Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociālais darbs ar gadījumu

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_200
Zinātnes nozare
Sociālā politika un sociālā darba organizācija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Veicināt pamatzināšanu apguvi par sociālo darbu ar gadījumu.

Priekšzināšanas

Izpratne par profesionālās darbības tiesiskajiem aspektiem, zināšanas par sociālā darba organizāciju, zināšanas par sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Iegūst zināšanas par sociālo darbu ar gadījumu, par sociālā darbinieka lomām darbā ar sociālo gadījumu, par darbā nepieciešamo dokumentāciju, par piesaistāmajiem resursiem utt.

Prasmes

1.Apgūst prasmes uz sociālo gadījumu bāzes sagatavot nepieciešamo dokumentāciju un strādāt ar nepieciešamo dokumentāciju sociālā gadījuma intervences/ intervences vadīšanas procesā; identificēt sociālās problēmas; plānot intervences procesu; noteikt resursus/ palīdzības formas/ sociālo pakalpojumu tīkla iespējas.

Kompetences

1.Prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot sociālajā darbā ar gadījumu, risinot gadījumu, un problēmas mazināšanai vai novēršanai piedāvāt atbilstošus resursus. Spēj pamatot prioritātes resursu piesaistīšanā un plānot sociālos pakalpojumus. Spēj veidot ētisku, empātisku un kultūrsensitīvu saskarsmi profesionālajā darbā. Spēj patstāvīgi integrēt zināšanas un prasmes, lai mērķtiecīgi un atbildīgi veiktu sociālo darbu ar indivīdu un ģimeni.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgi studēt literatūru, iepazīties ar e-studijās ievietoto teorētisko materiālu, veikt uzdotos darbus, līdzdarboties lekcijās/nodarbībās, mācību vizītēs. Piedalīties grupu darbos un simulācijās. Patstāvīgi gatavoties eksāmenam, izstrādāt gadījuma analīzes shēmu, balstoties uz metodiku un sagatavoties prezentācijai. Rezultātu prezentēt seminārā. Studiju kursa noslēgumā aizpildīt kursa novērtēšanas anketu!

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Seminārā tiek prezentēta sociālā gadījuma analīze, atspoguļojot precīzu sociālā gadījuma risinājuma algoritmu
2.

Pārbaudījums

-
-
Eksāmens: tests par studiju kursu - 50%; sociālā gadījuma analīze - 50%.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darba mikro prakse: sociālais darbs ar gadījumu. Sociālā darbinieka profesionālās kompetences. Ētika un profesionālās vērtības. Sociālā darba ar gadījumu vadīšanas metodoloģiskie principi. Līderība gadījuma vadīšanā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālā darbinieka profesionālās darbības ar sociālo gadījumu principi. Sociālā gadījuma risinājuma shēma, procesa galvenie elementi. Gadījuma risinājuma pieejas un metodika (algoritms). Anamnēzes ievākšana. Simulācijas. Sociālā gadījuma apraksta veidošana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu raksturojošās komponentes. Sociālo problēmu identificēšanas kritēriji. Sociālo vajadzību kopums sociālās funkcionēšanas nodrošināšanai. Klientu novērtēšanas metodes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo problēmu definēšana cēloņu-seku mijiedarbībā. Sociālo problēmu risinājuma metodes un profesionālās lomas. Sociālais darbs ar nemotivētu vai "obligāto" klientu. Lomu spēles un simulācijas. Problēmkartes izveide simulētajam klientam.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences plānošana. Sociālā darbinieka resursi. Starpprofesionālā/starpinstitucionālā komanda. Intervences veikšana. Lomu spēles un simulācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervences novērtēšana. Atgriezeniskā saite. Supervīzijas nozīme sociālajā darbā ar gadījumu. Lomu spēles un simulācijas
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodekss. 2001.

2.

Sociālais darbs ar gadījumu. Prakse teorijā. 2021., Rīga: Drukātava.

3.

Sociālais darbs ar gadījumu. Teorija praksē. 2021., Rīga: Drukātava.

4.

Sociālā darbinieka profesijas standarts. 2020.

Papildu literatūra

1.

Supervīzija: Teorija. pētījumi. Prakse. 2017. Rakstu krājums. Sast. Mārtinsone, K., Mihailova, S. Rīga: RSU

2.

Psihosociālais darbs ar ģimeni vardarbības pret bērnu novēršanai. 2015. Metodiskais materiāls. Rīga: Nodibinājums „Latvijas Bērnu fonds"

3.

Ratniece, G., Majore-Dūšele, I., Mārtinsone, K., Sudraba, V., u.c. 2016. Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC

4.

Social Work Case Analysis. Global Perspective. 2018. Editorial board. Rīga: RSU

5.

Richmond, M.E. What is social case work?

Citi informācijas avoti