Pieaugušo reimatoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Demonstrē padziļinātas un paplašinātas zināšanas par bērnu balsta un kustību (saistaudu) sistēmas un autoimūno saistaudu sistēmas slimību etioloģiju, patoģenēzi, diagnostiku, ārstēšanu un rehabilitāciju, kas nodrošina pamatu radošai domāšanai klīniskajā praksē un arī pētniecībā, kā arī spēju darboties starpdisciplinārā saskarē. 2. Zināt pieaugušo reimatoloģisko slimību diagnostikas un ārstēšanas specifiku.
Prasmes
1.1. Ārsts izprot konkrētās problēmas būtību, diagnostikas algoritmus un spēj sniegt profesionālu specializētu neatliekamu palīdzību, kā arī praktiski realizē diagnostikas, ārstēšanas un profilakses pasākumus, spēj veikt tālāku darbu, mācīšanos vai pētniecību sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas. Ārstam ir spējas patstāvīgai attīstībai, prot labi komunicēt ar dažādiem pacientiem, viņu vecākiem, kolēģiem, ir prasmes pedagoģiskā un pētniecības darbā, ir darba organizācijas iemaņas. 2. Prast izmantot iegūtās zināšanas komunikācijā ar kolēģiem, pacientiem un viņu piederīgajiem, arī kritiskajās un psiho- traumējošās situācijās, kā arī izmantojot savas zināšanas bērnu un vecāku informācijai par bērnu vecuma slimību gaitu pieaugušiem.
Kompetences
1.Ārsts strādā atbilstoši savam pilnvaru lokam augstākajā zināšanu, prasmju, attieksmju apguves un lietošanas līmenī, veicot bērnu balsta un kustību (saistaudu) sistēmas un autoimūno saistaudu sistēmas slimību diagnostiku, ārstēšanu, rehabilitāciju un profilaksi, patstāvīgi plāno un organizē savu ārsta speciālista profesionālās kompetences pilnveidi un attīstību, uzņemas atbildību par personāla grupu darbu un spēj veikt inovācijas un uzņēmējdarbību.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
1. Rezidents sagatavo semināru prezentācijas, padziļināti iepazīstoties un izmantojot pēdējo 5- 10 gadu literatūru.
2. Sagatvo 2 klīnisko gadījumu prezentācijas.
3. Patstāvīgi iemācās veikt klīniski praktiskos izmeklējumus un manipulācijas.
4. Rotācijas disciplīnas rezidenta teorētiskās un praktiskās zināšanas 10 ballu sistēmā novērtē attiecīgā rotācijas disciplīnas rezidenta vadītājs, par to izdarot ierakstu rezidentu grāmatā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Rotācijas cikla gala novērtējums ietver:
1. 50%- teorētiskais novērtējums semināru prezentāciju sagatavošana
2. 25% - klīnisko gadījumu prezentāciju sagatavošana
3. 25% - manipulāciju apguve
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Juvenilā artrīta pacientu slimības gaita un dzīves kvalitāte pieaugušo vecumā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Ankilizējošais spondilīts un bērnu gadījumu gaitas īpatnības pieaugušo vecumā.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Locītavu funkcionālās izmeklēšanas īpatnības pieaugušiem. Ārsta un pacientu VAS.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
P. Ross E., MD, PhD. Textbook of Pediatric Rheumatology. Published Elsewier, 2021.
Robert M. Kliegman, MD, Bonita M.D. Stanton, MD, Joseph St. Geme, Nina Schor and Richard E. Behrman, M.D. Nelson Textbook of Pediatrics. W. B. Saunders Company, 2020.
Papildu literatūra
Žurnāli:
Pediatric Rheumatology, ACR
The EULAR Journal: Annals of Rheumatis diseases
Oxford Jounals of Rheumatology
Citi informācijas avoti
Interneta informācijas avoti:
PEDINFO, Medscape, E medicine, PubMed, EndoText u.c.