Sporta teorija, treniņu teorija, metodika
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Cigoriņu iela 3, suuk@rsu.lv, +371 67611559
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju rezultātā studenti iegūst pamata zināšanas sporta un treniņu teorijas jomā ar padziļinātu izpratni veselības sporta jomā attiecībā uz indivīda vecuma, dzimuma un fiziskās un veselības stāvokļa individuālajām īpatnībām.
Prasmes
1.Jāprot testēt fiziskās sagatavotības līmeni, izvērtēt treniņu procesa efektivitāti un realizēt adekvātas izmaiņas treniņu procesā.
Kompetences
1.Studiju rezultātā studenti spēs plānot, organizēt un vadīt veselību veicinošo treniņu procesu, galveno uzmanību veltot fizisko slodžu regularitātei un dozēšanas principiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošais veic patstāvīgos darbus par prasmju un iemaņu apguvi un fizisko īpašību apguvi, veido prezentāciju un videomateriālus prezentēšanai auditorijā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Nodarbības laikā studējošais prezentē patstāvīgo darbu par fizisko īpašību attīstīšanu dažādos apstākļos pēc iepriekš uzdotas tēmas. Darbs tiek prezentēts video formātā.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa gala vērtējumu veido kumulatīvais vērtējums par semestra pārbaudījumu un eksāmenu. Abas šīs sadaļas ir obligātas un jānokārto sekmīgi. Ja studējošais nav nokārtojis semestra pārbaudījumu, viņš nevar tikt pielaists pie eksāmena kārtošanas. Studiju kursa laikā izstrādā vienu semestra pārbaudījumu, kurš ir jāprezentē praktiskajā nodarbībā; pārbaudījums tiek vērtēts par atbilstību uzdotajai tēmai, lekcijas materiālam un veiktā darba kvalitātei. Pilnībā atbilstošs darbs summā tiek vērtēts ar 10 punktiem. Studējošie raksta eksāmenu, kurš sastāv no desmit jautājumiem, uz kuriem jāsniedz rakstiskas atbildes brīvā formā. Katrs pilnībā pareizi atbildēts jautājums tiek novērtēts ar vienu punktu. Summā maksimāli iespējams saņemt 10 punktus. Studiju kursa gala vērtējums sastāv no vidējā vērtējuma semestra pārbaudījumā un eksāmenā; gala vērtējums tiek izlikts tikai tad, ja katrā no vērtējumu sadaļām (semestra pārbaudījumā un eksāmenā) saņemti vismaz 4 punkti.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta teorijas jēdziens, kustības, fiziskās sagatavotības iedalījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Superkompensācija, adaptācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodze un tās jēdziens, iedalījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes sportā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību apguves līmeņi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Periodizācija un plānošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņus nepārtrauktās metodes intensīvā un ekstensīvā varianta pielietošana fizisko aktivitāšu organizēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņus nepārtrauktās metodes intensīvā un ekstensīvā varianta pielietošana fizisko aktivitāšu organizēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņus nepārtrauktās metodes intensīvā un ekstensīvā varianta pielietošana fizisko aktivitāšu organizēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņus nepārtrauktās metodes intensīvā un ekstensīvā varianta pielietošana fizisko aktivitāšu organizēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču un prasmju kontrole
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču un prasmju kontrole
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču un prasmju kontrole
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču un prasmju kontrole
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču un prasmju kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sporta teorijas jēdziens, kustības, fiziskās sagatavotības iedalījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Superkompensācija, adaptācija
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Slodze un tās jēdziens, iedalījums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Metodes sportā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kustību apguves līmeņi
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka fiziskās īpašības, to attīstīšanas nosacījumi un kontrole
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Periodizācija un plānošana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pārmaiņus nepārtrauktās metodes intensīvā un ekstensīvā varianta pielietošana fizisko aktivitāšu organizēšanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kompetenču un prasmju kontrole
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Autoru kolektīvs. Vispusīgās fiziskās sagatavotības trenera rokasgrāmata, 2015
Jankovskis G., Beldava I., Līviņa B., Strēlis K., Čuriškis A. Skelets kustībā un veselība, 2009. Esošais izdevums ir akceptējams.
Aberberga-Augškalne L. Fizioloģija rehabilitologierm un veselības sporta speciālistiem, 2008. Esošais izdevums ir akceptējams.
Papildu literatūra
Bompa T., Gregory G. Periodization: Theory and Methodology of Training, 2019