Veselības komunikācija sabiedrības veselībā
Studiju kursa īstenotājs
Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svek@rsu.lv, +371 67338307
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studenti izprot veselības komunikācijas principus, pārzina veselības komunikācijas teorijas, sociālā mārketinga un veselības komunikācijas būtību. Studenti izprot masu mediju darba būtību un sadarbības principus ar to.
Prasmes
1.Prot sagatavot komunikācijas plānus, kā arī materiālus mērķa auditorijām.
Kompetences
1.Ir kompetenti multidisciplinārās veselības komunikācijas jomā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
• Studējošie pastāvīgi apgūst mācību literatūru.
• Kursa ietvaros jāsagatavo divas grupu prezentācijas: sociālā mārketinga kampaņas un veselības komunikācijas kampaņas plāns un jāprezentē semināra laikā.
• Referāts: Komunikācijas specifika veselības aprūpes nozarē (apjoms 7 – 10 lpp.).
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
• Dalība semināros un grupu darbu prezentācija: 30%.
• Referāta vērtējums: 30%.
• Eksāmens: 40%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kampaņu tipi, specifika. Kampaņu plānošanas principi. Komunikācijas efektivitātes noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kampaņu tipi, specifika. Kampaņu plānošanas principi. Komunikācijas efektivitātes noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas teorijas un pieejas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Auditorijas analīze un komunikācijas kanālu izvēle
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika un tās pielietošana veselības komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Veselības komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika un tās pielietošana veselības komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas sociāli ekoloģiskā perspektīva. Sociāli ekoloģiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kampaņu tipi, specifika. Kampaņu plānošanas principi. Komunikācijas efektivitātes noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas sociāli ekoloģiskā perspektīva. Sociāli ekoloģiskie modeļi.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Auditorijas analīze un komunikācijas kanālu izvēle
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika un tās pielietošana veselības komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings un tā plānošana. Sociālā mārketinga 7 P analīze. Sociālās uzvedības maiņa.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas specifika informatīvās sabiedrības laikmetā. Taktiskā un stratēģiskā komunikācija. Veselības komunikācija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sadarbības formas ar medijiem (preses relīzes, preses konferences, brīfingi, iniciācijas utt.).
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika un tās pielietošana veselības komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Komunikācijas kampaņu tipi, specifika. Kampaņu plānošanas principi. Komunikācijas efektivitātes noteikšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības maiņas intervences un komunikācija. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijas plānošanā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības komunikācijas teorijas un pieejas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Alan R., Andreasen. Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication, 2006
Berry, D. Health Communication: Theory And Practice. New York. McGraw-Hill, 2007
Ewing T., Michael. Social Marketing. New York. Routledge, 2010
Philip Kotler. Ned Roberto Nancy Lee. Social marketing: Improving the quality of life. SAGE Publication, 2002
Renata Schiavo. Health communication: from theory to practice. San Francisco. Jossey-Bass, 2007
Berry, D. Health Communication: Theory And Practice. New York. McGraw-Hill, 2007
Alan R., Andreasen. Social marketing in 21st century. London. SAGE Publication, 2006
Michie, S., Richardson, M., Johnston, M., Hardeman, W., et.al. (2013). The Behavior Change Technique Taxonomy of 93 Hierarchically Clustered Techniques : Building an International Consensus for the Reporting of Behavior Change Interventions. https://doi.org/10.1007/s12160-013-9486-6
Davis, R., Campbell, R., Hildon, Z., Hobbs, L., Michie, S., et.al. (2015). Theories of behaviour and behaviour change across the social and behavioural sciences : a scoping review. Health Psychology Review, 0(0), 1–22. https://doi.org/10.1080/17437199.2014.941722
Kok, G., Gottlieb, N. H., Peters, G. J. Y., Mullen, P. D., et.al. (2016). A taxonomy of behaviour change methods: an Intervention Mapping approach. Health Psychology Review, 10(3), 297–312. https://doi.org/10.1080/17437199.2015.1077155