Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vizuālā kultūra, multimediji un multimodalitāte un mediju un informācijas pratība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_266
Zinātnes nozare
Komunikācijas teorija; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt padziļinātas teorētiskās zināšanas un praktiskas analīzes iemaņas multimediju un multimodālās komunikācijas jomā, īpaši akcentējot vizuālās komunikācijas nozīmi mūsdienu kultūrā un modālo daudzveidību mācīšanās procesā, kā arī kognitīvās īpatnības multimediju komunikācijas iespēju dažādībā.

Priekšzināšanas

Komunikācijas un mediju un informācijas pratības teorijas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Padziļināta izpratne par mediju lomu kultūrā un katra medija nodrošinātās komunikācijas specifiku. Padziļinātas zināšanas par komunikācijas modiem un uztveres īpatnībām, kā arī informācijas nodošanas dažādo kanālu un veidu priekšrocībām un trūkumiem multimodālās komunikācijas vidēs.

Prasmes

1.Spēja analizēt vizuālu un multimodālu vēstījumu un plānot to atbilstoši komunikācijas situācijas specifikai.

Kompetences

1.Spēja lietot apgūtās zināšanas par vēstījumu dabu atšķirīgos medijos un multimedijos, lai kritiski analizētu un veidotu vēstījumus multimodālās komunikācijas vidēs.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Lasīt obligāto literatūru un sagatavoties praktiskajam darbam semināros, kā arī patstāvīgi izstrādāt noslēguma darbu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Lekciju un semināru apmeklējums un aktivitāte 10%, Praktiskie darbi 25%, Noslēguma darbs 25%, Eksāmens 40%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mediju vēsture un kultūra.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuālās kultūras jēdziens un teorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāla vēstījuma interpretācijas un analīzes pieejas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vizuāla vēstījuma interpretācijas un analīzes pieejas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēla mediju specifika: māksla.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēla mediju specifika: fotogrāfija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēla mediju specifika: fotogrāfija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēla mediju specifika: kino.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēla mediju specifika: kino.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēla mediju specifika: televīzija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Attēla mediji jauno mediju laikmetā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skaņa kultūras vēsturē: troksnis, runa, mūzika un mediji.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Skaņa kultūras vēsturē: troksnis, runa, mūzika un mediji.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimediji: jēdziens un izteiksmes iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimodalitāte un multimodālo vēstījumu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimodalitāte un multimodālo vēstījumu analīze.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimodālie vēstījumi mācību procesā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Multimodālie vēstījumi mācību procesā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
36 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Frey, N., & Fisher, D. (2008). Teaching visual literacy: Using comic books, graphic novels, anime, cartoons, and more to develop comprehension and thinking skills. Corwin Press.

2.

Grau, O. (Ed.). (2011). Imagery in the 21st Century. MIT press.

3.

Howells, R., Negreiros, J. (2018). Visual Culture. Polity Press.

4.

Jewitt, C. (2012). Technology, literacy, learning: A multimodal approach. Routledge.

5.

Jewitt, C. (Ed.). (2017). The Routledge handbook of multimodal analysis (pp. 14-27). London: Routledge.

6.

McPherson, G., & Mills, J. (2016). Musical literacy: Reading traditional clef notation. In: The Child as Musician: A handbook of musical development

7.

Bezemer, J., Carey J. (2018). Multimodal analysis: Key issues. In: Research methods in linguistics. pp. 180-197.

8.

Brugar, K. A., & Roberts, K. L. (2017). Seeing is believing: Promoting visual literacy in elementary social studies. Journal of Teacher Education, 68(3), pp. 262-279.

9.

Burn, A., & Kress, G. (2018). 2 Multimodality, Style, and the Aesthetic. In: Multimodality and Aesthetics, 2.

10.

Yap, W. L. (2016). Transforming conventional teaching classroom to learner-centred teaching classroom using multimedia-mediated learning module. International Journal of Information and Education Technology, 6(2), pp. 105-112.

11.

Jewitt, C., Bezemer, J. J., & O'Halloran, K. L. (2016). Introducing multimodality. London: Routledge.

12.

Kress, G. (2015). “Literacy” in a multimodal environment of communication. In: Handbook of Research on Teaching Literacy Through the Communicative and Visual Arts, Volume II: A Project of the International Reading Association, 91.

13.

van Leeuwen, T. (2017). Multimodal literacy. Metaphor, (4), 17.

Papildu literatūra

1.

Forceville, C., & Urios-Aparisi, E. (Eds.). (2009). Multimodal metaphor (Vol. 11). Walter de Gruyter.

2.

Mirzoeff, N. (Ed.). (2012). The visual culture reader. Psychology Press.

3.

Machin, D. (2007). Introduction to multimodal analysis. Bloomsbury Publishing.

4.

Kachorsky, D., & Serafini, F. (2019). From Picturebooks to Propaganda: Developing Visual and Multimodal Literacies. In Teaching Literature and Language Through Multimodal Texts (pp. 70-92). IGI Global.

5.

O’Halloran, K. L. (2011). Multimodal discourse analysis. In: Companion to discourse, pp. 120-137.

6.

Serafini, F. (2015). Multimodal literacy: From theories to practices. Language Arts, 92(6), pp. 412-423.

7.

Kress, Gunther R., and Theo Van Leeuwen. (2020). Reading images: The grammar of visual design. Psychology Press

8.

Walsh, M. (2010). Multimodal literacy: What does it mean for classroom practice?. Australian Journal of Language and Literacy, The, 33(3), 211.