Socioloģija, psihosociālie aspekti
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Par pielāgotā sporta socioloģijas konceptiem un teorijām; pētniecības instrumentiem pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā; par dzimumu, rases, sociālās klases, funkcionēšanas stāvokļa ietekmi uz cilvēku identitātes faktoriem.
Prasmes
1.Izmanto apgūtās zināšanas pielietot pētniecības instrumentus pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā; nosaka, kā pielāgotais sports ietekmē dažādu sabiedrības cilvēku grupas.
Kompetences
1.Novērtē sakarības sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošo patstāvīga darba uzdevumi: patstāvīgi jāveic pētniecības instrumentu analīze pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā. Patstāvīgi jāiepazīstas ar sakarībām sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā.
Studentiem:
- patstāvīgi jāveic pētniecības instrumentu analīze pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā,
- patstāvīgi jāiepazīstas ar sakarībām sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā,
- jāgatavojas individuālam darbam par socioloģiskā pētījuma prezentāciju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem. Vērtēšanas kritēriji tiek izveidoti un pieņemti ar studentiem diskusijas laikā.
- Seminārs – diskusija (par pētniecības instrumentu analīzi pielāgotā sporta socioloģiskiem pētījumiem sabiedrībā);
- Seminārs – diskusija (par sakarībām sadarbības procesos starp sporta organizācijām, institūcijām valstiskā un nevalstiskā līmenī pielāgotā sporta jomā);
- Seminārs – diskusija (par socioloģiskā pētījuma prezentāciju).
Katrā no pārbaudījuma veidiem maksimālais vērtējums ir 10 balles. Studentiem ir iespēja iegūt papildus punktus par aktīvu dalību nodarbībās (diskusijas, oponēšana utt.)
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads studiju kursā. Pielāgotā sporta socioloģiskie vēsturiskie aspekti un komponenti
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzimumu, rases, sociālo klašu, funkcionēšanas stāvokļu ietekme uz cilvēku identitātes faktoriem. II seminārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzimumu, rases, sociālo klašu, funkcionēšanas stāvokļu ietekme uz cilvēku identitātes faktoriem. II seminārs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Seminārs - diskusija
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Powis, B. (Editor), Brighton, J. (Editor), & Howe, P. D. (Editor). (2022). Researching Disability Sport: Theory, Method, Practice (Disability Sport and Physical Activity Cultures) (1st ed.). Routledge.
Papildu literatūra
Goodwin, D., & Connolly, M. (Eds.). (2022). Reflexivity and Change in Adaptive Physical Activity: Overcoming Hubris (1st ed.). Routledge.
Citi informācijas avoti
The impact of social relationships on initiation in adapted physical activity for individuals with acquired disabilities
Bourdieu’s practice theory as a multilevel framework for exploring change in disability sport: a case study of disability cricket