Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Zinātniskās pētniecības metodoloģija un sociālo pētījumu metodes

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_137
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Padziļināti studēt galvenos zinātniskās pētniecībass metodoloģiskos principus un aspektus.

Priekšzināšanas

Zinātniskās pētniecības metodoloģija bakalaura līmenī.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Apgūstot zinātniskās darbības metodoloģijas vēsturisko pieredzi un teorētiskos pamatojumus, spēs izvirzīt un pamatot prioritātes resursu piesaistīšanā, konstruktīvi sadarbojoties ar publiskā un nevalstiskā, brīvprātīgā sektora pārstāvjiem indivīdu un organizāciju līmenī.

Prasmes

1.Spēs izzināt un noteikt vajadzības un prioritāri nepieciešamos sociālos pakalpojumus individuālā un kopienas līmenī, pamatojoties uz sociālo procesu izziņu. Zinātniskās darbības metodoloģisko principu un metožu lietošana praktiskajos sociālajos pētījumos.

Kompetences

1.Spēja izvērtēt zinātniskās pētniecības metodoloģisko principu efektivitāti un izvēlēties optimālākās pētījumu metodes sociālo procesu izziņai. Spēs plānot un administrēt sociālos pakalpojumus, programmas un projektus sociālo problēmu risināšanai un kopienas saliedētībai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgu pētniecisko darbu izstrāde un prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Semināros studenti prezentēs un analizēs patstāvīgi veiktās intervijas. Tiks analizēti vietējā un starptautiskā mēroga sociālie pētījumi, efektīvākās zinātniskās pētniecības metodes dažādu sociālo problēmu un gadījumu izpētē, kas turpmākā profesionālajā darbībā palīdzēs izvēlēties un lietot katra sociālā gadījuma izpētē atbilstošķās metodes. Praktiskajās nodarbībās notiks arī fokusgrupu kā optimālas pētniecības metodes realizācija un metodoloģiska norises un rezultātu analīze.
2.

Pārbaudījums

-
10 balles

1. Nodarbību apmeklētība. 2. Sistemātiska, patstāvīga teorētiskās literatūras apguve. 3. Patstāvīgi izstrādāto darbu prezentācija. 4. Eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības vieta un loma pasaules zinātniskajā apguvē un sociālo procesu izpratnē. Metodoloģijas jēdziens.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības vieta un loma pasaules zinātniskajā apguvē un sociālo procesu izpratnē. Metodoloģijas jēdziens.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma būtība, tā vietas sabiedrības izziņā un sociālo pētījuma lietojums sociālajā darbā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma būtība, tā vietas sabiedrības izziņā un sociālo pētījuma lietojums sociālajā darbā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvā un kvalitatīvā metodoloģija sociālajos pētījumos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvā un kvalitatīvā metodoloģija sociālajos pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma dizains un pētījuma etapi. Datu vākšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma dizains un pētījuma etapi. Datu vākšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības ētika, tās galvenie principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības ētika, tās galvenie principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma datu apstāde, kodēšana, analīze un prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma datu apstāde, kodēšana, analīze un prezentācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības vieta un loma pasaules zinātniskajā apguvē un sociālo procesu izpratnē. Metodoloģijas jēdziens.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības vieta un loma pasaules zinātniskajā apguvē un sociālo procesu izpratnē. Metodoloģijas jēdziens.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma būtība, tā vietas sabiedrības izziņā un sociālo pētījuma lietojums sociālajā darbā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma būtība, tā vietas sabiedrības izziņā un sociālo pētījuma lietojums sociālajā darbā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvā un kvalitatīvā metodoloģija sociālajos pētījumos.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvantitatīvā un kvalitatīvā metodoloģija sociālajos pētījumos.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma dizains un pētījuma etapi. Datu vākšana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma dizains un pētījuma etapi. Datu vākšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības ētika, tās galvenie principi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības ētika, tās galvenie principi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma datu apstāde, kodēšana, analīze un prezentācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā pētījuma datu apstāde, kodēšana, analīze un prezentācija.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Kristapsone S. Statistiskās analīzes metodes pētījumā. Rīga: Biznesa augstskola "Turība", 477 lpp. 2020.

2.

Pētniecība: teorija un prakse / K. Mārtinsones, A. Piperes, D. Kamerādes zinātniskajā redakcijā; red. Gunta Tramdaka. Rīga: RaKa, 2016.

3.

Rubin Allen, Babbie Earl R. Essential Research Methods for Social Work. Boston: Cengage Learning. 2017, 652 lpp.

Papildu literatūra

1.

Qualitative Analysis: eight approaches for the social sciences / edited by Margaretha Järvinen, Nanna Mik-Meyer. Los Angeles [etc.]: SAGE Publishing. 2020.

2.

Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. 2. aktualizētais izdevums. Rīga: Biznesa augstskola "Turība". 2014, 350 lpp.

3.

The Sage handbook of qualitative data collection / edited by Uwe Flick. Los Angeles: Sage Reference. 2018.

4.

Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches / John W. Creswell, Cheryl N. Poth. 4th edition, international student edition, Los Angeles (Calif.) [etc.]: SAGE, 2017, 2018.

5.

Sociālais darbs ar gadījumu teorija praksē

6.

Paul Michael Garrett. Welfare Words. 2017.

7.

Paul Michael Garrett. DISSENTING SOCIAL WORK. Paul Michael Garrett, Critical Theory, Resistance and Pandemic. 2021.

8.

Reginald O. York. Evaluating Human Service Outcomes. 2022.