Nūjošanas pamati un didaktika
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Dot studentiem iespēju apgūt teorētiskās un praktiskās pamatzināšanas nūjošanas pamatu mācīšanai sporta pedagoģijā.
Priekšzināšanas
Sekmīgi apgūti iepriekšējie studiju kursi modulī : Vispārīgā pedagoģija, Pieaugušo izglītība, Visp. un attīstības psiholoģija, Anatomija, Fizioloģijas pamati, Sporta filozofijā, Pirmā palīdzība, Vecumposmu fizioloģija. Studiju kursu uzsākot ir nepieciešamas zināšanas, iemaņas un prasmes atbilstoši vispārējās vidējās izglītības standarta sportā beidzot.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zina faktus, izprot teorijas un likumsakarības āra un piedzīvojuma aktivitātes (t.sk. nūjošanas), moduļa tēmās. Pārzina mācību stratēģijas, metodes un paņēmienus. Izprot mācīšanās snieguma vērtēšanas veidus un to nosakošos kritērijus.
Prasmes
1.Lieto daudzveidīgas mācību metodes, paņēmienus un mācību līdzekļus priekšmeta satura iegūšanai un vispārējo prasmju attīstīšanai. Veido atbalstošu mācību vidi, ievērojot konfidencialitātes un privātuma principus. Organizē reālai dzīvei pietuvinātas situācijas mācību procesā. Izvēlas atbilstošus paņēmienus mācību sasniegumu vērtēšanai nūjošanas aktivitātēs.
Kompetences
1.Integrēti lieto faktoloģiskās, teorētiskās un likumsakarību zināšanas, mērķtiecīgi un kritiski izvēlas un mācību procesā izmanto dažādas metodes, tehnoloģijas un mācību metodiskos materiālus izglītojamo vajadzībām un atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem. Organizē mācību mērķim un uzdevumiem atbilstošu mācību vidi. Spēj pamatot atgriezniskās saites, formatīvās un summatīvās vērtēšanas lomu mācību mērķa un rezultātu sasniegšanā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studiju laikā studējošie, izmantojot lekciju materiālu un daudzveidīgus citus informācijas avotus, veic patstāvīgus darbus:
1) Plāno āra aktivitāti ar nūjošanas pamatiemaņām, tai skaitā izmantojot modernās tehnoloģijas- mobilās aplikācijas un, vai GPS reģistrēšanas ierīces;
2) nūjošanas laboratorijas darba izstrāde – individuālo prasmju, tehnikas novērtēšana, izstrādājot sev atbilstošas tehnikas pilnveides metodiku (vingrinājumi, dozējums);
3) gatavošanās nūjošanas teorētiskai ieskaite – testam un praktiskajām ieskaitēm, atbilstoši mācībspēka norādījumiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studiju kursa gala vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā.
1. 1.1. Nūjošanas tehnikas novērtēšana - video materiālu analizēšana
1.2. Nūjošanas mācīšanas metodika un tehnikas analizēšanā;
1) Inventāra izvēle;
2) Nūjošanas pamata tehnika;
3) Mācīšanas metodika skolā
1.3. Mācību stundas plāns (konspekts)
1.4. Mācību prakse
2. Studenta attieksme pret izglītošanos, individuālā attīstības dinamika
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību saturs jomā „Nūjošana P+D”. Mācību vide, vērtēšana. Drošības aspekti āra aktivitātēs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas raksturojums. Nūjošanas aktivitātes Latvijā un Pasaulē
Nūjošanas tehnikas veidi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās stratēģiju, mācību metožu un paņēmienu izvēle dažādās pamatizglītības pakāpēs - saskaņā ar vecumposma īpatnībām, skolēnu sagatavotību, mācību uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās stratēģiju, mācību metožu un paņēmienu izvēle dažādās pamatizglītības pakāpēs - saskaņā ar vecumposma īpatnībām, skolēnu sagatavotību, mācību uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas tehnikas mācīšanas specifika dažāda vecuma, dzimuma un tehniskās sagatavotības cilvēkiem. Nūjošana Skolā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas tehnikas mācīšanas specifika dažāda vecuma, dzimuma un tehniskās sagatavotības cilvēkiem. Nūjošana Skolā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa rezultātu pašvērtējums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācīšanās stratēģiju, mācību metožu un paņēmienu izvēle dažādās pamatizglītības pakāpēs - saskaņā ar vecumposma īpatnībām, skolēnu sagatavotību, mācību uzdevumiem un sasniedzamajiem rezultātiem.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Nūjošanas tehnikas mācīšanas specifika dažāda vecuma, dzimuma un tehniskās sagatavotības cilvēkiem. Nūjošana Skolā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Mācību stundas plāna izstrāde un praktiska vadīšana vidusskolai. Izvēlēto mācību metožu, mācību satura, vērtēšanas kritēriju, metodisko un uzskates materiālu un prezentācija par studējošā izlozētām tēmām.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Studiju kursa rezultātu pašvērtējums.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem/Regulations Regarding the State Basic Education Standard and Model Basic Education Programmes
Nūjošana. LSPA studentiem. Metodiskais līdzeklis. B.Smila, K.Ciekurs. 2017 (e-studijas)
Nūjošanas lekcijas LSPA KVS sistēmā/Clubbing lectures in the LSPA KVS system (e-studijas)Piemērots angļu valodas plūsmai
Tim "T-Bone" Arem Nordic Walking a Total Body Experience. Book Surge, 2006 (akceptējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Papildu literatūra
K.Ciekurs, B.Smila. Nūjošanas tehnikas pamatu raksturojums un mācīšanas pamati LSPA maģistratūras studentiem. Metodiskais līdzeklis. 2014 (e-studijas)
K.Ciekurs, B.Smila. Nūjošanas tehnikas analīze LSPA studentiem. Metodiskais līdzeklis. 2014 (e-studijas)
K.Ciekurs, B.Smila. Nūjošana LSPA studentiem. Metodiskais līdzeklis. 2014 (e-studijas)
Nūjo vesels! Praktiski padomi iesācējiem. Rīga: 36,6C, 2009. (e-studijas)
Zinātnisko rakstu datu bāzes, elektroniskie informācijas avoti/Data bases of scientific articles, electronic sources of information.