Sociālais darbs ar gadījumu
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Iegūst zināšanas par sociālo darbu ar gadījumu, par sociālā darbinieka lomām darbā ar sociālo gadījumu, par darbā nepieciešamo dokumentāciju, par piesaistāmajiem resursiem utt.
Prasmes
1.Apgūst prasmes uz sociālo gadījumu bāzes sagatavot nepieciešamo dokumentāciju un strādāt ar nepieciešamo dokumentāciju sociālā gadījuma intervences/ intervences vadīšanas procesā; identificēt sociālās problēmas; plānot intervences procesu; noteikt resursus/ palīdzības formas/ sociālo pakalpojumu tīkla iespējas.
Kompetences
1.Prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot sociālajā darbā ar gadījumu, risinot gadījumu, un problēmas mazināšanai vai novēršanai piedāvāt atbilstošus resursus. Spēj pamatot prioritātes resursu piesaistīšanā un plānot sociālos pakalpojumus. Spēj veidot ētisku, empātisku un kultūrsensitīvu saskarsmi profesionālajā darbā. Spēj patstāvīgi integrēt zināšanas un prasmes, lai mērķtiecīgi un atbildīgi veiktu sociālo darbu ar indivīdu un ģimeni.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgi studēt literatūru, iepazīties ar e-studijās ievietoto teorētisko materiālu, veikt uzdotos darbus, līdzdarboties lekcijās/nodarbībās, mācību vizītēs. Piedalīties grupu darbos un simulācijās. Patstāvīgi gatavoties eksāmenam, izstrādāt gadījuma analīzes shēmu, balstoties uz metodiku un sagatavoties prezentācijai. Rezultātu prezentēt seminārā. Studiju kursa noslēgumā aizpildīt kursa novērtēšanas anketu!
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Seminārā tiek prezentēta sociālā gadījuma analīze, atspoguļojot precīzu sociālā gadījuma risinājuma algoritmu
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Eksāmens: tests par studiju kursu - 50%; sociālā gadījuma analīze - 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodekss. 2001.
Papildu literatūra
Supervīzija: Teorija. pētījumi. Prakse. 2017. Rakstu krājums. Sast. Mārtinsone, K., Mihailova, S. Rīga: RSU
Psihosociālais darbs ar ģimeni vardarbības pret bērnu novēršanai. 2015. Metodiskais materiāls. Rīga: Nodibinājums „Latvijas Bērnu fonds"
Ratniece, G., Majore-Dūšele, I., Mārtinsone, K., Sudraba, V., u.c. 2016. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC