Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Dzīves kvalitātes socioloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
SUPK_011
Zinātnes nozare
Socioloģija un sociālais darbs; Socioloģijas teorija un vēsture
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Socioloģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par dzīves kvalitāti, tās teorētiskajiem un izpētes metodoloģiskajiem aspektiem. Iepazīstināt ar dzīves kvalitātes socioloģiskās izpētes specifiku. Kursa gaitā apgūt zināšanas par dzīves kvalitātes kā izpētes jomas vēsturisko attīstību socioloģijā, kā arī veidot izpratni par dzīves kvalitātes izpētes lomu sociālās politikas pilnveidošanas procesā.

Priekšzināšanas

Socioloģija, Sociālā politika.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju kursa ietvaros tiks iegūtas zināšanas par dzīves kvalitātes konceptu, to skaidrojošajām pieejām socioloģijā, kā arī dzīves kvalitātes koncepta pielietojumu dzīves kvalitātes izpētes jomā.

Prasmes

1.Studiju kursa ietvaros tiks attīstītas prasmes praktiski pielietot dzīves kvalitāti skaidrojošās teorētiskās pieejas ar dzīves kvalitāti saistītu aspektu analīzē un empīriskajā izpētē.

Kompetences

1.Studiju kursa ietvaros tiks rosināta izpratne par dzīves kvalitātes izpētes specifisko lomu sociālās politikas pilnveidošanā, kā rezultātā studenti spēs patstāvīgi analizēt ar dzīves kvalitāti saistītus aspektus, kā arī iegūtās zināšanas pielietot sociālās politikas ietvaros īstenoto aktivitāšu izvērtēšanai.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošo patstāvīgais darbs tiks organizēts semināru veidā, kuru ietvaros veicamie uzdevumi paredz izmantot grupu darba un situācijas analīzes metodi. Patstāvīgā darba uzdevumi saistīti ar dzīves kvalitāti skaidrojošo teorētisko pieeju praktisko pielietojumu dzīves kvalitātes izpētes jomā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiks vērtētas ar testu un patstāvīgo darbu palīdzību 10 ballu sistēmā.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes jēdziena skaidrojums. Dzīves kvalitātes kā izpētes jomas vēsturiskā attīstība socioloģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes jēdziena skaidrojums. Dzīves kvalitātes kā izpētes jomas vēsturiskā attīstība socioloģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes izpētes teorētiskās pieejas. Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes izpētes teorētiskās pieejas. Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes izpētes teorētisko pieeju izvērtējums un salīdzinājums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes izpētes teorētisko pieeju izvērtējums un salīdzinājums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitāte integratīvās pieejas kontekstā, tās pielietojums socioloģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitāte integratīvās pieejas kontekstā, tās pielietojums socioloģijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes izpētes metodoloģiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitātes izpētes metodoloģiskie aspekti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitāti ietekmējošo faktoru analīze: sociālās, ekonomiskās, politiskās jomas ietekme uz dzīves kvalitāti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitāti ietekmējošo faktoru analīze: sociālās, ekonomiskās, politiskās jomas ietekme uz dzīves kvalitāti.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitāte saistībā ar cilvēka dzīves gājumu, apmierinātība ar dzīvi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīves kvalitāte saistībā ar cilvēka dzīves gājumu, apmierinātība ar dzīvi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījumu projektu prezentācija un apspriešana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākās pieejas un pētījumi par dzīves kvalitāti pasaulē, Eiropā un Latvijā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jaunākās pieejas un pētījumi par dzīves kvalitāti pasaulē, Eiropā un Latvijā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kursa noslēgums.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
6,00
Kontaktstundas:
40 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Abbott L.Ferris. The Quality of Life Concept in Sociology, The American Sociologist/Fall. 2004

2.

B.Bela, T.Tisenkopfs. Dzīves kvalitāte Latvijā. Stratēģiskās analīzes komisija. Rīga: Zinātne. 2006

3.

М.Б. Лига. Качество жизни как основа социальной безопасности, 2006

4.

M.Joseph Sirgy. Handbook of Quality-of-Life Research: An Ethical Marketing Perspective by Social Indicators Research Series, Volume 8., Kluwer Academic Publishers, Netherlands. 2001

5.

M.Joseph Sirgy. Handbook of Quality-of-Life Research: An Ethical Marketing Perspective by Social Indicators Research Series, Volume 8., Kluwer Academic Publishers, Netherlands. 2001

6.

Phillips David. Quality of life, Routledge, London and New York. 2006

Papildu literatūra

1.

Mario Bunge, WHAT IS A QUALITY OF LIFE INDICATOR? Social Indicators Research 2 (1975) 65-79

2.

Beck Wolfgang, Laurent I.G. van der Maesen, Fleur Thomex, Alan Walker. Social Ouality: A Vision for Europe. Kluwer Law International. 2001

3.

Soren Ventegodt, Joav Merrick, Niels Jorgen Andersen, Quality of Life Theory I. The IQOL Theory: An Integrative Theory of the Global Quality of Life Concept, TheScientificWorldJOURNAL,(2003) 3, 1030-1040

4.

Veenhoven, Ruut, Quality of Life Research, 2007

Citi informācijas avoti

1.

Social Indicators Research Series

2.

Pārskats par tautas attīstību