Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Mākslu terapija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_064
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16, vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt iespēju audiologopēdijas studentiem iepazīt mākslu terapiju, tās metodes un to specifiku dažādās specializācijās, veidot izpratni par savstarpējās sadarbības iespējām starp audiologopēdiem un mākslu terapeitiem multidisciplinārā komandā, praktisko nodarbību ar simulācijas palīdzību laikā apgūt metodes un tehnikas, kuras savas kompetences robežās var pielietot savā profesijā.

Priekšzināšanas

Nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Students nosauc un raksturo, kādas ir mākslu terapijas specializācijas, to galvenās teorētiskās pamatnostādnes, teorētiskās pieejas, to, ar kādām pacientu grupām mākslu terapeiti strādā, raksturo, kā audiologopēds varētu sadarboties ar mākslu terapeitu multidisciplinārā komandā, salīdzina atšķirības starp mākslu terapiju un terapeitisko mākslu.

Prasmes

1.Izvēlas vispiemērotākās sadarbības iespējas ar mākslu terapeitu, savas kompetences robežās pielieto mākslu terapijas metodes un tehnikas.

Kompetences

1.Studenti formulē un pamato, kas ir mākslu terapija, kādas ir tās specializācijas un ar ko tā atšķiras no audiologopēdijas, skaidro turpmākās sadarbības iespējas.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

60,00% no gala vērtējuma
10 balles

Esejas "Mana, kā topošā audiologopēda pieredze mākslu terapijā" uzrakstīšana un savlaicīga iesniegšanas pasniedzējai norādītajā datumā (60% no vērtējuma). Prasības esejai: jāreflektē par savu pieredzi praktiskajās nodarbībās, bet arī jāizskaidro kā viņi, kā topošie profesionāļi saredz sadarbību ar mākslu terapeitu multidisciplinārā komandā. Balstoties uz literatūras apguvi, lekcijās iemācīto un piedzīvoto, esejā ir arī jāizskaidro, ar ko mūzikas terapija atšķiras no audilogopēdijas.

Laikā neiesniegti darbi ietekmē kopējo vērtējumu.

''Saskaņā ar RSU Studiju reglamenta I 3.9. punktu, nodarbību apmeklējums ir obligāts un tiek reģistrēts. Par nodarbību atstr\adi ir jāvienojas ar konkrētās nodarbības docētāju.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Tests

40,00% no gala vērtējuma
10 balles

Tests par teorētiskajiem konceptiem; balstīts uz lekciju materiālu

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Vizuāli plastiskā mākslu terapija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Vizuāli plastiskā mākslu terapija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Mūzikas terapija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Mūzikas terapija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Deju un kustību terapija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Deju un kustību terapija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Drāmas terapija
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
4

Tēmas

Drāmas terapija
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone K. & Krevica, E. (sast.) (2014). Mākslu terapija dažādām klientu / pacientu grupām. Rīga: Rīgas Stradiņa Universitāte.

2.

Mārtinsone, K. (red.) (2011). Mākslu terapija. RaKa: Rīga. (akceptējams izdevums)

3.

Mārtinsone, K. (sast.) (2020). Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: RaKa.

4.

Mārtinsone, K. (sast.) (2010). Pētījumi mākslu terapijā. Rīga: Drukātava. (akceptējams izdevums)

5.

Vassiliki, K. (2006). Arts therapies : a research-based map of the field. Edinburgh : Elsevier Churchill Livingstone

Papildu literatūra

1.

Brooke, S. (2006). Creative arts therapies manual : a guide to the history, theoretical approaches, assessment, and work with special populations of art, play, dance, music, drama, and poetry therapies. Springfield, Ill. : Charles C. Thomas Publisher Ltd

2.

Mārtinsone K., Mihailova S., Mihailovs I.J., Majore-Dūšele I., Paipare M. (2008). Mākslu terapija un tās attīstības konteksti (integratīvi eklektiskā pieeja Latvijā). Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte.

Citi informācijas avoti

1.

Art therapy

2.

DKT

3.

Mūzikas terapija

4.

Drāmas terapija