Metodoloģija sporta zinātnē
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas un izpratne par sporta zinātnēm atbilstošu kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu metodoloģiju un paņēmienu teoriju un praksi.
Prasmes
1.Spēj formulēt jautājumus, kritiski izvērtēt, analizēt un radoši sintezēt zinātniskos un radošos sasniegumus, lai identificētu un risinātu pētniecības problēmas. Spēj izvēlēties atbilstošas kvalitatīvās un kvantitatīvās metodoloģijas un paņēmienus pētījumu veikšanai.
Kompetences
1.Gatavs uzturēt un attīstīt pētniecības un radošās vides ētiku.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras iepazīšana par sporta zinātņu zinātnisko pētījumu metodoloģiju un studiju protokoliem, grupu darbs pie starpdisciplināra pētījuma projekta sporta zinātnēs; metodiskās bāzes sagatavošana saviem pētījumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Mācību rezultātu novērtējums:
1. rakstiskais eksāmens;
2. starpdisciplinārs pētniecības projekts sporta zinātnēs;
3. darbs par pašu veiktā pētījuma metodoloģisko bāzi.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma procesa struktūra, zinātnisko pētījumu veidi, mainīgie un to operacionalizācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma problēmas un hipotēzes, izlase, faktori, kas traucē pētījuma validitāti.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1. Cetinkaya-Rundel M., Hardin J. Introduction to modern statstics. Opneintro, 2021.
2. Gratton C.& Jones I. Research methods for Sport Studies (Volume 1). Routledge, 2010.
3. Hall, Susan J. Research methods in kinesiology and the health sciences. Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2014
3. Hall, Susan J. Research methods in kinesiology and the health sciences. Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2014
5. Skinner J., Engelberg T. Research methodologies for Sport Scholarship (Sport in the Global Society – Contemporary Perspectives), Routledge, 2018.
6. Thomas J.R., Nelson J.K., Silverman S.J. Research Methods in Physical Activity. Human Kinetics, 2015.
Citi informācijas avoti
1. Furley, P. (2021). The nature and culture of nonverbal behavior in sports: theory, methodology, and a review of the literature. International Review of Sport and Exercise Psychology, 16, 448 - 473.
2. Armour, K. (2011). Research methods in physical education and youth sport. New York; London: Routledge