Supervīzija Sociālajā darbā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošais kursa noslēgumā zinās un varēs izprast un izskaidrot ar supervīziju saistītos jēdzienus un terminoloģiju, novērtēt supervīzjas nepieciešamību, nosaukt un raksturot supervīzijas veidus un formas, spēs salīdzināt un raksturot supervīzjas stilus.
Prasmes
1.Studējošais pratīs meklēt, atrast, klasificēt un analizēt pieejamo informāciju par supervīzjas pakalpojuma pieejamību, pratīs pamatot supervīzijas nepieciešamību un piemeklēt atbilstošās sociālās problēmas efektīvai risināšanai vispiemērotākos un atbilstošākos variantus, pratīs lietot terminoloģiju.
Kompetences
1.Studējošais pēc studija kursa ir apguvis spēju izmantot iegūtās zināšanas, lai noformulētu problēmsituāciju, kurtā supervīzija nepieciešama, sastādīt supervīzijas uzdevumu, meklēt un atrast problēmas risināšanai nepieciešamo pakalpojuma sniedzēju un argumentēti nodefinēt pasūtījumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Ārpus lekcijām studējošie veic literatūras analīzi par jautājumiem, kas saistīti ar supervīziju un tās ieviešanu. Studējošie sagatavo prezentāciju, ar kuru iepazīstina citus studējošos. Katram studējošajam jāsagatavo jautājumi par redzēto, savukārt prezentētājam jāspēj uz tiem atbildēt.
Studējošie visa kursa norises laikā katrs nodefinē vienu sociālu problēmu un sociālu kontekstu (sociālais dienests, ieslodzījuma vieta, dienas centrs, slimnīca utt.), kurā šī problēma aktualizējusies. Kursa noslēgumā, katra studējošā uzdevums ir izstrādāt supervīzjas piedāvājumu speciālistiem, kas saskaras ar šo problēmu. Piedāvājumā jāspēj pamatot supervīzijas veids, forma, regularitāte un prasības supervizoram.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Apmeklējums 50%
Patstāvīgo darbu izstrādāšana un prezentācija 25%
Piedalīšanās diskusijās 10%
Jautājumu uzdošana kolēģiem par viņu patstāvīgajiem darbiem 10%
Gala pārbaudījums – tests - eksāmens par teorētiskiem jautājumiem 5%
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas veidi un formas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas veidi un formas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas stili.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas stili.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas stili.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas stili.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ieskats supervīzijas norisē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ieskats supervīzijas norisē.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas veidi un formas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas veidi un formas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas stili.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzijas stili.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Hawkins, P., McMahon A. (2020) Supervision in the Helping Professions. - Open University Press
Proctor, B. (2008) Group Supervision: A Guide to Creative Practice (Counselling Supervision series). - Sage Publications Ltd; Second Edition edition
Shonet, R. (2007) Passionate Supervision. - Jessica Kingsley Publishers; 1 edition
Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers
Papildu literatūra
Brown, A. & Bourne, I. (1996) The Social Work Supervisor. Philadelphia: Open University Press.
Davys, A. (2010) Best Practice in Professional Supervision: A Guide for the Helping Professions. - Jessica Kingsley Publishers
Feltham, C. (1994) Developing Counsellor Supervision (Developing Counselling series). - Sage Publications Ltd
Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers
Autoru kolektīvs Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Latvijas Universitāte, (2007).
Kadushin, A. (2002) Supervision in Social Work.- Columbia University Press
Citi informācijas avoti
Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". Starpziņojums par sociālā darba raksturojumu Latvijā 2010./2011. gadā un tā analīzi. http://www.lm.gov.lv/text/2399
Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". http://www.lm.gov.lv/text/2399
Autoru kolektīvs. (2007) Sociālā darba speciālistu rokasgrāmata. Liepājas Pedagoģijas akadēmija. Vereščagina I. Supervīzijas loma sociālā darba speciālistu profesionālajā darbībā. 293 – 311.lpp
Ховскинс П., Шонет Р. (2002) Супервизия: Индивидуальный, групповой и организационный подходы. СПб: Речь