Publiskā un starpinstitucionālā komunikācija sociālo jautājumu pozicionēšanā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēs parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni par sabiedriskām attiecībām (SA) un komunikāciju, iekšējās un ārējās (starpinstitucionālās) komunikācijas veidošanas principiem un metodēm, par SA sociālā darba nozares dažādām jomām.
Prasmes
1.Pratīs sagatavot un komunicēt vēstījumu; spēs argumentēti sniegt profesionālās tēmas izklāstu; spējs efektīvi komunicēt un veidot labvēlīgu saskarsmi ar dažādu sociālo grupu pārstāvjiem, cienot cilvēku dažādību.
Kompetences
1.Spēs identificēt publikas un to vajadzības, atlasīt publikas specifikai piemērotāko komunikācijas vēstījumu un komunikācijas kanālu, mazināt komunikācijas barjeras, plānot un vadīt SA kampaņas sociālo jautājumu jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Preses relīzes sagatavošana un prezentēšana, individuālais darbs – SA kampaņas stratēģija un plāns (referāts un prezentācija).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Pārbaudes metode: līdzdalība (aktivitāte) lekcijās (10%), līdzdalība (aktivitāte) un atbilžu kvalitāte semināros (15%), preses relīzes sagatavošana un prezentēšana (25%), individuālais darbs – SA kampaņas stratēģija un plāns (referāts) (25%), eksāmens (25%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās saziņas kultūra sociālajā darbā un sabiedrisko attiecību būtība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedriskās attiecības un žurnālistika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Imidži. Korporatīvā identitāte un korporatīvais tēls.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību evolūcija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētika un profesionālisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību nodaļas un SA uzņēmumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
SA menedžera uzdevumi un atbildība. SA menedžera un menedžmenta sadarbība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pakalpojumu definēšana un pakalpojumu izmaksas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Programmas plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Situācijas izpēte. Situācijas novērtēšanas metodes. Mērķu definēšana. Prioritāšu noteikšana. Laiks un budžets.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas jēdziens, mērķi un uzdevumi. Speciālas sabiedrisko attiecību sfēras. Internets un citas tehnoloģijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Profesionālās saziņas kultūra sociālajā darbā un sabiedrisko attiecību būtība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedriskās attiecības un žurnālistika.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Imidži. Korporatīvā identitāte un korporatīvais tēls.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību evolūcija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ētika un profesionālisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sabiedrisko attiecību nodaļas un SA uzņēmumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
SA menedžera uzdevumi un atbildība. SA menedžera un menedžmenta sadarbība.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pakalpojumu definēšana un pakalpojumu izmaksas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Programmas plānošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Situācijas izpēte. Situācijas novērtēšanas metodes. Mērķu definēšana. Prioritāšu noteikšana. Laiks un budžets.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas jēdziens, mērķi un uzdevumi. Speciālas sabiedrisko attiecību sfēras. Internets un citas tehnoloģijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Gregorija A. Sabiedrisko attiecību kampaņu plānošana un vadīšana. - Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2007
Herbsts D. Sabiedriskās attiecības. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2006
Veinberga S. Masmediji: Prese, radio un televīzija. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2005
Papildu literatūra
Argenti P. A., Forman J. The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002
Ēriksens T. H. Mirka tirānija: Straujš un gauss laiks informācijas sabiedrībā. – Rīga: Norden AB, 2005
Cutlip S. M., Center A. H., Broom G. M. Effective public relations / 9th ed. - Upper Saddle River: Pearson Education International, 2006
Katlips S. M, Senters A. H., Brūms G. M. Sabiedriskās attiecības. – Rīga, 2002
Veinberga S. Publiskās attiecības PR: Teorija un prakse. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2004