Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Zinātnes filozofija un sporta zinātne

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_348
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Iegūt zināšanas par zinātnes pieņēmumiem, pamatiem, metodēm, nozīmēm un zinātnes pielietojumu un nopelniem. Attīstīt prasmi aplūkot filozofiskās pamatdilemmas, kas saistītas ar zinātni kā cilvēka darbības veidu un tās ietekmi.

Priekšzināšanas

Maģistra grāds sportā vai radniecīgās zinātnēs.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Likt filozofijas pamatus un izsekot zinātnes filozofiskajām saknēm.

Prasmes

1.Identificēt dažas idejas un pieejas, kas veido mūsdienu zinātnes pamatus. Spēj apsvērt tās zinātnes disciplīnas filozofiskās dilemmas, kurā veic pētījumus.

Kompetences

1.Gatavs pamanīt veikto pētījumu fundamentālās dilemmas un uzturēt un attīstīt pētniecības ētiku.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Zinātnes vēstures un zinātnes filozofijas literatūras iepazīšana, esejas sagatavošana par mūsdienu zinātnes filozofiskajām dilemmām.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Mācību rezultātu novērtējums: 1. grupu diskusija semināra laikā; 2. eseja par izvēlētās zinātnes disciplīnas filozofiskajām dilemmām; 3. zināšanu pārbaude.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātnes un nezinātnes atšķirības, zinātniskais reālisms un instrumentālisms, zinātniskā skaidrojuma būtība, analīze un redukcionisms, zinātniskās argumentācijas pamatotības pamati: empīriskā pārbaude, indukcija, Duhema-Kvina tēze, novērojumu atkarība no teorijas, Okhema skuveklis.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Frigg R. (2022). Models and theories: A Philosopiphical Inquiry (Philosophy and Science), Routledge.

2.

Ladyman J. (2002). Understanding philosophy of science. New York, London: Routledge, Taylor & Francis Group.

3.

Losee J. (2001). A historical introduction to the philosophy of science. Oxford: Oxford University Press.

4.

Rosenberg A. (2005). Philosophy of science. A contemporary introduction. New York, London: Routledge, Taylor & Francis Group.

5.

Russell B. (2022). The Analyses of Matter. Routledge.

Papildu literatūra

1.

Ryall E. (2019). Introduction to Philosophical Issues in Sport Science. Philosophies. 4(4):57.

2.

Wainaina, P.K., & Mwisukha, A. (2014). Philosophical Dimensions in Sport. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 19, 45-48.

3.

Besnier, N., & Brownell, S. (2012). Sport, Modernity, and the Body. Annual Review of Anthropology, 41, 443-459.