Pētniecības metodoloģija
Studiju kursa īstenotājs
Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus.
Prasmes
1.Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu.
Kompetences
1.Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu. Veidot pētījuma instrumentu. Lasīt zinātniskus rakstus, un sagatavot literatūras apskatu un analīzi. Sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un sagatavot iesniegšanai kvalifikācijas darbu. Sagatavot prezentāciju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, pētījuma instrumeta apzināšana un izveide. Literatūras apskata sagatavošana.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma dizaina un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekts. Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par kvalifikācijas darbu izstrādi un aizstāvēšanu.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana. Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecbas instrumenti. Pētījuma dalībnieku atlase.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi, pētījuma stratēģija un iespējas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Datu vākšanas gaita, datu apstrāde un analīze. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Pētījuma rezultātu interpretācija. Slēdzieni un secinājumi.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.
Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011.
Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā.Raka, 2014
Papildu literatūra
Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
Citi informācijas avoti
RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati.