Vizuālā kultūra, multimediji un multimodalitāte un mediju un informācijas pratība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Padziļināta izpratne par mediju lomu kultūrā un katra medija nodrošinātās komunikācijas specifiku. Padziļinātas zināšanas par komunikācijas modiem un uztveres īpatnībām, kā arī informācijas nodošanas dažādo kanālu un veidu priekšrocībām un trūkumiem multimodālās komunikācijas vidēs.
Prasmes
1.Spēja analizēt vizuālu un multimodālu vēstījumu un plānot to atbilstoši komunikācijas situācijas specifikai.
Kompetences
1.Spēja lietot apgūtās zināšanas par vēstījumu dabu atšķirīgos medijos un multimedijos, lai kritiski analizētu un veidotu vēstījumus multimodālās komunikācijas vidēs.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lasīt obligāto literatūru un sagatavoties praktiskajam darbam semināros, kā arī patstāvīgi izstrādāt noslēguma darbu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju un semināru apmeklējums un aktivitāte 10%,
Praktiskie darbi 25%,
Noslēguma darbs 25%,
Eksāmens 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mediju vēsture un kultūra.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuālās kultūras jēdziens un teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuāla vēstījuma interpretācijas un analīzes pieejas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vizuāla vēstījuma interpretācijas un analīzes pieejas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēla mediju specifika: māksla.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēla mediju specifika: fotogrāfija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēla mediju specifika: fotogrāfija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēla mediju specifika: kino.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēla mediju specifika: kino.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēla mediju specifika: televīzija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Attēla mediji jauno mediju laikmetā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skaņa kultūras vēsturē: troksnis, runa, mūzika un mediji.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Skaņa kultūras vēsturē: troksnis, runa, mūzika un mediji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimediji: jēdziens un izteiksmes iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimodalitāte un multimodālo vēstījumu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimodalitāte un multimodālo vēstījumu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimodālie vēstījumi mācību procesā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Multimodālie vēstījumi mācību procesā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Frey, N., & Fisher, D. (2008). Teaching visual literacy: Using comic books, graphic novels, anime, cartoons, and more to develop comprehension and thinking skills. Corwin Press.
Grau, O. (Ed.). (2011). Imagery in the 21st Century. MIT press.
Howells, R., Negreiros, J. (2018). Visual Culture. Polity Press.
Jewitt, C. (2012). Technology, literacy, learning: A multimodal approach. Routledge.
Jewitt, C. (Ed.). (2017). The Routledge handbook of multimodal analysis (pp. 14-27). London: Routledge.
McPherson, G., & Mills, J. (2016). Musical literacy: Reading traditional clef notation. In: The Child as Musician: A handbook of musical development
Bezemer, J., Carey J. (2018). Multimodal analysis: Key issues. In: Research methods in linguistics. pp. 180-197.
Brugar, K. A., & Roberts, K. L. (2017). Seeing is believing: Promoting visual literacy in elementary social studies. Journal of Teacher Education, 68(3), pp. 262-279.
Burn, A., & Kress, G. (2018). 2 Multimodality, Style, and the Aesthetic. In: Multimodality and Aesthetics, 2.
Yap, W. L. (2016). Transforming conventional teaching classroom to learner-centred teaching classroom using multimedia-mediated learning module. International Journal of Information and Education Technology, 6(2), pp. 105-112.
Jewitt, C., Bezemer, J. J., & O'Halloran, K. L. (2016). Introducing multimodality. London: Routledge.
Kress, G. (2015). “Literacy” in a multimodal environment of communication. In: Handbook of Research on Teaching Literacy Through the Communicative and Visual Arts, Volume II: A Project of the International Reading Association, 91.
van Leeuwen, T. (2017). Multimodal literacy. Metaphor, (4), 17.
Papildu literatūra
Forceville, C., & Urios-Aparisi, E. (Eds.). (2009). Multimodal metaphor (Vol. 11). Walter de Gruyter.
Mirzoeff, N. (Ed.). (2012). The visual culture reader. Psychology Press.
Machin, D. (2007). Introduction to multimodal analysis. Bloomsbury Publishing.
Kachorsky, D., & Serafini, F. (2019). From Picturebooks to Propaganda: Developing Visual and Multimodal Literacies. In Teaching Literature and Language Through Multimodal Texts (pp. 70-92). IGI Global.
O’Halloran, K. L. (2011). Multimodal discourse analysis. In: Companion to discourse, pp. 120-137.
Serafini, F. (2015). Multimodal literacy: From theories to practices. Language Arts, 92(6), pp. 412-423.
Kress, Gunther R., and Theo Van Leeuwen. (2020). Reading images: The grammar of visual design. Psychology Press
Walsh, M. (2010). Multimodal literacy: What does it mean for classroom practice?. Australian Journal of Language and Literacy, The, 33(3), 211.