Latviešu valoda medicīnā
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Sekmīgi pabeidzot studiju kursu, studējošie zinās: • sarunu tēmu leksikas minimumu; • valodas pamatlikumus; • jautājumu veidošanas principus, ieskaitot jautājuma vārdus; • cilvēka ķermeņa daļu, orgānu, kaulu nosaukumus; • kursa laikā apskatīto biežāk sastopamo slimību simptomu un traucējumu nosaukumus.
Prasmes
1.Sekmīgi pabeidzot studiju kursu, studējošie pratīs: • uztvert vienkāršu nepieciešamo informāciju; • sniegt informāciju par sevi, ģimeni, studijām, ikdienu mutiski un rakstiski; • uzdot vienkāršus jautājumus un atbildēt uz tiem; • lietot medicīnas terminoloģiju sarunā ar pacientu, ievākt pacienta anamnēzi (galvenos datus); • sniegt pacientam vienkāršus norādījumus izmeklēšanas laikā.
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs lietot latviešu valodu vienkāršās ikdienas situācijās un studiju nolūkiem saziņā ar pacientiem (A1 līmenī).
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Individuālais un pāru darbs – rakstiski uzdevumi, tiešsaistes pašpārbaudes testi, dialogu veidošana, prezentācija par sevi, darbs ar interneta resursiem, jautājumu sistematizēšana pacienta anamnēzes ievākšanai.
Studējošajiem kursa noslēgumā jāaizpilda studiju kursa novērtējuma anketa.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, t. sk. attālināti.
• Kvalitatīvi un laikus izpildīti mājas vai patstāvīgie darbi.
• 1. semestra beigās – semestra ieskaite (mutvārdos – intervija (atbildēt uz 10 jautājumiem), rakstiski – daudzizvēļu tests (40 jautājumi, 3 izvēles) un uzdevums leksikas pārbaudei (20 leksiskās vienības).
• 2. semestrī sekmīgi nokārtots 1 kolokvijs (15%), tests leksikas pārbaudei -ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli (5%), 2 pašpārbaudes testi (15%), prezentācija (15%). 2. semestra pārbaudes darbu vērtējums veido 50 % no kursa gala vērtējuma.
• 3. semestrī kursa beigās – eksāmens (rakstiski un mutvārdos). Eksāmena rakstiskā daļa ir nokārtota, ja katrā uzdevuma veidā vismaz 55% atbilžu ir pareizas.
Rakstiskā daļa veido 30% no gala vērtējuma.
Mutvārdu daļa: ārsta – pacienta dialogs (tēmas pēc izvēles: sirds un asinsvadu slimības, elpošanas sistēmas traucējumi, gremošanas traucējumi). Katram studentam jāprezentē 2 dialogi – kā ārstam un kā pacientam.
Dialogi veido 20% no gala vērtējuma. Dialogi tiek vērtēti atbilstoši izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem, kas pieejami e-studijās.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. semestris. Iepazīšanās, sasveicināšanās. Latviešu valoda, tās raksturojums, īpatnības. Alfabēts, izruna. Darbības vārdu "būt/nebūt" locīšana tagadnē. Personu vietniekvārdi. Lietvārda dzimte un skaitlis. Norādāmie vietniekvārdi "tas", "tā", "šis", "šī".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
1. semestris. Iepazīšanās, sasveicināšanās. Latviešu valoda, tās raksturojums, īpatnības. Alfabēts, izruna. Darbības vārdu "būt/nebūt" locīšana tagadnē. Personu vietniekvārdi. Lietvārda dzimte un skaitlis. Norādāmie vietniekvārdi "tas", "tā", "šis", "šī".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi "mans, mana, tavs, tava, viņa, viņas, mūsu, jūsu, viņu". Konstrukcijas "man, jums... ir/nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo/ sāp/nesāp." The question word "kāpēc?"(why?). Saikļi "tāpēc ka/jo" cēloņa izteikšanai. Cilvēka ķermenis, sāpes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi "mans, mana, tavs, tava, viņa, viņas, mūsu, jūsu, viņu". Konstrukcijas "man, jums... ir/nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo/ sāp/nesāp." The question word "kāpēc?"(why?). Saikļi "tāpēc ka/jo" cēloņa izteikšanai. Cilvēka ķermenis, sāpes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Mana ģimene. Piederības vietniekvārdi "mans, mana, tavs, tava, viņa, viņas, mūsu, jūsu, viņu". Konstrukcijas "man, jums... ir/nav/patīk/nepatīk/garšo/negaršo/ sāp/nesāp." The question word "kāpēc?"(why?). Saikļi "tāpēc ka/jo" cēloņa izteikšanai. Cilvēka ķermenis, sāpes.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīvesvieta. Virzieni. Lokatīva lietojums (vienskaitlī un daudzskaitlī). Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kur". Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot" u.c. 2. konjugācijas darbības vārdi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīvesvieta. Virzieni. Lokatīva lietojums (vienskaitlī un daudzskaitlī). Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kur". Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot" u.c. 2. konjugācijas darbības vārdi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Dzīvesvieta. Virzieni. Lokatīva lietojums (vienskaitlī un daudzskaitlī). Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kur". Darbības vārdi "studēt, strādāt, dzīvot" u.c. 2. konjugācijas darbības vārdi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valstis, tautība, valodas. Darbības vārdis"runāt" (2. konjug.). "No kurienes tu esi/jūs esat?" Prievārda "no" lietošana ar lietvārdu vienskaitļa ģenitīvā (pēc parauga).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Valstis, tautība, valodas. Darbības vārdis"runāt" (2. konjug.). "No kurienes tu esi/jūs esat?" Prievārda "no" lietošana ar lietvārdu vienskaitļa ģenitīvā (pēc parauga).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamata skaitļa vārdi no 1 – 1000. Adrese, telefona numurs, vecums. Jautājumu veidošana ar "cik?"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pamata skaitļa vārdi no 1 – 1000. Adrese, telefona numurs, vecums. Jautājumu veidošana ar "cik?"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cik ir pulkstenis? Cikos? Darbības vārdu "sākties", "beigties" lietošana 3. personā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cik ir pulkstenis? Cikos? Darbības vārdu "sākties", "beigties" lietošana 3. personā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadalaiki. Laika apstākļa vārdi "šodien, tagad, vakar, rīt" u.c. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kad?". Darbības vārda "būt" pagātne un nākotne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Gadalaiki. Laika apstākļa vārdi "šodien, tagad, vakar, rīt" u.c. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kad?". Darbības vārda "būt" pagātne un nākotne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
2. semestris. Atkārtojums. Kārtas skaitļa vārdi, to lietojums. Dienas, mēneši, datumi, gadi. Dzimšanas gads "Kad jūs esat dzimis/dzimusi?" Jautājumu veidošana ar "kurš, kura, kuri, kuras", "kurā stāvā" u.c.
Pacienta anamnēzes ievākšana – personas dati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
2. semestris. Atkārtojums. Kārtas skaitļa vārdi, to lietojums. Dienas, mēneši, datumi, gadi. Dzimšanas gads "Kad jūs esat dzimis/dzimusi?" Jautājumu veidošana ar "kurš, kura, kuri, kuras", "kurā stāvā" u.c.
Pacienta anamnēzes ievākšana – personas dati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
2. semestris. Atkārtojums. Kārtas skaitļa vārdi, to lietojums. Dienas, mēneši, datumi, gadi. Dzimšanas gads "Kad jūs esat dzimis/dzimusi?" Jautājumu veidošana ar "kurš, kura, kuri, kuras", "kurā stāvā" u.c.
Pacienta anamnēzes ievākšana – personas dati.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ēdienreizes. Pārtika. Akuzatīva lietošana. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "ko?". Darbības vārdi "ēst, dzert, gatavot". Apstākļa vārdi "vienmēr, regulāri, parasti, bieži, dažreiz, reti, nekad". Noliegums. Cik maksā? Frāzes "Es gribētu..., es vēlos..., Dodiet man... ! Labu apetīti/ēstgribu! Lūdzu rēķinu!"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Studijas, veselīgs dzīvesveids, brīvais laiks. 2. un 3. konjugācijas darbības vārdi tagadnē, pagātnē un nākotnē. Atgriezenisko darbības vārdu "skatīties, klausīties, mācīties" lietošana tagadnē, pagātnē un nākotnē 1. personā. Pārskats par prievārdu lietojumu ar akuzatīvu (vienskaitlī). Jautājumi "Cik ilgi?' "Cik bieži?" Kā izteikt ilgumu un biežumu (vienu dienu, divas stundas u. c., katru dienu, gadu, vienu reizi dienā u.c.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Transporta līdzekļi. Darbības vārdi "iet, braukt, nākt" tagadnē, pagātnē, nākotnē. Prievārdi "uz, ar". Pārskats par citu prievārdu lietojumu ar akuzatīvu. Kārtas skaitļa lietošana akuzatīvā. Virzieni. Kā pajautāt ceļu. Vienkāršu norādījumu sniegšana (Ejiet!/Brauciet!). Kolokvijs.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei.
"Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei.
"Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei.
"Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cilvēka ķermenis, ķermeņa daļas, iekšējie orgāni, kauli. Tests leksikas pārbaudei.
"Kas jums kaiš? Kādas jums ir sūdzības?" Daži biežāk sastopamie slimību simptomi (I). Pārskats par datīva lietošanu. Jautājumu veidošana ar jautājamo vārdu "kam?"
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārsti – speciālisti. Ārsta pieņemšanas laiks. Pārskats par prievārdu lietošanu ar datīvu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ārsti – speciālisti. Ārsta pieņemšanas laiks. Pārskats par prievārdu lietošanu ar datīvu.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
3. semestris. Pacienta slimības vēsture, anamnēzes ievākšana (jautājumu sistematizācija). Biežāk sastopamie gremošanas traucējumi. Vajadzības izteiksme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
3. semestris. Pacienta slimības vēsture, anamnēzes ievākšana (jautājumu sistematizācija). Biežāk sastopamie gremošanas traucējumi. Vajadzības izteiksme.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpju raksturs, kā aprakstīt sāpes. Darbības vārdi "just" un "justies".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sāpju raksturs, kā aprakstīt sāpes. Darbības vārdi "just" un "justies".
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Biežāk sastopamie simptomi (II) un slimības (elpošanas orgānu un sirds un asinsrites sistēmas traucējumi). Norādījumi pacientam izmeklēšanas laikā un turpmākai ārstēšanai. Ģenitīva lietošana medicīnā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
A.Svarinska Latviešu valoda. Mācību kurss 25 nodarbībām. Zvaigzne ABC, 2003
Papildu literatūra
I.Auziņa, M.Berķe, A.Lazareva, A.Šalme. Laipa (A1). Latviešu valoda. Mācību grāmata, LVA, 2014
I.Auziņa, M.Berķe, A.Lazareva, A.Šalme. Laipa (A1). Latviešu valoda. Darba burtnīca, LVA, 2014
Complete Latvian. Teach Yourself. Tereze Svilane Bartholomew, 2011
Labdien. Lehrbuch der Lettischen Sprache. Band 1. Berthold Forssmann. Hempen Verlag, Bremen, 2008
I.Budviķe, B.Šiliņa. Palīgā! Mācībgrāmata un darba burtnīca pieaugušajiem. 1.,2.,3. līmenis, Zvaigzne ABC, 1998
D.Dumpe Latvian IN THREE MONTHS, ZVAIGZNE ABC, 2009
G.Pujāte, M.Sosāre. Latvian for Foreigners. Rīga, 1995
Citi informācijas avoti
www.letonika.lv (pieejamas vārdnīcas un latviešu valodas vārdu analīze)