Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Vertikālās integrācijas projekts psiholoģiskā palīdzība un pašpalīdzība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_317
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība; Bioloģija; Civilā un militārā aizsardzība; Dzīvās dabas zinātnes; Farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Klīniskā farmācija; Komunikācijas zinātne; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Medicīnas tehnoloģijas; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Politikas zinātne; Psiholoģija; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība; Sociālā antropoloģija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Socioloģija; Sporta treneris; Tiesību zinātne; Tiesību zinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne; Vecmāšu zinības; Veselības vadība; Zobārstniecība
LKI
Visiem līmeņiem
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt iespēju RSU dažādās studiju programmās studējošajiem apgūt kompetenci starpdisciplināri sadarboties pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, līdzdarbojoties konkrētu pētījumu veikšanā un pētījuma rezultātu izplatīšanā.

Priekšzināšanas

Savam studiju līmenim, profesijai un specializācijai atbilstošas vispārējas pētniecības zināšanas. Priekšzināšanas sociālajās zinātnēs ir vēlamas, bet nav priekšnoteikums iesaistei projektā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti raksturo pētniecības procesa organizācijas principus un sadarbības nosacījumus, lieto pētniecības terminoloģiju, apraksta un analizē pētāmo pazīmi.

Prasmes

1.Studenti individuāli un sadarbojoties komandā, ievāc, apstrādā un interpretē pētījumā iegūtos datus, sagatavo informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai un prezentē pētījuma rezultātus. Izvērtē savu un/vai komandas biedru devumu pētījuma projekta attīstībā.

Kompetences

1.Studenti sadarbojas starpdisciplinārā komandā, atbilstoši studiju līmenim veicot pētniecības darba organizēšanu un realizāciju, kā arī pētījuma rezultātu izplatīšanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Students veic grupai un individuāli uzdotos darba uzdevumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Tiek vērtēti: • pētījuma rezultātu aprobācija konferencē; • komandas darba prezentācija par sasniegtajiem rezultātiem; • dienasgrāmata par grupas darbu.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana. Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana. Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs komandās pie pētniecības projektiem 1) Profesionālās prakses un darbības mērījumi, un pašpalīdzība profesionālajā darbībā; 2) Dzīvesspēks un veselības uzvedība; 3) Veselīga psiholoģiskā novecošanās' 4) Uz mūziku balstīta izvērtēšanas instrumenta izveide un aprobācija; 5) Profesionālā identitāte un kompetence; 6) Emociju regulācija; 7) Sociālā kapitāla instrumenta izstrāde; 8) Preventīvā uzvedība; 9) Latvijas iedzīvotāju psiholoģiskie aspekti Covid-19 pandēmijas situācijā.
Apraksts
Anotācija: Pētniecības projektu tēmas: Profesionālā identitāte; Veselīga kognitīvā novecošanās; Uz mūziku balstīta mūzikas terapijas izvērtēšanas instrumenta izveide; Apzinātībā balstītās intervences hronisku sāpju pacientu grupa; Latvijas iedzīvotāju uzticēšanās un piederības izjūtas rādītāji; Emociju regulācija; Psiholoģiskās palīdzības komponenti un organizācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs komandās pie pētniecības projektiem 1) Profesionālās prakses un darbības mērījumi, un pašpalīdzība profesionālajā darbībā; 2) Dzīvesspēks un veselības uzvedība; 3) Veselīga psiholoģiskā novecošanās' 4) Uz mūziku balstīta izvērtēšanas instrumenta izveide un aprobācija; 5) Profesionālā identitāte un kompetence; 6) Emociju regulācija; 7) Sociālā kapitāla instrumenta izstrāde; 8) Preventīvā uzvedība; 9) Latvijas iedzīvotāju psiholoģiskie aspekti Covid-19 pandēmijas situācijā.
Apraksts
Anotācija: Pētniecības projektu tēmas: Profesionālā identitāte; Veselīga kognitīvā novecošanās; Uz mūziku balstīta mūzikas terapijas izvērtēšanas instrumenta izveide; Apzinātībā balstītās intervences hronisku sāpju pacientu grupa; Latvijas iedzīvotāju uzticēšanās un piederības izjūtas rādītāji; Emociju regulācija; Psiholoģiskās palīdzības komponenti un organizācija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Lawrence Neuman, W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches.

2.

Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage.

3.

Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa.

4.

Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psycholgy

5.

Becker, L. (2014). Writing successful reports and dissertations. Sage.

6.

Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology. The APA publications

7.

Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU

Papildu literatūra

1.

Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. Third Edition. Lawrence Erlbaum Associates.

2.

Guest, G., Namely, E. E., &Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Sage.

3.

American Psychological Association (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association.

4.

De Vaus, D. (2013). Research Design in Social Research. Sage.

5.

Robson, C. (2017) Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. John Wiley & Sons.

Citi informācijas avoti

1.

Zinātniskie raksti no atbilstošām datu bāzēm.

2.

Mārtinsone, K. un Zakriževska-Belogrudova, M. (19.janvāris, 2021). Psiholoģiskā palīdzība. Nacionālā enciklopēdija.