Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Intervīzijas grupa

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
VPUPK_260
Zinātnes nozare
Psiholoģija
Kredītpunkti (ECTS)
6,00
Mērķauditorija
Pedagoģija
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra
Kontaktinformācija

Rīga, Dzirciema iela 16 vppk@rsu.lv, +37167061587

Par studiju kursu

Mērķis

Mērķtiecīgi pilnveidot pašrefleksijas prasmi un rūpēties par profesionālo izaugsmi. Attīstīt un īstenot patstāvīgu intervīzijas praksi.

Priekšzināšanas

Supervīzijas vēsture un teorijas, prakse I, supervizora profesionālā darbība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošais formulē jautājumus par supervīzijas procesu, definē pamatproblēmas un identificē savus un citu grupas dalībnieku resursus un grūtības, pilnveidojamās prasmes. Izklāsta attiecīgo literatūras avotu kopsavilkumu.

Prasmes

1.Students demonstrē argumentētu viedokli par supervīzijas un intervīzijas grupas procesu protokolā, izmanto teorētisko materiālu praktiskās darbības atspoguļošanai, sagatavo intervīzijas grupas protokolus atbilstoši dotajam paraugam, apraksta katras intervīzijas grupas procesu un tā rezultātu, lietojot profesionālu terminoloģiju. Izmanto jautājumu formu problēmu aktualizēšanai par apskatīto gadījumu un teoriju, integrē to gadījuma atstāstījumā.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

1. Semestra ieskaite 2. Semestra ieskaite

Kompetences

1.Pielieto teorētiskās atziņas, intervīzijas praksē aprobē un demonstrē dažādas praktiskā darba metodes. Sadarbojas ar kolēģiem profesionālo jautājumu risināšanā, veic pašrefleksiju.

Patstāvīgais darbs un pārbaudījumi

Eksāmens

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
1. semestris: 1) Patstāvīga jaunāko literatūras avotu (pētījums, grāmatas nodaļa) lasīšana, kopsavilkuma veidošana, tā prezentācija intervīzijas grupā, 2) Kopsavilkums atspoguļots protokolā, norādot protokolā literatūras avota tēmu, autoru, atsauci par apskatīto tēmu; pie sadaļas „jautājumi” aprakstīti diskusijas par gadījumu un attiecīgo teorētisko materiālu jautājumi. 2. semestris: 1) Supervīzijas gadījuma sagatavošana (katrs students sagatavo supervīzijas gadījumu kā klients, piedāvā to supervīzijai intervīzijas grupā). 2) Supervīzijas protokola sagatavošana (procesa dokumentācija) par katru supervīzijas gadījumu ("Supervīzijas novērošanas protokols"). 3. semestris: 1) Patstāvīga jaunāko literatūras avotu (pētījums, grāmatas nodaļa) lasīšana, 1 (vienas) supervīzijas metodes un tehnikas atlase un sagatavošana prezentācijai intervīzijas grupā. 2) Supervīzijas protokola ("Metodes apraksts") sagatavošana par 5 supervīzijas metodēm/tehniku.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

1. Semestra ieskaite

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Aktīva dalība intervīzijas grupā. Apmeklētas visas intervīziju grupas nodarbības, dalība atspoguļota protokolā. Korekti, atbilstoši dotajam paraugam aizpildīti un nodoti grupas protokoli (intervīzijas procesa dokumentācija). Intervīzijas grupā prezentēts jaunākais pētījums/jaunākā literatūra (kopsavilkums par tēmu).

2.

2. Semestra ieskaite

25,00% no gala vērtējuma
10 balles

Aktīva dalība intervīzijas grupā. Apmeklētas visas intervīziju grupas nodarbības, dalība atspoguļota protokolā. Sava supervīzijas gadījuma prezentēšana grupā, nodots korekti aizpildīts "Supervīzijas novērošanas protokols" par katru intervīzijas grupas tikšanās reizi (izņemot tikšanās reizi, kurā students bijis supervizējamais).

3.

Eksāmens

50,00% no gala vērtējuma
10 balles

Aktīva dalība intervīzijas grupā. Apmeklētas visas intervīziju grupas nodarbības, dalība atspoguļota protokolā. Supervīzijas metodes/tehnikas prezentēšana grupā, nodots korekti aizpildīts "Metodes apraksts" pēc dotā parauga par 5 supervīzijā izmantojamām metodēm

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Intervīzijas grupas darba mērķis, grupas norise. Intervīzijas grupas dalībnieku kontrakts, sadarbības veidi grupas ietvaros. Jaunākie pētījumi un literatūras avoti par intervīzijas grupas nozīmi praksē. Mazo intervīzijas grupu veidošana.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie tiek iepazīstināti ar intervīzijas grupas norisi, mērķiem un uzdevumiem, kā arī tiek iepazīstināti ar jaunākiem pētījumiem un literatūras avotiem par intervīzijas grupu nozīmi supervizora praksē. Studējošie sadalās mazās grupās, tiek noslēgta vienošanās/kontrakts par sadarbības principiem.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Intervīzijas grupas darba mērķis, grupas norise. Intervīzijas grupas dalībnieku kontrakts, sadarbības veidi grupas ietvaros. Jaunākie pētījumi un literatūras avoti par intervīzijas grupas nozīmi praksē. Mazo intervīzijas grupu veidošana.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie tiek iepazīstināti ar intervīzijas grupas norisi, mērķiem un uzdevumiem, kā arī tiek iepazīstināti ar jaunākiem pētījumiem un literatūras avotiem par intervīzijas grupu nozīmi supervizora praksē. Studējošie sadalās mazās grupās, tiek noslēgta vienošanās/kontrakts par sadarbības principiem.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Intervīzijas grupas darba mērķis, grupas norise. Intervīzijas grupas dalībnieku kontrakts, sadarbības veidi grupas ietvaros. Jaunākie pētījumi un literatūras avoti par intervīzijas grupas nozīmi praksē. Mazo intervīzijas grupu veidošana.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie tiek iepazīstināti ar intervīzijas grupas norisi, mērķiem un uzdevumiem, kā arī tiek iepazīstināti ar jaunākiem pētījumiem un literatūras avotiem par intervīzijas grupu nozīmi supervizora praksē. Studējošie sadalās mazās grupās, tiek noslēgta vienošanās/kontrakts par sadarbības principiem.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Darbs mazās grupās, intervīzijas kontrakta veidošana, sadarbības principi. Intervīzijas protokolu sagatavošana – grupas procesa dokumentācija kopīgā grupas protokolā.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie mazo grupu ietvaros pilnveido sadarbības kontraktu, diskutē par dažādu noteikumu ieviešanu. Process tiek dokumentēts atbilstoši dotai protokola formai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Darbs mazās grupās, intervīzijas kontrakta veidošana, sadarbības principi. Intervīzijas protokolu sagatavošana – grupas procesa dokumentācija kopīgā grupas protokolā.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie mazo grupu ietvaros pilnveido sadarbības kontraktu, diskutē par dažādu noteikumu ieviešanu. Process tiek dokumentēts atbilstoši dotai protokola formai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Darbs mazās grupās, intervīzijas kontrakta veidošana, sadarbības principi. Intervīzijas protokolu sagatavošana – grupas procesa dokumentācija kopīgā grupas protokolā.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie mazo grupu ietvaros pilnveido sadarbības kontraktu, diskutē par dažādu noteikumu ieviešanu. Process tiek dokumentēts atbilstoši dotai protokola formai.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
6 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Ievads Intervīzijas grupas darbā 2. semestrī. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Darbs lielajā grupā. Intervīzijas grupu protokolu analīze. Diskusija par jautājumiem.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie tiek iepazīstināti ar intervžijas grupas uzdevumiem un mērķi 2. semestrī. darbs fokusēts uz grupas dinamisko procesu apzināšanos un konceptualizēšanu. Par darbu intervīzijas grupās studējošie iesniedz atbilstošas formas protokolu. Par novēroto grupās jāformulē jautājumi, kuri tiek apspriesti kopīgi ar pasniedzēju.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Ievads Intervīzijas grupas darbā 2. semestrī. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Darbs lielajā grupā. Intervīzijas grupu protokolu analīze. Diskusija par jautājumiem.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie tiek iepazīstināti ar intervžijas grupas uzdevumiem un mērķi 2. semestrī. darbs fokusēts uz grupas dinamisko procesu apzināšanos un konceptualizēšanu. Par darbu intervīzijas grupās studējošie iesniedz atbilstošas formas protokolu. Par novēroto grupās jāformulē jautājumi, kuri tiek apspriesti kopīgi ar pasniedzēju.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Ievads Intervīzijas grupas darbā 2. semestrī. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Darbs lielajā grupā. Intervīzijas grupu protokolu analīze. Diskusija par jautājumiem.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie tiek iepazīstināti ar intervžijas grupas uzdevumiem un mērķi 2. semestrī. darbs fokusēts uz grupas dinamisko procesu apzināšanos un konceptualizēšanu. Par darbu intervīzijas grupās studējošie iesniedz atbilstošas formas protokolu. Par novēroto grupās jāformulē jautājumi, kuri tiek apspriesti kopīgi ar pasniedzēju.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Darbs mazās grupās. Gadījuma prezentēšana grupā, individuāla protokola sagatavošana, gadījuma analīzes apraksts intervīzijas grupas protokolā, jautājumu formulēšana par izskatīto tēmu. Jaunāko literatūras avotu un pētījumu sasaiste ar jautājuma tēmu, diskusija grupā.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie prezentē supervīzijas gadījumu atbilstoši dotai shēmai. Gadījuma apraksts jāiesniedz e-studijās aprakstot to intervīziijas grupas protokolā. gadījuma apraksts jāsasaista ar jaunākiem pētījumiem un literatūras avotiem.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Darbs mazās grupās. Gadījuma prezentēšana grupā, individuāla protokola sagatavošana, gadījuma analīzes apraksts intervīzijas grupas protokolā, jautājumu formulēšana par izskatīto tēmu. Jaunāko literatūras avotu un pētījumu sasaiste ar jautājuma tēmu, diskusija grupā.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie prezentē supervīzijas gadījumu atbilstoši dotai shēmai. Gadījuma apraksts jāiesniedz e-studijās aprakstot to intervīziijas grupas protokolā. gadījuma apraksts jāsasaista ar jaunākiem pētījumiem un literatūras avotiem.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
1

Tēmas

Darbs mazās grupās. Gadījuma prezentēšana grupā, individuāla protokola sagatavošana, gadījuma analīzes apraksts intervīzijas grupas protokolā, jautājumu formulēšana par izskatīto tēmu. Jaunāko literatūras avotu un pētījumu sasaiste ar jautājuma tēmu, diskusija grupā.
Apraksts

Anotācija:

Studējošie prezentē supervīzijas gadījumu atbilstoši dotai shēmai. Gadījuma apraksts jāiesniedz e-studijās aprakstot to intervīziijas grupas protokolā. gadījuma apraksts jāsasaista ar jaunākiem pētījumiem un literatūras avotiem.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
6 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
3. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads intervīzijas grupas darbā 3. semestrim. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Metodes un tehnikas supervīzijā, to apraksts un demonstrācija. Individuālu supervīzijas protokolu sagatavošana, procesa dokumentācija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas uzdevumi un mērķi 3. semestrī. Intervizijas grupu protokolā jāfiksē novērojumus par grupas dinamiku. Studējošie trenē dažādas metodes un tehnikas, apraksta to pielietošanas mērķi, riskus, analizē metodes sasaisti ar supervžijas pasūtījumu un izvērtē metodes izvēles atbilstību. Studējošie par intervīziijas grupu procesu aizpilda prakses protokolus atbilstoši dotai formai.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads intervīzijas grupas darbā 3. semestrim. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Metodes un tehnikas supervīzijā, to apraksts un demonstrācija. Individuālu supervīzijas protokolu sagatavošana, procesa dokumentācija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas uzdevumi un mērķi 3. semestrī. Intervizijas grupu protokolā jāfiksē novērojumus par grupas dinamiku. Studējošie trenē dažādas metodes un tehnikas, apraksta to pielietošanas mērķi, riskus, analizē metodes sasaisti ar supervžijas pasūtījumu un izvērtē metodes izvēles atbilstību. Studējošie par intervīziijas grupu procesu aizpilda prakses protokolus atbilstoši dotai formai.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads intervīzijas grupas darbā 3. semestrim. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Metodes un tehnikas supervīzijā, to apraksts un demonstrācija. Individuālu supervīzijas protokolu sagatavošana, procesa dokumentācija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas uzdevumi un mērķi 3. semestrī. Intervizijas grupu protokolā jāfiksē novērojumus par grupas dinamiku. Studējošie trenē dažādas metodes un tehnikas, apraksta to pielietošanas mērķi, riskus, analizē metodes sasaisti ar supervžijas pasūtījumu un izvērtē metodes izvēles atbilstību. Studējošie par intervīziijas grupu procesu aizpilda prakses protokolus atbilstoši dotai formai.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads intervīzijas grupas darbā 3. semestrim. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Metodes un tehnikas supervīzijā, to apraksts un demonstrācija. Individuālu supervīzijas protokolu sagatavošana, procesa dokumentācija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas uzdevumi un mērķi 3. semestrī. Intervizijas grupu protokolā jāfiksē novērojumus par grupas dinamiku. Studējošie trenē dažādas metodes un tehnikas, apraksta to pielietošanas mērķi, riskus, analizē metodes sasaisti ar supervžijas pasūtījumu un izvērtē metodes izvēles atbilstību. Studējošie par intervīziijas grupu procesu aizpilda prakses protokolus atbilstoši dotai formai.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads intervīzijas grupas darbā 3. semestrim. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Metodes un tehnikas supervīzijā, to apraksts un demonstrācija. Individuālu supervīzijas protokolu sagatavošana, procesa dokumentācija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas uzdevumi un mērķi 3. semestrī. Intervizijas grupu protokolā jāfiksē novērojumus par grupas dinamiku. Studējošie trenē dažādas metodes un tehnikas, apraksta to pielietošanas mērķi, riskus, analizē metodes sasaisti ar supervžijas pasūtījumu un izvērtē metodes izvēles atbilstību. Studējošie par intervīziijas grupu procesu aizpilda prakses protokolus atbilstoši dotai formai.

  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads intervīzijas grupas darbā 3. semestrim. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Metodes un tehnikas supervīzijā, to apraksts un demonstrācija. Individuālu supervīzijas protokolu sagatavošana, procesa dokumentācija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas uzdevumi un mērķi 3. semestrī. Intervizijas grupu protokolā jāfiksē novērojumus par grupas dinamiku. Studējošie trenē dažādas metodes un tehnikas, apraksta to pielietošanas mērķi, riskus, analizē metodes sasaisti ar supervžijas pasūtījumu un izvērtē metodes izvēles atbilstību. Studējošie par intervīziijas grupu procesu aizpilda prakses protokolus atbilstoši dotai formai.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervīzijas grupas noslēgums. Protokolu analīze. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Atgriezeniskā saite un pašrefleksija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas noslēguma nodarbībā studējošie reflektē par grupas procesu dinamiku, personīgo prasmju attīstību . Studējošie un pasniedzējs sniedz atgriezenisko saiti par novēroto.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervīzijas grupas noslēgums. Protokolu analīze. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Atgriezeniskā saite un pašrefleksija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas noslēguma nodarbībā studējošie reflektē par grupas procesu dinamiku, personīgo prasmju attīstību . Studējošie un pasniedzējs sniedz atgriezenisko saiti par novēroto.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervīzijas grupas noslēgums. Protokolu analīze. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Atgriezeniskā saite un pašrefleksija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas noslēguma nodarbībā studējošie reflektē par grupas procesu dinamiku, personīgo prasmju attīstību . Studējošie un pasniedzējs sniedz atgriezenisko saiti par novēroto.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervīzijas grupas noslēgums. Protokolu analīze. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Atgriezeniskā saite un pašrefleksija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas noslēguma nodarbībā studējošie reflektē par grupas procesu dinamiku, personīgo prasmju attīstību . Studējošie un pasniedzējs sniedz atgriezenisko saiti par novēroto.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervīzijas grupas noslēgums. Protokolu analīze. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Atgriezeniskā saite un pašrefleksija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas noslēguma nodarbībā studējošie reflektē par grupas procesu dinamiku, personīgo prasmju attīstību . Studējošie un pasniedzējs sniedz atgriezenisko saiti par novēroto.

  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Intervīzijas grupas noslēgums. Protokolu analīze. Grupas dinamika intervīzijas grupā. Atgriezeniskā saite un pašrefleksija.
Apraksts

Anotācija:

Intervīzijas grupas noslēguma nodarbībā studējošie reflektē par grupas procesu dinamiku, personīgo prasmju attīstību . Studējošie un pasniedzējs sniedz atgriezenisko saiti par novēroto.

Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
24 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Gulbe, Z., Mihailovs, I. J., Paiča, I., Dubiņins, K., Bergmane, T. (2021). Attālināta psiholoģiskā palīdzība un konsultēšana: [Sast. Z. Gulbe]. Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte

2.

Giblin, N. J., Chen, M. (2025). Individual Counseling and Therapy Skills and Techniques. New York: Routledge

3.

Corey, G. (2023). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy. Cengage Learning

4.

Ivey, A. E., Ivey, M. B. (2022). Intentional Interviewing and Counseling Facilitating Client Development in a Multicultural Society. Cengage Learning

5.

Aubert, A.M., Valjaots, E., Apine, E., Stankus-Viša, I., Peets, K., et.al. (2014). Supervision training toolkit: Nordplus.

6.

Carol, H. (Ed.). (2011). Handbook of adult development and learning. Oxford: Oxford University Press. (akceptējams izdevums)

7.

Caroll, M. (2014). Effective supervision for the helping professions. Thousand Oaks, CA : SAGE Publications (akceptējams izdevums)

8.

Falender, C. A., Shafranske E. P. (2008). Casebook for clinical Supervision: a competency-based approach. Washington, DC : American Psychological Association (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

Apine, E. (projekta vadītāja). (2007). Supervīzija sociālajā darbā. Supervizora rokasgrāmata. Rīga: Latvijas Universitāte.

2.

Proctor, B. (2008). Group supervision: a guide to creative practice. Los Angeles, L.A.: SAGE.

Citi informācijas avoti

1.

ANSE Journal