Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Supervīzija Sociālajā darbā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LUSDK_006
Zinātnes nozare
Izglītības zinātnes; Vispārīgā pedagoģija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sociālā labklājība un sociālais darbs
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Rehabilitācijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdk@rsu.lv, +371 67061575

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot studentiem priekšstatu par supervīzijas vietu un lomu kvalitatīva sociālā darba attīstībā. Nostiprināt izpratni par supervīziju, kā nozīmīgu profesionālās izdegšanas novēršanas instrumentu. Veidot pārliecību par supervīzijas lomu sociālā darbinieka profesionālās izaugsmes veicināšanā.

Priekšzināšanas

Teorētiskas zināšanas par sociālo darbu, zināšanas par sociālā darba metodēm. Izpratne par sociālā darba ētiku un prasme risināt ētiskās dilemmas sociālā darba praksē. Aktīva nostāja un spēja iesaistīties diskusijās un piedalīties grupu darbos. Zināšanas par darbu ar grupu un grupas dinamiku. Zināšana par sarunu vešanas pamatprincipiem individuāli un grupā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais kursa noslēgumā zinās un varēs izprast un izskaidrot ar supervīziju saistītos jēdzienus un terminoloģiju, novērtēt supervīzjas nepieciešamību, nosaukt un raksturot supervīzijas veidus un formas, spēs salīdzināt un raksturot supervīzjas stilus.

Prasmes

1.Studējošais pratīs meklēt, atrast, klasificēt un analizēt pieejamo informāciju par supervīzjas pakalpojuma pieejamību, pratīs pamatot supervīzijas nepieciešamību un piemeklēt atbilstošās sociālās problēmas efektīvai risināšanai vispiemērotākos un atbilstošākos variantus, pratīs lietot terminoloģiju.

Kompetences

1.Studējošais pēc studija kursa ir apguvis spēju izmantot iegūtās zināšanas, lai noformulētu problēmsituāciju, kurtā supervīzija nepieciešama, sastādīt supervīzijas uzdevumu, meklēt un atrast problēmas risināšanai nepieciešamo pakalpojuma sniedzēju un argumentēti nodefinēt pasūtījumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Ārpus lekcijām studējošie veic literatūras analīzi par jautājumiem, kas saistīti ar supervīziju un tās ieviešanu. Studējošie sagatavo prezentāciju, ar kuru iepazīstina citus studējošos. Katram studējošajam jāsagatavo jautājumi par redzēto, savukārt prezentētājam jāspēj uz tiem atbildēt. Studējošie visa kursa norises laikā katrs nodefinē vienu sociālu problēmu un sociālu kontekstu (sociālais dienests, ieslodzījuma vieta, dienas centrs, slimnīca utt.), kurā šī problēma aktualizējusies. Kursa noslēgumā, katra studējošā uzdevums ir izstrādāt supervīzjas piedāvājumu speciālistiem, kas saskaras ar šo problēmu. Piedāvājumā jāspēj pamatot supervīzijas veids, forma, regularitāte un prasības supervizoram.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Apmeklējums 50% Patstāvīgo darbu izstrādāšana un prezentācija 25% Piedalīšanās diskusijās 10% Jautājumu uzdošana kolēģiem par viņu patstāvīgajiem darbiem 10% Gala pārbaudījums – tests - eksāmens par teorētiskiem jautājumiem 5%

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas veidi un formas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas veidi un formas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas stili.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas stili.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas stili.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas stili.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ieskats supervīzijas norisē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ieskats supervīzijas norisē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas vēsturiskā attīstība. Attīstības īpatnības un atšķirības dažādās valstīs.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas veidi un formas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas veidi un formas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Hierarhiskā un horizontālā modeļa priekšrocības un trūkumi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas stili.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzijas stili.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Supervīzija Latvijā – vēsture, attīstība un nozīme sociālā darba praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Ētikas dilemmas sociālā darba supervīzijas praksē.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Hawkins, P., McMahon A. (2020) Supervision in the Helping Professions. - Open University Press

2.

Proctor, B. (2008) Group Supervision: A Guide to Creative Practice (Counselling Supervision series). - Sage Publications Ltd; Second Edition edition

3.

Shonet, R. (2007) Passionate Supervision. - Jessica Kingsley Publishers; 1 edition

4.

Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers

Papildu literatūra

1.

Brown, A. & Bourne, I. (1996) The Social Work Supervisor. Philadelphia: Open University Press.

2.

Davys, A. (2010) Best Practice in Professional Supervision: A Guide for the Helping Professions. - Jessica Kingsley Publishers

3.

Feltham, C. (1994) Developing Counsellor Supervision (Developing Counselling series). - Sage Publications Ltd

4.

Wonnacott, J. Mastering. (2011) Social Work Supervision (Mastering Social Work Skills). - Jessica Kingsley Publishers

5.

Autoru kolektīvs Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Latvijas Universitāte, (2007).

6.

Kadushin, A. (2002) Supervision in Social Work.- Columbia University Press

Citi informācijas avoti

1.

Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". Starpziņojums par sociālā darba raksturojumu Latvijā 2010./2011. gadā un tā analīzi. http://www.lm.gov.lv/text/2399

2.

Autoru kolektīvs. (2012) Pētījums „Sākotnējās ietekmes (Ex-ante) novērtējums par iecerētajām strukturālajām reformām profesionāla sociālā darba politikas jomā". http://www.lm.gov.lv/text/2399

3.

Autoru kolektīvs. (2007) Sociālā darba speciālistu rokasgrāmata. Liepājas Pedagoģijas akadēmija. Vereščagina I. Supervīzijas loma sociālā darba speciālistu profesionālajā darbībā. 293 – 311.lpp

4.

Ховскинс П., Шонет Р. (2002) Супервизия: Индивидуальный, групповой и организационный подходы. СПб: Речь