Efektīva darba un nākotnes karjeras plānošana
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Spēj novērtēt un raksturot produktivitātes un efektivitātes jēdzienus un metodes; Spēj raksturot un atšķirt dažādas darba plānošanas metodes; Spēj identificēt un raksturot profesionālās izdegšanas pazīmes.
Prasmes
1.Spēj pielietot metodes un rīkus mērķu un uzdevumu definēšanai un mērīšanai; Spēj dizainēt novērtēšanas sistēmas katram aspektam; Spēj efektīvi nodefinēt mērķus caur izzinātām stratēģijām; Spēj efektīvāk plānot savu laiku un resursus.
Kompetences
1.Spēj efektīvāk pārvaldīt savu laiku un darbu dažādos projektos un profesijās; Spēj pielietot praksē produktivitātes metodes un rīkus; Spēj precīzāk noteikt savas nākotnes karjeras ieceres un mērķus; Spēj patstāvīgi atrast un orientēties papildus informācijā par tēmu, izprotot pamata jēdzienus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais darbs: Obligātās un papildus literatūras studijas, kārtējo pārbaudes darbu (kopsavilkumi, semināra darbi) izpilde, gatavošanās nodarbībām, praktiskajiem semināriem, noslēguma pārbaudījumam u.c. darba veidiem, atbilstoši studiju kursa aprakstam un saturam. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kursa laikā studentiem jāizstrādā individuālais semināru darbs (20% no gala vērtējuma), jāizstrādā grupu darbs (40% no gala vērtējuma). Eksāmens: 40%. Akumulētā atzīme un eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Efektīva darba nozīme un ietekme, produktivitātes un efektivitātes jēdzieni. Darba organizēšanas vēsturiskā attīstība.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba stundu jēdziens, vēsturiskā attīstība un prakse. Samazinātā darba stundu skaita ietekme un veiktie pētījumi pasaulē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sava laika pārvaldīšana un plānošana. Metodes un aplikācijas, praktiski rīki, to pielietošana praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Savas karjeras mērķu definēšana. Plānošanas metožu pielietošana. Diskusija ar studentiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Privātās dzīves un darba balanss. Profesionālās izdegšanas jēdziens un atpazīšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Paradumu jēdziens, iedalījumi un ieviešana praksē kā daļa no laika plānošanas. Efektīva paradumu maiņa, mērķu sasniegšanai.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījumi un dati par attālinātā darba ietekmi uz efektivitāti. Diskusija ar studentiem par individuālā semināra uzdevuma atziņām un rezultātiem.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darba organizēšanas metodes un prakses mūsdienīgos uzņēmumos.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu patstāvīgo darbu prezentācija grupās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studentu patstāvīgo darbu prezentācija grupās.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. Stephen R. Covey. 2021.
The 4-hour work week. Tim Ferris. 2007.
Burnout: The Secret to Unlocking the Stress Cycle. Emily Nagoski PhD and Amelia Nagoski. 2019.
Stolen Focus: Why You Can't Pay Attention. Johann Hari. 2022.
Atomic Habits. James Clear. 2018.