Bakalaura darba izstrādes metodiskais un teorētiskais seminārs
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pārzina bakalaura darba rakstīšanas pamatprincipus, galvenos darba elementus un zinātniskā darba ētiku. Studējošie spēj aprakstīt pētījuma metodoloģijas struktūru un pētījuma procesa posmus, definēt pētījuma mērķi, uzdevumus, pētījuma metožu veidus, to būtību un nepieciešamību.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pilnveido akadēmiskās rakstīšanas prasmi, pratīs izstrādāt pētījuma struktūru un pētījuma organizācijas posmus, kā arī patstāvīgi pielietot atbilstošas pētniecības metodes dažādās uzņēmējdarbības pētniecības jomās.
Kompetences
1.Kursa apguves rezultātā studējošie spēj veikt augstas kvalitatīvu zinātnisku darbu. Studējošie spēs izstrādāt bakalaura darba pieteikumu atbilstoši izvēlētai tēmai, atlasīt nepieciešamos informācijas avotus, spēs praktiski pielietot pētījuma metodes un interpretēt iegūtos rezultātus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras un informācijas avotu atlase un analīze. Bakalaura darba pieteikuma izstrāde un aizstāvēšana.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Bakalaura darba pieteikuma izstrāde – ieskaitīts/neieskaitīts. (Tiek vērtēts, vai studējošais ir izstrādājis visas bakalaura darba pieteikuma sadaļas, korekti tās aprakstījis, formulējis un savstarpēji sasaistījis, tai skaitā, bakalaura darba pieteikuma izstrādei izmantotās zinātniskās literatūras saraksta kvalitāte).
Bakalaura darba pieteikuma aizstāvēšana – ieskaitīts/neieskaitīts. (Tiek vērtēta studējošā spēja prezentēt bakalaura darba pieteikuma sadaļas, to savstarpējo sasaisti, spēja diskutēt par par bakalaura darba tematikas zinātniskiem un praktiskiem aspektiem).
Lai nokārtotu šo kursu, abos vērtēšanas kritērijos nepieciešams iegūt ieskaiti.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījums un pētniecisko darbu tipoloģija. Pētnieciskā procesa metodoloģija un struktūra. Pētījumu metodes un to izvēle. Pētījuma organizācijas posmi. Bakalaura darba struktūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījums un pētniecisko darbu tipoloģija. Pētnieciskā procesa metodoloģija un struktūra. Pētījumu metodes un to izvēle. Pētījuma organizācijas posmi. Bakalaura darba struktūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījums un pētniecisko darbu tipoloģija. Pētnieciskā procesa metodoloģija un struktūra. Pētījumu metodes un to izvēle. Pētījuma organizācijas posmi. Bakalaura darba struktūra.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījums un pētniecisko darbu tipoloģija. Pētnieciskā procesa metodoloģija un struktūra. Pētījumu metodes un to izvēle. Pētījuma organizācijas posmi. Bakalaura darba struktūra.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
John W. Creswell Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. SAGE, 4th ed., 2013. - 265P
Uma Sekaran and Roger Bougie. Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. 6th ed., 2013. -409P
Kristīne Mārtinsone, Anita Pipere, Daiga Kamerāde. Pētniecība: teorija un prakse. RaKa, 2016.
Daiga Spila, Kristīne Mārtinsone, Ivans Jānis Mihailovs u.c. Zinātniskā rakstīšana un pētījumu rezultātu izplatīšana. RSU, 2018.
Papildu literatūra
Kristīne Mārtinsone. Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011. - 284lpp.
M. Saunders, P. Lewis, A. Thornhill. Research methods for business students. Prentice Hall Financial Times: Pearson Education. Harlow, 2013.