Vertikālās integrācijas projekts psiholoģiskā palīdzība un pašpalīdzība
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti raksturo pētniecības procesa organizācijas principus un sadarbības nosacījumus, lieto pētniecības terminoloģiju, apraksta un analizē pētāmo pazīmi.
Prasmes
1.Studenti individuāli un sadarbojoties komandā, ievāc, apstrādā un interpretē pētījumā iegūtos datus, sagatavo informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai un prezentē pētījuma rezultātus. Izvērtē savu un/vai komandas biedru devumu pētījuma projekta attīstībā.
Kompetences
1.Studenti sadarbojas starpdisciplinārā komandā, atbilstoši studiju līmenim veicot pētniecības darba organizēšanu un realizāciju, kā arī pētījuma rezultātu izplatīšanu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Students veic grupai un individuāli uzdotos darba uzdevumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Tiek vērtēti:
• pētījuma rezultātu aprobācija konferencē;
• komandas darba prezentācija par sasniegtajiem rezultātiem;
• dienasgrāmata par grupas darbu.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana.
Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Iepazīšanās ar studiju kursa dalībniekiem; pārskats par kursa tēmu, tā tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem. Kursa ieskaites un novērtējuma principi. Darba plānu un darba laiku saskaņošana.
Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, pētniecības metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs komandās pie pētniecības projektiem
1) Profesionālās prakses un darbības mērījumi, un pašpalīdzība profesionālajā darbībā;
2) Dzīvesspēks un veselības uzvedība;
3) Veselīga psiholoģiskā novecošanās'
4) Uz mūziku balstīta izvērtēšanas instrumenta izveide un aprobācija;
5) Profesionālā identitāte un kompetence;
6) Emociju regulācija;
7) Sociālā kapitāla instrumenta izstrāde;
8) Preventīvā uzvedība;
9) Latvijas iedzīvotāju psiholoģiskie aspekti Covid-19 pandēmijas situācijā.
Apraksts
Anotācija: Pētniecības projektu tēmas:
Profesionālā identitāte;
Veselīga kognitīvā novecošanās;
Uz mūziku balstīta mūzikas terapijas izvērtēšanas instrumenta izveide;
Apzinātībā balstītās intervences hronisku sāpju pacientu grupa;
Latvijas iedzīvotāju uzticēšanās un piederības izjūtas rādītāji;
Emociju regulācija;
Psiholoģiskās palīdzības komponenti un organizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs komandās pie pētniecības projektiem
1) Profesionālās prakses un darbības mērījumi, un pašpalīdzība profesionālajā darbībā;
2) Dzīvesspēks un veselības uzvedība;
3) Veselīga psiholoģiskā novecošanās'
4) Uz mūziku balstīta izvērtēšanas instrumenta izveide un aprobācija;
5) Profesionālā identitāte un kompetence;
6) Emociju regulācija;
7) Sociālā kapitāla instrumenta izstrāde;
8) Preventīvā uzvedība;
9) Latvijas iedzīvotāju psiholoģiskie aspekti Covid-19 pandēmijas situācijā.
Apraksts
Anotācija: Pētniecības projektu tēmas:
Profesionālā identitāte;
Veselīga kognitīvā novecošanās;
Uz mūziku balstīta mūzikas terapijas izvērtēšanas instrumenta izveide;
Apzinātībā balstītās intervences hronisku sāpju pacientu grupa;
Latvijas iedzīvotāju uzticēšanās un piederības izjūtas rādītāji;
Emociju regulācija;
Psiholoģiskās palīdzības komponenti un organizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs komandās pie pētniecības projektu rezultātu apkopojuma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana. Darba vērtējums. Rezultātu analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Lawrence Neuman, W. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches.
Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Sage.
Mārtinsone, K., Pipere, A., Kamerāde, D. (red.). (2016). Pētniecība: teorija un prakse. RaKa.
Appelbaum, M., Cooper, H., Kline, R. B., Mayo-Wilson, E., Nezu, A. M., & Rao, S. M. (2018). Journal article reporting standards for quantitative research in psychology: The APA publications and communications board task force report. American Psycholgy
Becker, L. (2014). Writing successful reports and dissertations. Sage.
Levitt, H.M., Bamberg, M., Creswell, J.W., Frost, D.M., Josselson, & R., Suárez-Orozco, C. (2018) Journal article reporting standards for qualitative primary, qualitative meta-analytic, and mixed methods research in psychology. The APA publications
Mārtinsone, K. un Pipere, A. (red.) (2019). Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU
Papildu literatūra
Leech, N.L., Barrett, K.C., & Morgan, G.A. (2008). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. Third Edition. Lawrence Erlbaum Associates.
Guest, G., Namely, E. E., &Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data: A Field Manual for Applied Research. Sage.
American Psychological Association (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association.
De Vaus, D. (2013). Research Design in Social Research. Sage.
Robson, C. (2017) Real World Research: a Resource for Users of Social Research Methods in Applied Settings. John Wiley & Sons.
Citi informācijas avoti
Zinātniskie raksti no atbilstošām datu bāzēm.