Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Procesu vadība veselības aprūpē

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VVDG_031
Zinātnes nozare
Ekonomika un uzņēmējdarbība
Kredītpunkti (ECTS)
12,00
Mērķauditorija
Veselības vadība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības vadības docētāju grupa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga

Par studiju kursu

Mērķis

Šī kursa mērķis ir sniegt studentiem pamatzināšanas par procesu vadību, modelēšanu un simulāciju veselības aprūpē. Tas balstās uz studiju kursiem “Datu analīze veselības aprūpē” un “Ekonomiskā modelēšana veselības aprūpē”, īpašu uzmanību pievēršot modelēšanai, kas saistīta ar procesu vadību veselības nozarē un piemērotu metožu pielietošanu, lai izprastu procesu vadības pieeju un nozīmi veselības aprūpes sistēmā un uzņēmumos.

Priekšzināšanas

Datu analīze veselības aprūpē, Ekonomiskā modelēšana veselības aprūpē, Veselības ekonomika, Veselības vadība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi nokārtojot moduļa kursu, studenti: • iegūs pamatzināšanas par procesu vadību izmantojot modelēšanas un simulācijas pieeju veselības aprūpē; • pārzinās procesu vadības teoriju; • spēs atpazīt un izmantot procesu vadības un simulācijas metožu potenciālu veselības aprūpes vadībā; • definēs veselības aprūpes modelēšanas un simulācijas pamatelementus; • identificēs veselības aprūpes iestāžu darbības vides īpatnības; • aprakstīs veselības aprūpes sistēmas darbību un sistēmas izmaiņu pārvaldību.

Prasmes

1.Studenti iegūs prasmes: • izprast iespējamās procesu vadības, modelēšanas un simulācijas ieviešanas jomas veselības aprūpē; • izprast veselības aprūpes iestāžu ekonomiku un to, kā procesu vadība, modelēšana un simulācija varētu palīdzēt atrisināt problēmas veselības aprūpes vadībā; • pielietot modelēšanu un simulāciju, izmantojot simulācijas programmatūru, piem. MedModel vai atvērtā pirmkoda programmatūru; • analizēt situācijas un atpazīt veselības pārvaldības problēmas un pamatot, vai un kā procesu vadības paņēmieni varētu būt noderīgi, lai pārvarētu šos šķēršļus; • interpretēt ekonomisko jēdzienu izmantošanu veselības aprūpes vadībā; • izskaidrot ekonomiskās modelēšanas nozīmi lēmumu pieņemšanā veselības sektorā.

Kompetences

1.Studenti iegūs kompetences: • novērtēt procesu vadības, modelēšanas un simulācijas potenciālu veselības aprūpes sisitēmas un iestāžu vadībā; • identificēt un risināt problēmas veselības aprūpē, izmantojot novatoriskus procesu vadības rīkus; • atbalstīt ekonomiski pamatotu lēmumu pieņemšanu veselības aprūpes jomā; • pilnveidot veselības aprūpes pakalpojumu efektivitāti.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
• Patstāvīga zinātniskās literatūras apguve par procesu vadību, modelēšanu un simulāciju; • Informācijas apkopošana un analīze individuālo un grupu praktisko darbu veikšanai; • Grupu un patstāvīgo darbu izstrāde procesu modelēšanā un rezultātu prezentācija.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
• Aktivitāte interaktīvo lekciju laikā. • Individuālo un grupu situāciju uzdevumu risināšana nodarbībās. • Eksāmena atbilžu pareizība un precizitāte. • Studentu gala vērtējumu sastādīs 50% no gala eksāmena un 50% no patstāvīgajiem un citiem paveiktajiem uzdevumiem nodarbībās.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesi veselības aprūpē – definīcijas, terminoloģija, raksturojums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesi veselības aprūpē – definīcijas, terminoloģija, raksturojums
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesi veselības aprūpē – definīcijas, terminoloģija, raksturojums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība – definīcijas, terminoloģija, koncepti
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība – definīcijas, terminoloģija, koncepti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība – definīcijas, terminoloģija, koncepti
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Procesu vadība – definīcijas, terminoloģija, koncepti
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu ieguve simulācijām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu ieguve simulācijām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu ieguve simulācijām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu ieguve simulācijām
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Datu ieguve simulācijām
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modelēšanas un simulāciju pielietojums veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modelēšanas un simulāciju pielietojums veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modelēšanas un simulāciju pielietojums veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modelēšanas un simulāciju pielietojums veselības aprūpē
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Modelēšanas un simulāciju pielietojums veselības aprūpē
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Procesu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Procesu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Procesu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Procesu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Procesu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Procesu simulācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Izmaksu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Izmaksu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Izmaksu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Izmaksu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Izmaksu simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Izmaksu simulācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

OP simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

OP simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

OP simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

OP simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

OP simulācija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

OP simulācija
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Ģeogrāfiskā modelēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Ģeogrāfiskā modelēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Ģeogrāfiskā modelēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Ģeogrāfiskā modelēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Ģeogrāfiskā modelēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Ģeogrāfiskā modelēšana
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Datorklase
2

Tēmas

Ģeogrāfiskā modelēšana
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa simulācijas spēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa simulācijas spēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa simulācijas spēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa simulācijas spēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa simulācijas spēle
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biznesa simulācijas spēle
Kopā kredītpunkti (ECTS):
12,00
Kontaktstundas:
96 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Banks, J. (2014), Discrete-event system simulation. 5th ed. Prentice-Hall international series in industrial and systems engineering, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

2.

Law, A. M. (2015), Simulation modeling and analysis, 5th ed., Boston.

3.

Drummond M. (2015), Methods for the economic evaluation of health care programmes, Oxford university Press. Available from: ProQuest Ebook Central Academic Complete

4.

Frederick S. H., Lieberman G. J. (2021), Introduction to Operations Research. McGraw-Hill: Boston MA.

Papildu literatūra

1.

Brailsford, S.C., Harper, P.R., Patel, B., Pitt, M. (2009), “An analysis of the academic literature on simulation and modelling in health care.” J of Sim 3 (3):130-140.

2.

Buttigieg, S.C., Dey, P.K., Gauci, D. (2016), “Business process management in health care: current challenges and future prospects.”, Innovation and Entrepreneurship in Health 2016:3 1-13

3.

Cardoen, B., Demeulemeester, E., Beliën, J. (2010), “Operating room planning and scheduling: A literature review.” European journal of operational research 201 (3):921-932.

Citi informācijas avoti

1.

Winter Simulation Conference Archive. Available from: https://informs-sim.org/