Treniņu teorijas pamati (bērni un jaunieši)
Studiju kursa īstenotājs
LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Par studiju kursu
Mērķis
Radīt priekšstatu par treniņu teorijas pamatu pielietošanu sporta treniņos, iegūt zināšanas par treniņu teorijas izmantošanas iespējām dažāda vecuma, dzimuma un fiziskās sagatavotības bērniem un pusaudžiem un to komplekso lomu sporta treniņu procesā.
Priekšzināšanas
Zināšanas anatomijā, bioķīmijas pamatos, fizioloģijas pamatos, sporta teorijā, sporta fizioloģijā, vecumposmu fizioloģijā, sporta bioķīmijā, pedagoģiskā pilnveidē savā sporta veidā. Sporta teorijas studiju kursa sekmīga apguve.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zina superkompensācijas principu. Zina bērnu fiziskās sagatavošanas vecumposma īpatnības.
Prasmes
1.Prot definēt atlases kritērijus savā sporta veidā.
Kompetences
1.Izstrādā un pielieto vingrinājumus, dažādos vides apstākļos. Sastāda šķēršļu joslas, rotaļas, stafetes bērniem un jauniešiem dažādos vecumposmos. Sastāda sportista gada plānu, vadoties no cikliskuma un periodizācijas savā sporta veidā.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot četrus patstāvīgos darbus un izstrādājot gada plānu savā sporta veidā. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, gada plānu jāprezentē individuāli. Gala vērtējums ir vidējais no abiem darbiem.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Kopvērtējums ir summatīvs.
Patstāvīgais darbs;
Gada plāna sastādīšana, atbilstoši izvēlētajam mērķim un sporta veidam.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Fiziskās aktivitātes dažādos vides apstākļos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Netradicionālas fizisko aktivitāšu iespējas savā sporta veidā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Atlases krittēriji savā sporta veidā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Rotaļa, stafete vai šķēršļu josla vecumposmos
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Plānošana sporta veidā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanā
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanā
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Cits
|
2
|
Tēmas
|
Plānošana sporta veidā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
V.Krauksts. Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). 2006. (akceptējams izdevums)
Fernāte, Andra. Sporta treniņu teorijas pamati. 1.d. (102 lpp.), 2.d. (88 lpp.). LSPA, 2002. (akceptējams izdevums)
William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums)
Ārzemju studentiem/For international students:
William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums)
Papildu literatūra
P.Apinis. Cilvēks. Anatomija, fizioloģija, patoloģijas pamati. Rīga, 1998.
L.Aberberga – Augškalne. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga: Medicīnas apgāds, 2008.
Vladimir M. Zatsiorsky, William J. Kraemer. Science and Practice of Strength Training. 2nd Edition. May 2, 2006