Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Sociālie mediji

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
DN_161
Zinātnes nozare
Komunikācijas teorija; Plašsaziņas līdzekļi un komunikācija
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Informācijas un komunikācijas zinātne; Politikas zinātne; Sociālā antropoloģija; Socioloģija
LKI
8. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Doktorantūras nodaļa
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, dn@rsu.lv, +371 67409120

Par studiju kursu

Mērķis

Apgūt sociālo mediju teorētiskās interpretācijas paradigmas, attīstīt sociālo mediju empīriskās analīzes iemaņas.

Priekšzināšanas

Komunikācijas un kultūras teorijas.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studenti izprot jēdzienus, kā arī galvenos problēmjautājumus jauno/ sociālo mediju pētniecības jomā, zina teorētiskās izpētes un konceptualizācijas paradigmas.

Prasmes

1.Studenti spēj definēt sociālo mediju lietojuma problēmgadījumus, interpretēt un skaidrot tos komunikācijas teoriju ietvaros.

Kompetences

1.Studenti pielieto zināšanas praktisko un teorētisko jautājumu risināšanā, veic pētījumus un sniedz ieteikumus par sociālo mediju platformu lietojumu.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Obligātās literatūras apguve, izvēlētā sociālo mediju lietojuma gadījuma analīze, prezentācija un apspriešana seminārā. Studējošā ieguldījums studiju procesa pilnveidē ir jēgpilnas atgriezeniskās saites sniegšana par studiju kursu, aizpildot tā novērtēšanas anketu.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Studenti atlasa un analizē sociālo mediju lietojuma gadījumu, interpretē to teorētisko paradigmu ietvaros.
2.

Pārbaudījums

-
-
Doktorants demonstrē, ka zina terminus, prot kritiski vērtēt dažādas sociālo mediju analīzes teorētiskās paradigmas un veidot uz to pamata pētījuma metodoloģiju.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Jēdziena "jaunie mediji" ("sociālie mediji") izaicinājums. Kas tur ir jauns?
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Hābermasa "publiskā sfēra" sociālo mediju laikā.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji: runas paplašināšana un nozīmes zudums.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji I.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Politiskās komunikācijas ietekme.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vārda brīvības koncepcija sociālo mediju laikā: Kanta un Millsa jaunā interpretācija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālo mediju ietekme uz sociālo dzīvi.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Sociālie mediji II.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
16 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Mutisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Habermas, Jürgen (1989). The Structural Transformation of the Public Sphere: An Inquiry into a Category of Bourgeois Society, Thomas Burger, Cambridge Massachusetts: The MIT Press

2.

Lanier, Jaron (2018). Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now. Henry Holt Publisher.

3.

Jesper Strömbäck. (2008). "Four Phases of Mediatization: An Analysis of the Mediatization of Politics", The International Journal of Press/Politics 13 (3), 228-246.

4.

Marwick, A. E., & Boyd, d. (2010). "I tweet honestly, I tweet passionately: Twitter users, context collapse, and the imagined audience", New media & Society,13(1): 114-133.

5.

Baym, N. (2015). Personal connections in the digital age. Digital media in everyday relationships. Cambridge: Polity.

6.

Jon Stuart Mill. "On Liberty". (jebkurš izdevums).