Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Latviešu valoda medicīnā

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VC_105
Zinātnes nozare
Valodniecība un literatūrzinātne
Kredītpunkti (ECTS)
9,00
Mērķauditorija
Ārstniecība
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt latviešu valodas prasmes ikdienas komunikācijai un studiju nolūkiem – saziņai ar pacientiem klīniskā vidē (A1/A2 līmenī).

Priekšzināšanas

Priekšzināšanas latviešu valodā nav nepieciešamas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Sekmīgi pabeidzot studiju kursu, studējošie zinās: • sarunu tēmu leksikas minimumu; • valodas pamatlikumus; • jautājumu veidošanas principus, ieskaitot jautājuma vārdus; • cilvēka ķermeņa daļu, orgānu, kaulu nosaukumus; • kursa laikā apskatīto biežāk sastopamo slimību simptomu un traucējumu nosaukumus.

Prasmes

1.Sekmīgi pabeidzot studiju kursu, studējošie pratīs: • uztvert vienkāršu nepieciešamo informāciju; • sniegt informāciju par sevi, ģimeni, studijām, ikdienu mutiski un rakstiski; • uzdot vienkāršus jautājumus un atbildēt uz tiem; • lietot medicīnas terminoloģiju sarunā ar pacientu, ievākt pacienta anamnēzi (galvenos datus); • sniegt pacientam vienkāršus norādījumus izmeklēšanas laikā.

Kompetences

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs lietot latviešu valodu vienkāršās ikdienas situācijās un studiju nolūkiem saziņā ar pacientiem (A1 līmenī).

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Individuālais un pāru darbs – rakstiski uzdevumi, tiešsaistes pašpārbaudes testi, dialogu veidošana, prezentācija par sevi, darbs ar interneta resursiem, jautājumu sistematizēšana pacienta anamnēzes ievākšanai. Studējošajiem kursa noslēgumā jāaizpilda studiju kursa novērtējuma anketa.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, t. sk. attālināti. • Kvalitatīvi un laikus izpildīti mājas vai patstāvīgie darbi. • 1. semestra beigās – semestra ieskaite (mutvārdos – intervija (atbildēt uz 10 jautājumiem), rakstiski – daudzizvēļu tests (40 jautājumi, 3 izvēles) un uzdevums leksikas pārbaudei (20 leksiskās vienības). • 2. semestrī sekmīgi nokārtots 1 kolokvijs (15%), tests leksikas pārbaudei -ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli (5%), 2 pašpārbaudes testi (15%), prezentācija (15%). 2. semestra pārbaudes darbu vērtējums veido 50 % no kursa gala vērtējuma. • 3. semestrī kursa beigās – eksāmens (rakstiski un mutvārdos). Eksāmena rakstiskā daļa ir nokārtota, ja katrā uzdevuma veidā vismaz 55% atbilžu ir pareizas. Rakstiskā daļa veido 30% no gala vērtējuma. Mutvārdu daļa: ārsta – pacienta dialogs (tēmas pēc izvēles: sirds un asinsvadu slimības, elpošanas sistēmas traucējumi, gremošanas traucējumi). Katram studentam jāprezentē 2 dialogi – kā ārstam un kā pacientam. Dialogi veido 20% no gala vērtējuma. Dialogi tiek vērtēti atbilstoši izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem, kas pieejami e-studijās.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. semestris. Iepazīšanās, sasveicināšanās. Latviešu valoda, tās raksturojums, īpatnības. Alfabēts, izruna. Darbības vārdu "būt/nebūt" locīšana tagadnē. Personu vietniekvārdi. Lietvārda dzimte un skaitlis. Norādāmie vietniekvārdi "tas", "tā", "šis", "šī".
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

1. semestris. Iepazīšanās, sasveicināšanās. Latviešu valoda, tās raksturojums, īpatnības. Alfabēts, izruna. Darbības vārdu "būt/nebūt" locīšana tagadnē. Personu vietniekvārdi. Lietvārda dzimte un skaitlis. Norādāmie vietniekvārdi "tas", "tā", "šis", "šī".
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi "mans, mana, tavs, tava, viņa, viņas, mūsu, jūsu, viņu". Konstrukcijas "man, jums... ir/nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo/ sāp/nesāp." The question word "kāpēc?"(why?). Saikļi "tāpēc ka/jo" cēloņa izteikšanai. Cilvēka ķermenis, sāpes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi "mans, mana, tavs, tava, viņa, viņas, mūsu, jūsu, viņu". Konstrukcijas "man, jums... ir/nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo/ sāp/nesāp." The question word "kāpēc?"(why?). Saikļi "tāpēc ka/jo" cēloņa izteikšanai. Cilvēka ķermenis, sāpes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi "mans, mana, tavs, tava, viņa, viņas, mūsu, jūsu, viņu". Konstrukcijas "man, jums... ir/nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo/ sāp/nesāp." The question word "kāpēc?"(why?). Saikļi "tāpēc ka/jo" cēloņa izteikšanai. Cilvēka ķermenis, sāpes.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīvesvieta. Virzieni. Lokatīva lietojums (vienskaitlī un daudzskaitlī). Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kur". Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot" u.c. 2. konjugācijas darbības vārdi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīvesvieta. Virzieni. Lokatīva lietojums (vienskaitlī un daudzskaitlī). Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kur". Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot" u.c. 2. konjugācijas darbības vārdi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Dzīvesvieta. Virzieni. Lokatīva lietojums (vienskaitlī un daudzskaitlī). Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kur". Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot" u.c. 2. konjugācijas darbības vārdi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valstis, tautība, valodas. Darbības vārdis"runāt" (2. konjug.). "No kurienes tu esi/jūs esat?" Prievārda "no" lietošana ar lietvārdu vienskaitļa ģenitīvā (pēc parauga).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Valstis, tautība, valodas. Darbības vārdis"runāt" (2. konjug.). "No kurienes tu esi/jūs esat?" Prievārda "no" lietošana ar lietvārdu vienskaitļa ģenitīvā (pēc parauga).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pamata skaitļa vārdi no 1 – 1000. Adrese, telefona numurs, vecums. Jautājumu veidošana ar "cik?"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pamata skaitļa vārdi no 1 – 1000. Adrese, telefona numurs, vecums. Jautājumu veidošana ar "cik?"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cik ir pulkstenis? Cikos? Darbības vārdu "sākties", "beigties" lietošana 3. personā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cik ir pulkstenis? Cikos? Darbības vārdu "sākties", "beigties" lietošana 3. personā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadalaiki. Laika apstākļa vārdi "šodien, tagad, vakar, rīt" u.c. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kad?". Darbības vārda "būt" pagātne un nākotne.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Gadalaiki. Laika apstākļa vārdi "šodien, tagad, vakar, rīt" u.c. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kad?". Darbības vārda "būt" pagātne un nākotne.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

2. semestris. Atkārtojums. Kārtas skaitļa vārdi, to lietojums. Dienas, mēneši, datumi, gadi. Dzimšanas gads "Kad jūs esat dzimis/dzimusi?" Jautājumu veidošana ar "kurš, kura, kuri, kuras", "kurā stāvā" u.c. Pacienta anamnēzes ievākšana – personas dati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

2. semestris. Atkārtojums. Kārtas skaitļa vārdi, to lietojums. Dienas, mēneši, datumi, gadi. Dzimšanas gads "Kad jūs esat dzimis/dzimusi?" Jautājumu veidošana ar "kurš, kura, kuri, kuras", "kurā stāvā" u.c. Pacienta anamnēzes ievākšana – personas dati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

2. semestris. Atkārtojums. Kārtas skaitļa vārdi, to lietojums. Dienas, mēneši, datumi, gadi. Dzimšanas gads "Kad jūs esat dzimis/dzimusi?" Jautājumu veidošana ar "kurš, kura, kuri, kuras", "kurā stāvā" u.c. Pacienta anamnēzes ievākšana – personas dati.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei. "Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei. "Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei. "Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei. "Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārsti – speciālisti. Ārsta pieņemšanas laiks. Pārskats par prievārdu lietošanu ar datīvu.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ārsti – speciālisti. Ārsta pieņemšanas laiks. Pārskats par prievārdu lietošanu ar datīvu.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
4,50
Kontaktstundas:
48 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
3. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

3. semestris. Pacienta slimības vēsture, anamnēzes ievākšana (jautājumu sistematizācija). Biežāk sastopamie gremošanas traucējumi. Vajadzības izteiksme.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

3. semestris. Pacienta slimības vēsture, anamnēzes ievākšana (jautājumu sistematizācija). Biežāk sastopamie gremošanas traucējumi. Vajadzības izteiksme.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sāpju raksturs, kā aprakstīt sāpes. Darbības vārdi "just" un "justies".
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sāpju raksturs, kā aprakstīt sāpes. Darbības vārdi "just" un "justies".
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

A.Svarinska Latviešu valoda. Mācību kurss 25 nodarbībām. Zvaigzne ABC, 2003

Papildu literatūra

1.

I.Auziņa, M.Berķe, A.Lazareva, A.Šalme. Laipa (A1). Latviešu valoda. Mācību grāmata, LVA, 2014

2.

I.Auziņa, M.Berķe, A.Lazareva, A.Šalme. Laipa (A1). Latviešu valoda. Darba burtnīca, LVA, 2014

3.

Complete Latvian. Teach Yourself. Tereze Svilane Bartholomew, 2011

4.

Labdien. Lehrbuch der Lettischen Sprache. Band 1. Berthold Forssmann. Hempen Verlag, Bremen, 2008

5.

I.Budviķe, B.Šiliņa. Palīgā! Mācībgrāmata un darba burtnīca pieaugušajiem. 1.,2.,3. līmenis, Zvaigzne ABC, 1998

6.

D.Dumpe Latvian IN THREE MONTHS, ZVAIGZNE ABC, 2009

7.

G.Pujāte, M.Sosāre. Latvian for Foreigners. Rīga, 1995

Citi informācijas avoti

6.

www.letonika.lv (pieejamas vārdnīcas un latviešu valodas vārdu analīze)