Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts
Skolotāja prakse II
Kursa kods
LSPA_250
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Pedagoģija; Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Sekmēt kvalificēta un radoša skolotāja izglītošanu, veicinot teorētisko zināšanu saikni ar praktisko darbību, sekmējot profesionālās kompetences veidošanos.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodika, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Sporta vēsture, Sporta filosofija, Sports multikulturālā vidē un Olimpiskā izglītība, Projektu izstrāde, Skolotāju prakse I.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.1. Apgūst vērošanas prasmes un tehnoloģiju, lai vadītu mācīšanās procesu sporta stundās. 2. Nosauc un definē, atšķirības dažāda tipa mācību iestādēs sporta izglītībā. 3. Analizē un diskutē par dažāda tipa mācību iestādēm un sporta skolotāju darbību.
Prasmes
1.4. Veido vienkāršas fiziskās aktivitātes.
Kompetences
1.5. Prezentē savas zināšanas un prasmes atbilstīgi vērošanas procesā sasniegtajiem rezultātiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Veido pirms prakses vīziju. Iestādes darbību un tās specifiku. Vēro un analizē sporta skolotāja vadītās sporta stundas. Skolotāju ētikas kodekss. Rīgas skolu muzejs. Galda spēle ar sporta izglītības aspektiem, balstoties uz tā brīža bērniem un jauniešiem aktuālu animāciju vai spēlfilmu. Fizisko aktivitāti kādā no izglītības iestādēm. Prakses pašvērtējums un prezentācija.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Parametrs /kritēriji:
Iestādē redzētā un dzirdētā konspekts;
Sporta stundas vērojums;
Katras dienas rezumējums;
Galda spēle;
Skolotājs, kurš bīstamāks par datoru;
Skolotāju ētikas kodekss;
Pirms prakses vīzija (3. pielikums);
Pēc prakses pašvērtējums 4. pielikums);
Fiziskās aktivitātes apraksts;
Prakses prezentācija – power point versijā;
Aktivitāte prakses bāzēs (jautājumu uzdošana pedagogiem) iesaistās grupas darbos uzņemas vadītāja lomu.
Studentam jāsaņem vismaz 1 punkts katrā parametrā/sadaļā. Ja kādā parametrā vai sadaļā netiek saņemti punkti par izpildi gala vērtējums ir negatīvs un prakse netiek ieskaitīta.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
PILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
0 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Aizstāvēšana (Prakse)
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
1.
Jansone, R., Fernāte, A., & Bula-Biteniece, I. (2016). Sporta pedagoģijas vakar šodien rīt. Rīga, RaKa, 564lpp.
2.
Creative Approaches to Physical Education
Citi informācijas avoti
4.
Laikraksts „Izglītība un Kultūra”
5.
Žurnāls „Skolotājs”