Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Ģimenes medicīna

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
RPH_002
Zinātnes nozare
Anatomija; Klīniskā medicīna
Kredītpunkti (ECTS)
13,05
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
8. līmenis

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs

Rezidentūras specialitāte

Specialitāte
Vadītājs
Kontaktinformācija

-

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt zināšanas par somatiskajiem simptomiem un sindromiem, kas nepieciešami iekšķīgo slimību diagnostikā psihoterapeita praksē. Iemācīt izmeklēt un interpretēt somatisko simptomātiku, iemācīt izvērtēt indikācijas izmeklējumiem un izvērtēt laboratorisko un instrumentālo izmeklējumu rezultātus.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zināšanas par somatisko saslimšanu simptomātiku, diagnostikas un ārstēšanas metodēm.

Prasmes

1.Interpretēt somatiskos simptomus, kādi sastopami psihoterapeita praksē; spēja atdiferencēt funkcionālos traucējumus no organiskām saslimšanām.

Kompetences

1.Piemēros iegūtās zināšanas, prasmes un attieksmi ārstnieciskajam darbam klīnikā, pētnieciskajai darbībai, būs izpratne par komandas (grupas) darbu, tās funkcionēšanu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Diagnosticēt somatiskos traucējumus un ņemt dalību ārstniecības plāna sastādīšanā.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
2.

Pārbaudījums

-
-
Somatisko pacientu intervēšanas, izmeklēšanas un izvērtēšanas pacienta apraksts.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
13,05
Semināru skaits:
0
Ilgums (nedēļās):
4
Gala pārbaudījums:
Eksāmens rezidentūrā (Teorija un prakse)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Robert Rakel, David Rakel. Textbook of Family Medicine. 9th Edition. Elsevier, 2016.

2.

Kardioloģija: Informācijas materiāli / Sast. A. Kalvelis; Rīgas Stradiņa universitāte, Iekšķīgo slimību katedra. Rīga: RSU, 2010. – 142 lpp.

Papildu literatūra

1.

Handbook of clinical examination and practical skills / Elizabeth A. Burns, Kenneth Korn, James Whyte IV; with James Thomas, Tanya Monaghan. Oxford University Press, Inc., 2011.