Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Prezentācijas prasme

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
JF_497
Zinātnes nozare
Tiesību zinātne
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Civilā un militārā aizsardzība; Tiesību zinātne
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sekmēt studējošo prasmes un iemaņas atlasīt un analizēt informāciju, tai skaitā jau uzrakstītus dokumentus un citus avotus, skaidri, vienkārši un argumentēti izsakot domas. Apgūt prasmes un iemaņas izstrādāt pārliecinošu un efektīvu prezentāciju, lai informācija tiktu pasniegta precīzi, lakoniski un pārliecinoši, izmantojot vizuālās uzskates un citus materiālus. Iespēju robežās atklāt vājākās vietas savā retorikā un prezentāciju prasmēs, uzlabot kontaktu ar auditoriju (klientu). Radīt iespēju studiju kursā Prezentācijas prasmes patstāvīgi veidot un profesionāli noformēt saistošas un dinamiskas prezentācijas, nodarbību laikā apgūt metodes un tehnikas, kuras savas kompetences robežās var pielietot savā profesijā. Sniegt zināšanas un attīstīt kompetences par prezentācijas būtību un veidiem. Kursa apguve palīdz studentiem iegūt zināšanas un praktiskas iemaņas ētiskas profesionālas komunikācijas veidošanā un vadīšanā. Attīstīt spēju patstāvīgi spriest par iegūto informāciju, tai skaitā - - sekmēt studējošo prasmes un iemaņas atlasīt un analizēt informāciju, tai skaitā jau uzrakstītus dokumentus un citus avotus, skaidri, vienkārši un argumentēti izsakot domas. - apgūt prasmes un iemaņas izstrādāt pārliecinošu un efektīvu prezentāciju, lai informācija tiktu pasniegta precīzi, lakoniski un pārliecinoši, izmantojot vizuālās uzskates un citus materiālus. - iespēju robežās atklāt vājākās vietas savā retorikā un prezentāciju prasmēs, uzlabot kontaktu ar auditoriju (klientu). - attīstīt prezentāciju efektivitāti caur lomu spēlēm nodarbībās. (Prasmes var demonstrēt caur simulētu problēmjautājumu studiju vidē.)

Priekšzināšanas

Prasmes un iemaņas lietot literāro valodu, priekšstats un zināšanas par aktuālo valodas kultūrā, terminoloģijā. Students pārzina tiesību aktus; izprot tiesību normas; prot pētīt, analizēt un atlasīt nepieciešamo juridisko un citu informāciju; analizē un novērtē juridiskos dokumentus, tai skaitā zināšanas par teikuma uzbūvi, izteiktā un rakstītā nozīmi profesionālajā (juridiskajā) darbībā; izpratne par darbu ar dokumentiem; priekšzināšanas loģikā, psiholoģijā, argumentācijā, komunikācijā un konfliktu risināšanā. Iemaņas darbā ar datoru.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.- Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti atpazīst un definē prezentācijas būtību un lomu. - Apgūstot programmu, studējošie izprot un identificē mūsdienīgas prezentācijas pamatprincipus, kā arī ir ieguvuši praktiskas iemaņas prezentāciju veidošanā un atpazīst atbilstošus vizuālos uzskates līdzekļus, lai sadarbotos gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem attiecīgajā nozarē vai profesionālās darbības jomā: maksimāli iedarbotos uz auditoriju.

Prasmes

1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: - orientējas prezentācijas jautājumos; - spēj būt pārliecināti, brīvi un droši prezentācijas laikā; - prot lietot runas ietekmi pastiprinošus līdzekļus, tai skaitā prezentācijas laikā izmantot atslēgvārdus, kuri ir svarīgi informācijas veiksmīgai nodošanai dažādās auditorijās; izveidot labu kontaktu ar auditoriju, to vadīt un iesaistīt prezentācijas gaitā; atbildēt uz auditorijas jautājumiem un pārvarēt iebildumus.

Kompetences

1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj apgūto izmantot praksē; argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Patstāvīgais darbs – studējošā patstāvīgi veiktais darbs, konkrēti, prezentācijas (par kādu studenta darbā sastapto problēmu vai konfliktu) sagatavošana, kuru students ar noteiktu mērķi veido ārpus kontakstundām. Patstāvīgā darba (veids, apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt.) informācija sīkāk tiek raksturota e-studijās.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
- studiju kursā jābūt sekmīgam rakstiskā eksāmena rezultātam (vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā), sīkāk par rakstiskā eksāmena norises gaitu, vērtēšanas kritērijiem e-studijās); - aktīva līdzdalība lekcijās un nodarbībās; attieksme pret darbu; - patstāvīgā darba izpilde (darba veids, plāns, izstrādes posmi, struktūra, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt. – sīkāk e-studijās); - lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts; - students netiek pielaists pie eksāmena, ja nav iesniegts patstāvīgais darbs (e-studijās noteiktajā laikā un noteiktajā kvalitātē); - kopumā studija kursa vērtējumu veido dalība lekcijās un nodarbībās, patstāvīgais darbs, rakstiskais eksāmens.
2.

Pārbaudījums

-
-
- studiju kursā jābūt sekmīgam rakstiskā eksāmena rezultātam (vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā), sīkāk par rakstiskā eksāmena norises gaitu, vērtēšanas kritērijiem e-studijās); - aktīva līdzdalība lekcijās un nodarbībās; attieksme pret darbu; - patstāvīgā darba izpilde (darba veids, plāns, izstrādes posmi, struktūra, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt. – sīkāk e-studijās); - lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts; - students netiek pielaists pie eksāmena, ja nav iesniegts patstāvīgais darbs (e-studijās noteiktajā laikā un noteiktajā kvalitātē); - kopumā studija kursa vērtējumu veido dalība lekcijās un nodarbībās, patstāvīgais darbs, rakstiskais eksāmens.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
32 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā. Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra. Mūsdienīgas prezentācijas elementi. Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei. Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips. Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās. Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
12 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Bredberijs, E. 2008. Izcilas prezentācijas prasmes: ko teikt un kā izturēties prezentācijā, lai panāktu vēlamo rezultātu. Rīga: Zvaigzne ABC (akceptējams izdevums)

2.

Hoffmann, K. D. 2005. Prezentācija un moderācija: efektīva komunikācija un mērķtiecīga tehnisko līdzekļu lietošana Rīga: Zvaigzne ABC. (akceptējams izdevums)

3.

Keigels, T. 2008. Uzstāšanās māksla: droši paņēmieni, kā pārliecināt auditoriju un patikt klausītājiem. Rīga: Atēna (akceptējams izdevums)

4.

Markus D., Vulāne A. 2022. Ievads runas un rakstu kultūrā Latvijas Universitāte

Papildu literatūra

1.

Hindls, T. 2000. Prasme uzstāties. Rīga: Zvaigzne ABC

2.

Kramiņš, E. 2005. Runas prasme saziņā: monogrāfija par komunikatīvās kompetences veidošanos runas apguves procesā. Rīga: Biznesa augstskola Turība

3.

Pīzs, A. 2014. Ķermeņa valoda. Rīga: Jumava

4.

Veinberga S., 2019. Komunikācija. Teorija un prakse: monogrāfija

Citi informācijas avoti

1.

Grāmatas, kas pieejamas Primo meklēšanas rīkā

2.

Raksti, kas pieejami Primo meklēšanas rīkā:

3.

Grāmatas, kas pieejamas ProQuest datubāzē:

4.

Grāmatas, kas pieejamas EBSCOhost datubāzē:

5.

www.juristavards.lv

6.

Raksti krājumos: „Valodas prakse: vērojumi un ieteikumi” 2021

7.

Raksti krājumos: „Vārds un tā pētīšanas aspekti”.

8.

www.likumi.lv

9.

www.mk.gov.lv

10.

www.vestnesis.lv