Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Pētniecības metodoloģija

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LF_360
Zinātnes nozare
Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
RSU Liepājas filiāle
Kontaktinformācija

Liepāja, Riņķu iela 24/26, lf@rsu.lv, lf@rsu.lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632

Par studiju kursu

Mērķis

Veidot izpratni par pētniecības terminiem, kategorijām, pētniecības pieejām un teorijām un prast iegūtās teorētiskās zināšanas pielietot pētniecībā.

Priekšzināšanas

Informācijpratība.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studiju procesā students apgūs būtiskākos pētniecības aspektus, ētikas principus, zinās pētījuma veidus, metodes, instrumentus.

Prasmes

1.Studiju kursa rezultātā students pratīs teorētiskās zināšanas pielietot praksē, pratīs analizēt pētnieciskos darbus, noteikt zinātniskās kategorijas, izvirzīt pētniecības mērķi un organizēt pētījuma norisi, sasniedzot pētījuma rezultātu.

Kompetences

1.Spēs pastāvīgi analizēt zinātnisko literatūru un veikt praktisku pētījumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Meklēt pētījumus, zinātniskus rakstus datu bāzēs. Meklēt un formulēt pētniecības tēmu, izvirzīt mērķi, hipotēzi vai jautājumu. Veidot pētījuma instrumentu. Lasīt zinātniskus rakstus, un sagatavot literatūras apskatu un analīzi. Sagatavot un iesniegt dokumentus ētikas komitejai. Veikt pētījumu un apkopot pētījuma rezultātus. Veikt rezultātu analīzi un izdarīt secinājumus. Noformēt un sagatavot iesniegšanai kvalifikācijas darbu. Sagatavot prezentāciju.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Teorētiskās zināšanas, prasmes plānot pētījuma gaitu, pētījuma instrumeta apzināšana un izveide. Literatūras apskata sagatavošana.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības nozīme fitnesa trenera profesijā. Pētījuma loģiskā struktūra, tā etapi, pētījuma dizaina un stratēģijas jēdziens, pētījuma projekts. Pētniecības posmi, temata izvēle. Pētījuma problēmas noteikšana, pētījuma mērķis, uzdevumi. Pētījuma hipotēze, pētījuma jautājums.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Zinātniskā metode un pētniecības process. Pētniecību regulējošie normatīvie akti. Nolikums par kvalifikācijas darbu izstrādi un aizstāvēšanu.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecības ētiskie pamatprincipi. Dokumentu sagatavošana iesniegšanai Ētikas komitejai.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētniecībā izmantojamā literatūra, atsauces un to lietošana. Pētniecības metodes, pētījumu veidi. Pētniecbas instrumenti. Pētījuma dalībnieku atlase.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības pamatprincipi un tās pielietojums sporta pētījumos, eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumi, pētījuma stratēģija un iespējas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Datu vākšanas gaita, datu apstrāde un analīze. Pētījuma rezultātu noformēšana. Attēlu un tabulu noformēšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Pētījuma rezultātu interpretācija. Slēdzieni un secinājumi.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentāciju sagatavošana. Prezentāciju paraugu analīze.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite
2. daļa
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,50
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Mārtinsone Kristīne, Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes, Rīga, RaKa, 2011.

2.

Autoru kolektīvs. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011.

3.

Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā.Raka, 2014

Papildu literatūra

1.

Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.

2.

Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.

Citi informācijas avoti

1.

RSU zinātniskie raksti, datu bāzes, zinātniskās publikācijas, kongresu apskati.