Etnogrāfiskā darba prakses principi
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Students pārzina sociālajā antropoloģijā izmantotās centrālās metodes un pieejas.
Prasmes
1.Students spēj: veikt novērojumu/līdzdalīgo novērojumu; veidot lauka darba pierakstus; izstrādāt interviju vadlīnijas; realizēt daļēji strukturētu kvalitatīvo interviju; pielietot radošās un eksperimentālās izpētes metodes; analizēt iegūtos datus, izmantojot programmatūru.
Kompetences
1.Students patstāvīgi izstrādā etnogrāfiska pētījuma dizainu, atlasot nepieciešamās kvalitatīvās pētījuma metodes, kā arī analizē empīrisko materiālu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Kursa ietvaros, studenti apgūst praktiskas iemaņas vairāku antropoloģijā izmantojamu metožu un tehniku pielietošanā:
1) dodas veikt līdzdalīgo novērojumu/novērojumu vismaz 1h garumā publiskā vietā, par kuru vienojas kursa sākumā, un veic lauka darba piezīmes;
2) izstrādā daļēji strukturētas intervijas vadlīnijas, veic interviju un transkribē to;
3) izmēģina radošās un eksperimentālās metodes;
4) izmantojot programmatūru, veic iegūto datu kodēšanu.
Visus iegūtos materiālus studenti ievieto e-studijās un saņem atgriezenisko saiti par paveikto. Kursa noslēgumā studenti pārrunā kvalitatīvo metožu pielietojuma iespējas un problēmas konkrētu semestra noslēguma darbu izstrādē, piemēram, minietnogrāfijā, kas ir kursa "Antropoloģijas izpētes metodes" noslēguma darbs.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentiem jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa noslēgumā studenti pārrunā kvalitatīvo metožu pielietojuma iespējas un problēmas konkrētu semestra noslēguma darbu izstrādē, piemēram, minietnogrāfijā, kas ir kursa "Antropoloģijas izpētes metodes" noslēguma darbs.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva piedalīšanās nodarbībās - 50%; praktisko uzdevumu izpilde kursa gaitā - 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajā antropoloģijā: līdzdalīgais novērojums, novērojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajā antropoloģijā: līdzdalīgais novērojums, novērojums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās intervijas (padziļinātas, daļēji strukturētas, nestrukturētas), vadlīniju sagatavošanas metodiskie pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās intervijas (padziļinātas, daļēji strukturētas, nestrukturētas), vadlīniju sagatavošanas metodiskie pamatprincipi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās un eksperimentālās metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Radošās un eksperimentālās metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu analīze kvalitatīvā pētījumā: datu kodēšana, izmantojot datu apstrādes programmu (piem. MAXQDA).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu analīze kvalitatīvā pētījumā: datu kodēšana, izmantojot datu apstrādes programmu (piem. MAXQDA).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu analīze kvalitatīvā pētījumā: datu kodēšana, izmantojot datu apstrādes programmu (piem. MAXQDA).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu analīze kvalitatīvā pētījumā: datu kodēšana, izmantojot datu apstrādes programmu (piem. MAXQDA).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo metožu pielietojuma iespējas un problēmas konkrētu semestra noslēguma darbu izstrādē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvo metožu pielietojuma iespējas un problēmas konkrētu semestra noslēguma darbu izstrādē.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Harding, J. 2019. Qualitative Data Analysis. 2nd edition. London: SAGE Publications.
Bernard, H. R. 2017. Research methods in anthropology: qualitative and quantitative approaches. 6th edition. Lanham, Maryland: Rowman & Littlefield Publishers.
O'Reilly, K. 2012. Ethnographic methods. 2nd edition. New York: Routledge. (Akceptējams, kvalitatīvs un viegli uztverams avots par etnogrāfisko metodi)
Rubin, H. J. 2012. Qualitative interviewing: the art of hearing data. Thousand Oaks: Sage Publications cc (Akceptējams izdevums)
Atkinson, P. A. 2001. Handbook of Ethnography. London: SAGE. (Akceptējams izdevums)
Mārtinsone, K. un Pipere, A., red. 2021. Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte. (latviešu plūsmai)