Komunikācijas mikro un makroteoriju integrācija
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie parāda paplašinātas zināšanas par dažādām teorētiskajām paradigmām, izprotot kopīgo un atšķirīgo, stiprās un vājās pozīcijas.
Prasmes
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie praktiski atlasa teorijas pētījumu veikšanai; argumentēti skaidro komunikācijas fenomenus dažādajās paradigmās un diskutē par dažādo paradigmu priekšrocībām un trūkumiem, vērtējot komunikācijas fenomenus.
Kompetences
1.Studiju kursa apguves rezultātā studējošie integrē dažādu teorētisko paradigmu atziņas, pētot vai plānojot publisko komunikāciju.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Literatūras studijas. Divu referātu sagatavošana.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Divi referāti veido pa 25% atzīmes, eksāmens – 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskā komunikācija Latvijā: pētījumu pārskats.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodoloģiskais individuālisms un kolektīvisms. Anglosakšu, kontinentālā un kultūras romantisma tradīcija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kritiskā teorija. J. Hābermasa publiskuma (publiskās sfēras) koncepcija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
M. Vēbera interpretatīvā paradigma.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Simboliskais interakcionisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Etnometodoloģija. Sarunu analīze.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Racionālās izvēles teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Figurāciju socioloģija. N. Eliass.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Habituss un lauks. P. Burdjo.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Strukturācijas un sociālās morfoģenēzes teorijas. E. Gidens un M. Ārčere.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais konstrukcionisms.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valoda kā komunikācijas problēma.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Publiskās komunikācijas teorētiskie modeļi.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Ritzer, G., J. Stepnisky (2018) Contemporary Sociological Theory and Its Classical Roots. London: Sage.
Udehn, Lars (2001) Methodological Individualism. London: Routledge.
Habermas, Jürgen. The Structural Transformation of the Public Sphere.
Habermas, J. Theory of Communicative Action.
Weber, Max. The Protestant Ethic and the Spirit of Capitalism. Chapter II.
Kalberg, Stefan (1987) “The Origin and Expansion of Kulturpessimismus: The Relationship between Public and Private Spheres in Early Twentieth Century Germany”, Sociological Theory 5(2): 150-164.
Elias, N. The Civilising Process.
Bourdieu, Pierre. Outline of a Theory of Practice.
Giddens, A. (1984) The constitution of society: Outline of the theory of structuration. Cambridge: Polity Press
Archer, M. (2001) Being Human. Cambridge University Press.
Schütz, Alfred (1976) The Stranger.
Berger, A., T. Luckmann. The Construction of Social Reality.
Kruks, S. (2012) “Semiozes izpratne latviešu avotos: Valodnieku un mākslas zinātnieku zīmes koncepciju kritika”, Letonica 23:52-66.
Kruks, S. (2011) “Evicting the Speaking Subject: A Critique of the Latvian Concepts of Language”, Journal of Baltic Studies 42(4):447-63.
Papildu literatūra
Juzefovičs, J. (2017) Broadcasting and National Imagination in PostCommunist Latvia: Defining the Nation, Definig Public Televison. Bristol, Chicago: Intellect.
Kruk, S., J. Chakars (2018) “Democratic Crisis or Return to the Western World? Civic Engagement, Social Capital, and Media in Latvia”, Lituanus 64(4): 18-40.
Kruks, S., G. Veidemanis, K. Rižņikova, L. Vaita (2018) “Kurš rada ziņas? Sabiedrisko attiecību un ziņu mediju dienaskārtība”, Akadēmiskā Dzīve 54:85-95.
Kruk, S. (ed.) (2018) Pluralism Anxiety. Acting Socially in Latvia. Riga: Riga Stradiņš University.
Kruks, S. (ed.) (2016) Ekonomiskā krīze Latvijā: "veiksmes stāsta" pēcgarša. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte.