Angļu valoda zobārstniecībā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: • atpazīs profesionālo terminoloģiju dažāda veida tekstos; • nosauks zobārstniecības jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • aprakstīs dažādas ar zobārstniecības jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: atlasīt un pareizi izmantot terminoloģiju mutvārdu saziņai (piemēram, prezentāciju veidošanai, diskusijām) un rakstos (piemēram, ārsta ierakstos, vēstulēs konsultantam, medicīnisku rakstu recenzijās) zobārstniecības jomā; izmantot piemērotus valodas izteiksmes līdzekļus, lai paustu savu viedokli gan mutiskajā, gan rakstiskajā komunikācijā; sniegt iegūtās informācijas apkopojumu gan mutiski, gan rakstveidā, izmantojot atbilstošu terminoloģiju; atstāstīt teksta vispārējo saturu un atrast konkrētu informāciju dažāda veida tekstos no dažādiem informācijas avotiem.
Kompetences
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā, studenti spēs praktiski izmantot apgūto terminoloģiju dažādās komunikatīvās situācijās.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais un pāru darbs – prezentāciju sagatavošana, atbilstoši kursa tēmām, darbs ar vienvalodu vārdnīcām (terminu definīcijas/skaidrojumi); pastāvīgā pētījuma prezentācija - izvēlēties ar zobārstniecību saistītu tēmu, izveidot anketu, veikt mini pētījumu, prezentēt un interpretēt datus; zinātniskā raksta prezentācija - izvēlēties jaunāko pētījumu zobārstniecībā un prezentēt datus; zobārsta un pacienta intervijas simulācija.
Studējošo pienākums kursa noslēgumā aizpildīt studiju kursa novērtējuma anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1. semestris.
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte - 20%.
Prezentācijas, atbilstoši apgūtajām tēmām divas reizes semestra laikā - 40%.
Ieskaite - apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā pielietojuma pārbaude - 40%.
2. semestris.
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, mutisko atbilžu kvalitāte - 10%.
Divas prezentācijas (pastāvīgā pētījuma un jaunākā pētījuma zobārstniecībā) - 40%.
Zobārsta-pacienta intervijas simulācija - 20%.
Kursa beigās rakstisks eksāmens, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un tās praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums - 30%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadīšana studiju kursā. Efektīvā komunikācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievadīšana studiju kursā. Efektīvā komunikācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atklājumi medicīnā. Prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Atklājumi medicīnā. Prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Cilvēka ķermenis: orgāni un sistēmas. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Cilvēka ķermenis: orgāni un sistēmas. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slimnīca un slimnīcas personāls
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pazīmes un simptomi. Sāpes novērtējuma sistēma un sāpju novēršana. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pazīmes un simptomi. Sāpes novērtējuma sistēma un sāpju novēršana. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vārdu krājuma paplašināšana atbilstoši tēmai Zobārstniecības vēsture
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vārdu krājuma paplašināšana atbilstoši tēmai Zobārstniecības vēsture
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vārdu krājuma paplašināšana atbilstoši tēmai Zobu speciālisti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vārdu krājuma paplašināšana atbilstoši tēmai Zobu speciālisti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Profilaktiskā zobārstniecība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija. Semestra ieskaite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācija. Semestra ieskaite
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Cilvēka zobu izvietojums. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Cilvēka zobu izvietojums. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Zobārstniecības iekārtas un zobārstniecības instrumenti
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Leksikas minimuma apguve atbilstoši tēmai Infekciju kontrole zobārstniecības praksē un Profesionālo slīmību novēršana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Darbs ar pacientiem baiļu novēršanai, apmeklējot zobārstu
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikatīvo prasmju nostiprināšana saziņā ar pacientu. Dialogu veidošana: saziņa zobārstniecības praksē
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta apskate un intervija aizpildot slimības vēsturi. Video demonstrēšana. Lomu spēles. Zobu formula
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pacienta apskate un intervija aizpildot slimības vēsturi. Video demonstrēšana. Lomu spēles. Zobu formula
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Zobu kariess. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Zobu kariess. Kontroldarbs
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Terminoloģijas apguve atbilstoši tēmai Zobu erozija, abrāzija, bruksizms
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pastāvīgā pētījuma prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pastāvīgā pētījuma prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunākā pētījuma zobārstniecībā prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jaunākā pētījuma zobārstniecībā prezentācija
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zobārsta un pacienta intervijas simulācija.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Open Your English Wider!!! English for Dental Professionals. Kinga Studzinska-Pasieka, Marcin Otto, Poland: Bestom-Dentonet.pl. 2016.
Oxford Concise Medical Dictionary. E. Martin, Oxford University Press, 2014.
Papildu literatūra
Medicine. Sam McCarter. Oxford University Press, 2019.
Nursing. Tony Grice. Oxford University Press, 2018.
Cambridge English for Nursing, Virginia Allum, Patricija McGarr, Cambridge University Press, 2018.
Professional English in Use. Medicine, Eric H. Glendinning, Ron Howard, Cambridge University Press, 2017.
Oxford Practice Grammar, John Eastwood, Oxford University Press, 2016.