Orientēšanās skolā
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīga studiju kursa apgūšana dos iespējas studentam iegūt zināšanas, apgūt prasmes un kompetences tūrisma pamatos, āra dzīves prasmēs un orientēšanā; interpretēt tās un demonstrēt pirmskolā un skolā “Sporta un veselības jomā”. 1. Izpratne par mācību jomas “Veselība un fiziskās aktivitātes” moduļa “Piedzīvojumu aktivitātes” tūrisma pamatprasmju, āra dzīves un orientēšanās prasmju ieguvumiem drošumspējās, fiziskā sagatavotībā un veselības sekmēšanā; 2. Analītiski formulē āra dzīves prasmju un tūrisma pamatprasmju un orientēšanās būtību, terminoloģiju; 3. Izpratne par tūrisma, āra dzīves prasmju un orientēšanās iekļaušanu sporta stundās un sasniedzamiem rezultātiem atbilstošam vecumam.
Prasmes
1.1. Spēj patstāvīgi izvēlēties līdzekļus un didaktiskos paņēmienus konkrētam vecumposmam, ievērojot drošību, fizisko sagatavotību un āra vides apstākļus. 2. Sagatavot uzskates un izdales materiālus (shēmas, kartes, vingrinājumus) āra dzīves prasmju un tūrisma pamatu un orientēšanās mācīšanai skolā. 3. Plānot un vadīt āra dzīves un tūrisma sporta stundas un aktivitātes (rotaļas, spēles, šķēršļu joslas, sadarbības uzdevumus un vingrinājumus), ievērojot drošību un atbilstoši audzēkņu sagatavotībai un skolu pieejamajam materiāli tehniskajam nodrošinājumam un āra vides resursiem. 4. Plānot orientēšanās distances un saturu, vadīt nodarbības saturu atbilstoši audzēkņu sagatavotībai un skolu pieejamajam materiāli tehniskajam nodrošinājumam un āra resursiem. 5. Spēj radoši un inovatīvi pielietot dažādas mācīšanas metodes, formas un tehnoloģijas.
Kompetences
1.1. Iegūtās zināšanas un prasmes pielietot tūrisma, āra dzīves prasmju un orientēšanās mācīšanai un pilnveidošanai. plānojot starpdisciplināru un individualizētu mācību procesu; 2. Analizēt un izvērtēt pielietotos pedagoģiskos līdzekļus, metodes un paņēmienus atbilstību audzēkņu spējām un izglītības mērķiem; 3. Uzņemties atbildību par āra aktivitāšu nodarbību un pasākumu drošību; 4. Sniedz atgriezenisko saiti audzēkņu un savas darbības novērtējumā; 5. Ieviest novitātes un tehnoloģijas mācību procesā; 6. Radoši izvēlēties mācību līdzekļus, integrējot citu priekšmetu jomas, caurviju prasmes un vērtības.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Lekcijas, praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs.
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Patstāvīgais darbs; pārbaudījums.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās skolā raksturojums (sporta stundās, ārpus stundu nodarbībās, orientēšanās skolā sporta dienās, brīvajā laikā)
Skola 2030 “Piedzīvojumu aktivitāšu medelis “Sports un veselības”jomā.
MK noteikumi par kārtību, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs (sporta stundās) sporta dienās, sacensībās, u.c. orientēšanās aktivitātēs).
Orientēšanās pamatprasmju, tai skaitā dzīves prasmju, uzdevumu iekļaušana sporta stundā un āra aktivitāšu pasākumos (sporta diena; sacensībās utt.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās tehnikas paņēmienu mācīšanas didaktika.
Orientēšanās mācīšanas didaktika, veidi. Dažādu valstu pieredze orientēšanās pamatu mācīšanā, integrācijā citu mācību priekšmetos.
Drošības ievērošana orientēšanās aktivitātēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās tehnikas paņēmienu mācīšanas didaktika.
Orientēšanās mācīšanas didaktika, veidi. Dažādu valstu pieredze orientēšanās pamatu mācīšanā, integrācijā citu mācību priekšmetos.
Drošības ievērošana orientēšanās aktivitātēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās rotaļas, spēles dabā un sporta zālē. Moderno tehnoloģiju izmantošana orientēšanās nodarbībās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās rotaļas, spēles dabā un sporta zālē. Moderno tehnoloģiju izmantošana orientēšanās nodarbībās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās aktivitātes vadīšana un openēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās aktivitātes vadīšana un openēšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās aktivitātes vadīšana un openēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās skolā raksturojums (sporta stundās, ārpus stundu nodarbībās, orientēšanās skolā sporta dienās, brīvajā laikā)
Skola 2030 “Piedzīvojumu aktivitāšu medelis “Sports un veselības”jomā.
MK noteikumi par kārtību, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs (sporta stundās) sporta dienās, sacensībās, u.c. orientēšanās aktivitātēs).
Orientēšanās pamatprasmju, tai skaitā dzīves prasmju, uzdevumu iekļaušana sporta stundā un āra aktivitāšu pasākumos (sporta diena; sacensībās utt.)
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās tehnikas paņēmienu mācīšanas didaktika.
Orientēšanās mācīšanas didaktika, veidi. Dažādu valstu pieredze orientēšanās pamatu mācīšanā, integrācijā citu mācību priekšmetos.
Drošības ievērošana orientēšanās aktivitātēs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās rotaļas, spēles dabā un sporta zālē. Moderno tehnoloģiju izmantošana orientēšanās nodarbībās.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Orientēšanās aktivitātes vadīšana un openēšana.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Brūders A., Krauksta D. Tūrisms. Rīga: LSPA, 1998. 77 lpp.
Drošības un veselības jautājumu integrācija mācību procesā
Indriksone L., Smila B. Orientēšanās I daļa. Rīga: LSPA, 2000. – 83 lpp.
Indriksone L., Smila B. Orientēšanās II daļa. Rīga: LSPA, 2002. – 67 lpp.
Neformālās izglītības metodes. Tūrisma aktivitātes. Materiālu sagatavoja: Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, 2009.
Papildu literatūra
Antiņa I., Mežale S. Spēles radošiem pedagogiem. Rīga: RaKa, 2008. 172 lpp.
Badvērts Dž. Mezgli. Mezglu siešanas rokasgrāmata. Rīga: Zvaigzne ABC, 2009. 128 lpp.
Liepiņa I. Maģistra darbs. Tūrisma tehnikas paņēmieni. LSPA, 2004. 78 lpp.
Liepiņa I. Lekcija. Tūrisma speciālais inventārs. LSPA 2006. 21 lpp.
Rohnke K.E., Rogers D. The Complete Ropes Course Manual, 2007. 428 p
Kalniņš G.. Skolēnu un jauniešu grupu aktivitātes brīvā dabā. To plānošana, organizēšana un drošības aspekti. LR Labklājības Ministrija, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija, 2011
Larss E. Orienteering technic from start to finish –SOF, 1994.-38 lpp.
Orientēšanās bērniem un jauniešiem/ Svenska Orientierinsgs forbundet. Rīga: 1997. -144 lpp.
Citi informācijas avoti
Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Databases of scientific articles, electronic sources of information