Sociālie mediji
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti izprot jēdzienus, kā arī galvenos problēmjautājumus jauno/ sociālo mediju pētniecības jomā, zina teorētiskās izpētes un konceptualizācijas paradigmas.
Prasmes
1.Studenti spēj definēt sociālo mediju lietojuma problēmgadījumus, interpretēt un skaidrot tos komunikācijas teoriju ietvaros.
Kompetences
1.Studenti pielieto zināšanas praktisko un teorētisko jautājumu risināšanā, veic pētījumus un sniedz ieteikumus par sociālo mediju platformu lietojumu.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Obligātās literatūras apguve, izvēlētā sociālo mediju lietojuma gadījuma analīze, prezentācija un apspriešana seminārā.
Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Studenti atlasa un analizē sociālo mediju lietojuma gadījumu, interpretē to teorētisko paradigmu ietvaros.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Doktorants demonstrē, ka zina terminus, prot kritiski vērtēt dažādas sociālo mediju analīzes teorētiskās paradigmas un veidot uz to pamata pētījuma metodoloģiju.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Jēdziena "jaunie mediji" ("sociālie mediji") izaicinājums. Kas tur ir jauns?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Hābermasa "publiskā sfēra" sociālo mediju laikā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji: runas paplašināšana un nozīmes zudums.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji I.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Politiskās komunikācijas ietekme.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vārda brīvības koncepcija sociālo mediju laikā: Kanta un Millsa jaunā interpretācija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālo mediju ietekme uz sociālo dzīvi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālie mediji II.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Habermas, Jürgen (1989). The Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a Category of Bourgeois Society, Thomas Burger, Cambridge Massachusetts: The MIT Press
Lanier, Jaron (2018). Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now. Henry Holt Publisher.
Jesper Strömbäck. (2008). "Four Phases of Mediatization: An Analysis of the Mediatization of Politics", The International Journal of Press/Politics 13 (3), 228-246.
Marwick, A. E., & Boyd, d. (2010). "I tweet honestly, I tweet passionately: Twitter users, context collapse, and the imagined audience", New media & Society,13(1): 114-133.
Baym, N. (2015). Personal connections in the digital age. Digital media in everyday relationships. Cambridge: Polity.
Jon Stuart Mill. "On Liberty". (jebkurš izdevums).