Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Socioloģija, psihosociālie aspekti

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_327
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Rehabilitācija; Sporta treneris
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt iespēju studentiem izprast socioloģijas teoriju pielietojamību sportā cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Priekšzināšanas

Pamatzināšanas sporta teorijā, pielāgoto sporta veidu vēsturē, psiholoģijas pamatos.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Par pielāgotā sporta socioloģijas konceptiem un teorijām; pētniecības instrumentiem pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā; par dzimumu, rases, sociālās klases, funkcionēšanas stāvokļa ietekmi uz cilvēku identitātes faktoriem.

Prasmes

1.Izmanto apgūtās zināšanas pielietot pētniecības instrumentus pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā; nosaka, kā pielāgotais sports ietekmē dažādu sabiedrības cilvēku grupas.

Kompetences

1.Novērtē sakarības sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošo patstāvīga darba uzdevumi: patstāvīgi jāveic pētniecības instrumentu analīze pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā. Patstāvīgi jāiepazīstas ar sakarībām sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā. Studentiem: - patstāvīgi jāveic pētniecības instrumentu analīze pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā, - patstāvīgi jāiepazīstas ar sakarībām sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā, - jāgatavojas individuālam darbam par socioloģiskā pētījuma prezentāciju.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem. Vērtēšanas kritēriji tiek izveidoti un pieņemti ar studentiem diskusijas laikā. - Seminārs – diskusija (par pētniecības instrumentu analīzi pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā); - Seminārs – diskusija (par sakarībām sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā); - Seminārs – diskusija (par socioloģiskā pētījuma prezentāciju). Katrā no pārbaudījuma veidiem maksimālais vērtējums ir 10 balles. Studentiem ir iespēja iegūt papildus punktus par aktīvu dalību nodarbībās (diskusijas, oponēšana utt.)

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads studiju kursā. Pielāgotā sporta socioloģiskie vēsturiskie aspekti un komponenti
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzimumu, rases, sociālo klašu, funkcionēšanas stāvokļu ietekme uz cilvēku identitātes faktoriem. II seminārs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzimumu, rases, sociālo klašu, funkcionēšanas stāvokļu ietekme uz cilvēku identitātes faktoriem. II seminārs
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Seminārs - diskusija
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Powis, B. (Editor), Brighton, J. (Editor), & Howe, P. D. (Editor). (2022). Researching Disability Sport: Theory, Method, Practice (Disability Sport and Physical Activity Cultures) (1st ed.). Routledge.

Papildu literatūra

1.

Goodwin, D., & Connolly, M. (Eds.). (2022). Reflexivity and Change in Adaptive Physical Activity: Overcoming Hubris (1st ed.). Routledge.

Citi informācijas avoti

1.

The impact of social relationships on initiation in adapted physical activity for individuals with acquired disabilities

2.

PIERRE BOURDIEU’S THEORY OF SOCIAL ACTION

3.

Bourdieu’s practice theory as a multilevel framework for exploring change in disability sport: a case study of disability cricket

4.

How can the social theory of Pierre Bourdieu assist sport management research?

5.

Beyond inclusion: collective social spaces of safety, communion, and recognition