Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_151
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
5. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt pamatzināšanas par iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošanu, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšanu. Sniegt zināšanas par kritiskās domāšanas pieeju PFA izglītībā. Sniegt zināšanas par izmērāmu mērķu izvirzīšanu audzēkņiem ar SIV.

Priekšzināšanas

Vispārējā vidējā izglītība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās zināšanas par iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošanu, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšanu. Par kritiskās domāšanas pieeju PFA izglītībā; par izmērāmu mērķu izvirzīšanu audzēkņiem ar SIV; skolas sporta un veselības izglītības Studiju programmas stiprās un vājās puses attiecībā uz pielāgoto sporta izglītību (turpmāk – PSI).

Prasmes

1.2. Plānot tādu PSI mācību pieredzi, kura veicina individuālu attīstību; Sagatavot individuālu sporta un veselības izglītības plānu tiem audzēkņiem, kuriem ir speciālās izglītības vajadzības; Plānot vispiemērotākās komunikācijas stratēģijas attiecībā uz audzēkņiem ar speciālajām izglītības vajadzībām; uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un praktiskos darbu individuāli vai komandā. Novērtēt Studiju programmas piemērotību individuālajām vajadzībām un spējām audzēkņiem ar SIV.

Kompetences

1.3. Pielietot individuāli atbilstošu novērtējumu saskņā ar IIP. 4. Pielietot pielāgotās Studiju programmas piemērotību audzēkņiem ar SIV. Izmantoto mācīšanas un atbalsta stratēģiju efektivitāti. Izmantot mācīšanas stratēģiju piemērotības principus atbilstoši indviduālām SIV. 5. Izmantot atbalsta stratēģiju piemērotību. Pirmās palīdzības sniegšana.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Gatavoties semināriem un kontroldarbiem par tēmām: 1. Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. 2. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Praktisko darbu patstāvīga veikšana – Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā (3 darbi). Gatavoties eksāmenam – Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studējošo zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas divos kontroldarbos par kuriem tiek iegūti punkti. 1. Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana. 2. Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā. Studējošo prasmes un kompetences tiek novērtētas trīs praktiskos darbos (teorētiskā pamatojuma sagatavošana, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana par izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā). Studējošie apgūst prasmes: sagatavot praktiskā darba teorētisko pamatojumu komandas darbā veikt teorētiskā pamatojuma sagatavošanu, datu ievākšana un apkopošana, to interpretācija un iegūtajiem datiem atbilstošu secinājumu izveidošana izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā. Studiju kursa noslēgumā, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par Studiju kursu, punktu kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm. Summatīvā zināšanu un kompetenču vērtēšana kontroldarbos. Obligāti ir sekmīgi jāuzraksta visi kontroldarbi. Ja studējošais neierodas uz pārbaudes darbu vai to sekmīgi nenokārto, atkārtoti pārbaudes darbu ir obligāti sekmīgi jānokārto. Lai studējošajam izliktu sekmīgu gala vērtējumu, viņam ir jābūt sekmīgi uzrakstītiem visiem trim paredzētajiem pārbaudes darbiem. Praktiskos darbos studējošajiem ir individuāli jāaizpilda darba prasības atbilstoši kritērijiem. Jāizdara secinājumi par iegūto rezultātu atbilstību literatūrai, jāveic to interpretēšana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iekļaujošās sporta un veselības stundas plānošana, novērtēšanas, ieviešanas, starpnovērtēšanas un mācīšanas procesa modifikāciju nepieciešamības izvērtēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kritiskās domāšanas pieeja PFA izglītībā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Izmērāmu mērķu izvirzīšana audzēkņiem ar SIV sporta izglītībā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās palīdzības ABC.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pirmās palīdzības ABC.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. New York: McGraw Hill.

2.

Winnick, J. P. & Porretta, D. (Eds.). (2017). Adapted physical education and sport. 6th ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

3.

Block, M. E. (2016). Including students with disabilities in physical education. New York: McGraw Hill.

Papildu literatūra

1.

Lieberman, L. J. (2007). Paraeducators in physical education: A training guide to roles and responsibilities. Reston, VA: American Association of Physical Activity and Recreation (AAPAR).

Citi informācijas avoti

1.

Horvat, M., Kelly, L., Block, M., & Croce, R. (2018). Developmental and Adapted Physical Activity Assessment. 2nd ed. With Web Resource, Human Kinetics