Prezentācijas prasme
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.- Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti atpazīst un definē prezentācijas būtību un lomu. - Apgūstot programmu, studējošie izprot un identificē mūsdienīgas prezentācijas pamatprincipus, kā arī ir ieguvuši praktiskas iemaņas prezentāciju veidošanā un atpazīst atbilstošus vizuālos uzskates līdzekļus, lai sadarbotos gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem attiecīgajā nozarē vai profesionālās darbības jomā: maksimāli iedarbotos uz auditoriju.
Prasmes
1.Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti: - orientējas prezentācijas jautājumos; - spēj būt pārliecināti, brīvi un droši prezentācijas laikā; - prot lietot runas ietekmi pastiprinošus līdzekļus, tai skaitā prezentācijas laikā izmantot atslēgvārdus, kuri ir svarīgi informācijas veiksmīgai nodošanai dažādās auditorijās; izveidot labu kontaktu ar auditoriju, to vadīt un iesaistīt prezentācijas gaitā; atbildēt uz auditorijas jautājumiem un pārvarēt iebildumus.
Kompetences
1.Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj apgūto izmantot praksē; argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem attiecīgās zinātnes nozares vai profesionālās jomas aspektiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais darbs – studējošā patstāvīgi veiktais darbs, konkrēti, prezentācijas (par kādu studenta darbā sastapto problēmu vai konfliktu) sagatavošana, kuru students ar noteiktu mērķi veido ārpus kontakstundām.
Patstāvīgā darba (veids, apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt.) informācija sīkāk tiek raksturota e-studijās.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
- studiju kursā jābūt sekmīgam rakstiskā eksāmena rezultātam (vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā), sīkāk par rakstiskā eksāmena norises gaitu, vērtēšanas kritērijiem e-studijās);
- aktīva līdzdalība lekcijās un nodarbībās; attieksme pret darbu;
- patstāvīgā darba izpilde (darba veids, plāns, izstrādes posmi, struktūra, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt. – sīkāk e-studijās);
- lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts;
- students netiek pielaists pie eksāmena, ja nav iesniegts patstāvīgais darbs (e-studijās noteiktajā laikā un noteiktajā kvalitātē);
- kopumā studija kursa vērtējumu veido dalība lekcijās un nodarbībās, patstāvīgais darbs, rakstiskais eksāmens.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
- studiju kursā jābūt sekmīgam rakstiskā eksāmena rezultātam (vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā), sīkāk par rakstiskā eksāmena norises gaitu, vērtēšanas kritērijiem e-studijās);
- aktīva līdzdalība lekcijās un nodarbībās; attieksme pret darbu;
- patstāvīgā darba izpilde (darba veids, plāns, izstrādes posmi, struktūra, vērtēšanas kritēriji, iesniegšanas termiņi utt. – sīkāk e-studijās);
- lekciju un nodarbību apmeklējums ir obligāts;
- students netiek pielaists pie eksāmena, ja nav iesniegts patstāvīgais darbs (e-studijās noteiktajā laikā un noteiktajā kvalitātē);
- kopumā studija kursa vērtējumu veido dalība lekcijās un nodarbībās, patstāvīgais darbs, rakstiskais eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips.
Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās.
Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips.
Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās.
Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips.
Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās.
Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips.
Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās.
Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas prasmes jēdziens un nozīme profesionālajā darbībā. Monologs un dialogs policista darbā.
Juridiskā hermeneitika. Prezentācijas mērķis, struktūra.
Mūsdienīgas prezentācijas elementi.
Ieteikumi veiksmīgas prezentācijas izveidei.
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas sagatavošana, vadīšana, izmantojamā retorika. Prezentācijas novērtēšana un uzlabošana. Noteikumi, kas jāievēro, veidojot slaidus. Slaida dizains. Prezentācijas veidošanas principi. Loģikas un argumentācijas nozīme prezentācijas izstrādē. Biežāk sastopamās juridiskās „lamatas”. Efektīvs teikums - pamats prezentācijas veidošanā. Termina nozīme. Lingvomarketoloģija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips.
Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās.
Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Prezentācijas valodas, stila izvēle, iedarbības uz klausītāju veidi. Prezentācijas vērtējuma kritēriji. Runas tehnikas, tai skaitā - metafora, intriga, paradokss, dzeltenās preses princips.
Nodarbībai - divu publiski pieejamu prezentāciju vērtējums (darba apjoms, plānošana, struktūra, izstrādes posmi, vērtēšanas kritēriji utt.) sīkāk tiek raksturoti e-studijās.
Dažādu reālu komunikācijas situāciju risinājumi, situāciju modelēšana, lomu spēles, video analīze. Pārrunas par paveikto.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Bredberijs, E. 2008. Izcilas prezentācijas prasmes: ko teikt un kā izturēties prezentācijā, lai panāktu vēlamo rezultātu. Rīga: Zvaigzne ABC (akceptējams izdevums)
Hoffmann, K. D. 2005. Prezentācija un moderācija: efektīva komunikācija un mērķtiecīga tehnisko līdzekļu lietošana Rīga: Zvaigzne ABC. (akceptējams izdevums)
Keigels, T. 2008. Uzstāšanās māksla: droši paņēmieni, kā pārliecināt auditoriju un patikt klausītājiem. Rīga: Atēna (akceptējams izdevums)
Markus D., Vulāne A. 2022. Ievads runas un rakstu kultūrā Latvijas Universitāte
Papildu literatūra
Hindls, T. 2000. Prasme uzstāties. Rīga: Zvaigzne ABC
Kramiņš, E. 2005. Runas prasme saziņā: monogrāfija par komunikatīvās kompetences veidošanos runas apguves procesā. Rīga: Biznesa augstskola Turība
Pīzs, A. 2014. Ķermeņa valoda. Rīga: Jumava
Veinberga S., 2019. Komunikācija. Teorija un prakse: monogrāfija
Citi informācijas avoti
Raksti krājumos: „Valodas prakse: vērojumi un ieteikumi” 2021
Raksti krājumos: „Vārds un tā pētīšanas aspekti”.