Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Publiskā un starpinstitucionālā komunikācija sociālo jautājumu pozicionēšanā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_266
Zinātnes nozare
Komunikāciju psiholoģija un ētika; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par Sabiedriskām attiecībām (SA) kā būtisku sociālā darba profesionālu pienākumu un aktivitāti, un sniegt praktiskas iemaņas SA procesa vadībā.

Priekšzināšanas

Vispārīgas zināšanas par komunikācijas procesu un vadības principiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Spēs parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par sabiedriskām attiecībām (SA) un komunikāciju, iekšējās un ārējās (starpinstitucionālās) komunikācijas veidošanas principiem un metodēm, par SA sociālā darba nozares dažādām jomām.

Prasmes

1.Pratīs sagatavot un komunicēt vēstījumu; spēs argumentēti sniegt profesionālās tēmas izklāstu; spējs efektīvi komunicēt un veidot labvēlīgu saskarsmi ar dažādu sociālo grupu pārstāvjiem, cienot cilvēku dažādību.

Kompetences

1.Spēs identificēt publikas un to vajadzības, atlasīt publikas specifikai piemērotāko komunikācijas vēstījumu un komunikācijas kanālu, mazināt komunikācijas barjeras, plānot un vadīt SA kampaņas sociālo jautājumu jomā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Preses relīzes sagatavošana un prezentēšana, individuālais darbs – SA kampaņas stratēģija un plāns (referāts un prezentācija).

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Pārbaudes metode: līdzdalība (aktivitāte) lekcijās (10%), līdzdalība (aktivitāte) un atbilžu kvalitāte semināros (15%), preses relīzes sagatavošana un prezentēšana (25%), individuālais darbs – SA kampaņas stratēģija un plāns (referāts) (25%), eksāmens (25%).

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās saziņas kultūra sociālajā darbā un sabiedrisko attiecību būtība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās attiecības un žurnālistika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Imidži. Korporatīvā identitāte un korporatīvais tēls.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību evolūcija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētika un profesionālisms.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību nodaļas un SA uzņēmumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

SA menedžera uzdevumi un atbildība. SA menedžera un menedžmenta sadarbība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pakalpojumu definēšana un pakalpojumu izmaksas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Programmas plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Situācijas izpēte. Situācijas novērtēšanas metodes. Mērķu definēšana. Prioritāšu noteikšana. Laiks un budžets.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas jēdziens, mērķi un uzdevumi. Speciālas sabiedrisko attiecību sfēras. Internets un citas tehnoloģijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Profesionālās saziņas kultūra sociālajā darbā un sabiedrisko attiecību būtība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedriskās attiecības un žurnālistika.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Imidži. Korporatīvā identitāte un korporatīvais tēls.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību evolūcija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ētika un profesionālisms.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sabiedrisko attiecību nodaļas un SA uzņēmumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

SA menedžera uzdevumi un atbildība. SA menedžera un menedžmenta sadarbība.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pakalpojumu definēšana un pakalpojumu izmaksas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Programmas plānošana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Situācijas izpēte. Situācijas novērtēšanas metodes. Mērķu definēšana. Prioritāšu noteikšana. Laiks un budžets.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Komunikācijas jēdziens, mērķi un uzdevumi. Speciālas sabiedrisko attiecību sfēras. Internets un citas tehnoloģijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Gregorija A. Sabiedrisko attiecību kampaņu plānošana un vadīšana. - Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2007

2.

Herbsts D. Sabiedriskās attiecības. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2006

3.

Veinberga S. Masmediji: Prese, radio un televīzija. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2005

Papildu literatūra

1.

Argenti P. A., Forman J. The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002

2.

Ēriksens T. H. Mirka tirānija: Straujš un gauss laiks informācijas sabiedrībā. – Rīga: Norden AB, 2005

3.

Cutlip S. M., Center A. H., Broom G. M. Effective public relations / 9th ed. - Upper Saddle River: Pearson Education International, 2006

4.

Katlips S. M, Senters A. H., Brūms G. M. Sabiedriskās attiecības. – Rīga, 2002

5.

Veinberga S. Publiskās attiecības PR: Teorija un prakse. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2004