Aktualitātes otorinolaringoloģijā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Pilsoņu iela 13, VSIA P.Stradiņa KUS, 23.korpuss, otorinokat@rsu.lv, +371 67615148
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti iegūst padziļinātas zināšanas otorinolaringoloģijā, dažādu otorinolaringoloģijas simptomu un sindromu diferenciāldiagnostikā, izprot saistību starp sistēmas saslimšanām un to izpausmēm augšējos elpceļos, dzirdes un līdzsvara orgānos.
Prasmes
1.Padziļināti izmeklē pacientu un atpazīst dažādus otorinolaringoloģiskus simptomus, interpretē tos, to nozīmi slimības diagnostikā. Sastāda ārstēšanas plānu. Izvērtē, kad nepieciešama ķirurģiska, kad nepieciešama konservatīva ārstēšana.
Kompetences
1.Atpazīst simptomus, izvērtē to nozīmi diagnozes uzstādīšanā, diferenciāldiagnozē. Sistēmisku slimību izpausmju, klīniskās nozīmības novērtēšanu augšējos elpceļos, dzirdes un līdzsvara sistēmā. Sastāda un realizē izmeklēšanas, ķirurģiskās un medikamentozās terapijas plānu pacientientiem ar dažādām ausu, kakla, deguna slimībām.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošais gatavojas nodarbībām, atkārtojot teorētiskās zināšanas no vispārīgās otorinolaringoloģijas kursa. Uz pēdējo nodarbību sagatavo prezentāciju (maksimums 10 slaidu) par, viņaprāt, interesantāko no pacientiem, kuri ir apskatīti un izmeklēti visa cikla laikā jebkurā no klīniskajām bāzēm. Prezentācijā ietver vispārīgus pacienta datus, anamnēzi, diagnozi, izmeklējumu plānu, diferenciāldiagnozi, ārstēšanas plānu, teorētisko izmeklējumu un ārstēšanas plāna pamatojumu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
1) Katras nodarbības laikā katrs students tiek vērtēts individuāli ar atzīmi 10 baļļu sistēmā, ņemot vērā studenta iesaistīšanos un aktivitāti nodarbībā, un zināšanas, kuras viņš/viņa demonstrē. Kritēriji:
• studējošais ir ieradies laikus uz nodarbību,
• studējošais ir atbilstošā apģērbā (balts halāts, maiņas apavi)
• aktīvi iesaistījies diskusijās, pacienta izmeklēšanā un/vai klīnisko gadījumu analīzē, pareizi atbildējis uz pasniedzēja uzdotajiem jautājumiem, spējis pamatot savu viedokli.
2) 8. semestra pēdējā nodarbībā jādemonstrē patstāvīgi sagatavota prezentācija par kādu no klīniskajiem gadījumiem, kurš ir redzēts kursa laikā. Studentam ir jābūt spējīgam sniegt skaidrojumu savam izmeklējuma un ārstēšanas plānam, jāspēj pamatoti aizstāvēt savs viedoklis (tiek vērtēts ar atzīmi 10 baļļu sistēmā).
Gala vērtējums:
Katra semestra beigās un visa kursa beigās katrs students saņem gala vērtējumu 10 baļļu sistēmā.
1. Gala vērtējumu 7. semestrī veido vidējā atzīme no individuālajiem vērtējumiem nodarbības laikā.
2. Gala vērtējumu 8.semestrī veido vidējā atzīme no individuālajiem vērtējumiem nodarbības laikā.
3. Visa kursa gala vērtējumu veido gala vērtējums par 7. un 8. semestri un klīniskā gadījuma prezentācijā iegūtā atzīmē (attiecīgi 25%, 25% un 50%).
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
ORL un sistēmas saslimšanu, retu audzēju diferenciāla diagnoze pieaugušajiem.
Apraksts
Anotācija: Hronisks tonsillīts, pazīmes, klīniskās izpausmes, komplikācijas, asociētas saslimšanas
Nodarbības jautājumi: Hroniska tonsillīta klīniskās izpausmes
Hroniska tonsillīta komplikācijas
Mandeļu imunoloģija un sistēmiskas komplikācijas
Indikācijas ķirurģiskai ārstēšanai
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Attālināti
|
E-studiju vide
|
2
|
Tēmas
|
ORL un sistēmas saslimšanu, retu audzēju diferenciāla diagnoze bērniem.
Apraksts
Anotācija: ORL orgānu granulomatozās saslimšanas - Vegenera granulomatoze, sarkoidoze, tuberkulze, sifiliss, sēnīšu saslimšanas
Nodarbības jautājumi: Granulomatozo slimību patoģenēze, klīniskās izpausmes, diagnostika, diferenciāldiagnostika.
Sēnīšu saslimšanas ORL orgānos
Granulomatozo slimību ārstēšana
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze bērnu otorinolaringoloģijā.
Apraksts
Anotācija: Iedzimta patoloģija bērnu vecumā.
ORL saslimšanu īpatnības bērnu vecumā
Nodarbības jautājumi: Iedzimta ORL patoloģija, sindromi, malformācijas
Mandeļu iekaisumi un hipertrofija bērnu vecumā
Deguna blakusdobumu iekaisumi bērnu vecumā, komplikācijas
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze galvas un kakla onkoloģijā.
Apraksts
Anotācija: Klīniskā gadījuma analīze
Nodarbības jautājumi: Patstāvīga slimnieka vai klīniskā gadīuma analīze
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze vispārīgajā pieagušo otorinolaringoloģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze bērnu otorinolaringoloģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze galvas un kakla onkoloģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Klīnisko gadījumu analīze vispārīgajā pieaugušo otorinolaringoloģijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
4
|
Tēmas
|
Noslēguma nodarbība, klīnisko gadījumu prezentācijas (demonstrē studenti), analīze, diskusijas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Caffey's Pediatric Diagnostic Imaging. BOOK CHAPTER Upper Airway Disease. Bernard F. Laya and Edward Y. Lee Caffey's Pediatric Diagnostic Imaging, 51, 476-485.e3
BOOK CHAPTER Orbit Infection and Inflammation. Benita Tamrazi Caffey's Pediatric Diagnostic Imaging, 6, 38-43.e3