācijās fiksētās verbālās un neverbālās informācijas sniegšanas lietderība un tās uztvere dažādas akadēmiskās, pedagoģiskās un sporta vides kontekstā. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
Tiešsaiste
|
2
|
Tēmas
|
Grafiskie elementi, statistisko rezultātu prezentēšana un aptaujas klātienē un attālināti
Apraksts
Izvērtēt dažādas pieejas un tehniskos risinājumus par grafiskiem elementiem un statistisko rezultātu prezentēšanas iespējām, aptaujas prezentācijās. |
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšanas gatavošana ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem.
Apraksts
Sniegt prezentāciju un pašvērtējumu sagatavošanas norādes par savu izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšanu ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem. |
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšana ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem.
Apraksts
Sniegt prezentāciju un pašvērtējumu par savu izvēlētās tēmas orālās prezentācijas prezentēšanu ar video, audio vai vizuālajiem papildelementiem. |
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. 2019. K. Mārtinsones un A. Piperes zin. red. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.
Catter, M. 2020. Designing Science Presentations. A visual Guide to Figures, Papers, Slides, Posters, and More. Elsevier science.Piemērots angļu valodas plūsmai
Zanders, E.D., MacLeod, L. 2018. Presentation Skills for Scientists. A practical guide. Cambridge university press.Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
Kaul, A. 2008. The Effective Presentation. Talk Your Way to Success. Sage publication.
Bredberijs, E. 2008. Izcilas prezentācijas prasmes. Rīga: Zvaigzne ABC.
Franks, B. 2022.Winning The Room: Creating and Delivering an Effective Data-Driven Presentation. Wiley.
Hindls, T. 2000. Prasme uzstāties. Rīga: Zvaigzne ABC