Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Treniņu teorijas pamati (bērni un jaunieši)

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
LSPA_050
Zinātnes nozare
Veselības un sporta zinātnes
Kredītpunkti (ECTS)
2,00
Mērķauditorija
Sporta treneris
LKI
6. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika; Nepilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sporta teorijas katedra
Kontaktinformācija

LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006

Par studiju kursu

Mērķis

Radīt priekšstatu par treniņu teorijas pamatu pielietošanu sporta treniņos, iegūt zināšanas par treniņu teorijas izmantošanas iespējām dažāda vecuma, dzimuma un fiziskās sagatavotības bērniem un pusaudžiem un to komplekso lomu sporta treniņu procesā.

Priekšzināšanas

Zināšanas anatomijā, bioķīmijas pamatos, fizioloģijas pamatos, sporta teorijā, sporta fizioloģijā, vecumposmu fizioloģijā, sporta bioķīmijā, pedagoģiskā pilnveidē savā sporta veidā. Sporta teorijas studiju kursa sekmīga apguve.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Zina superkompensācijas principu. Zina bērnu fiziskās sagatavošanas vecumposma īpatnības.

Prasmes

1.Prot definēt atlases kritērijus savā sporta veidā.

Kompetences

1.Izstrādā un pielieto vingrinājumus, dažādos vides apstākļos. Sastāda šķēršļu joslas, rotaļas, stafetes bērniem un jauniešiem dažādos vecumposmos. Sastāda sportista gada plānu, vadoties no cikliskuma un periodizācijas savā sporta veidā.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
Studējošie padziļina zināšanas lekcijas laikā apgūtajās tēmās, veicot četrus patstāvīgos darbus un izstrādājot gada plānu savā sporta veidā. Patstāvīgos darbus jāprezentē semināru nodarbībās, gada plānu jāprezentē individuāli. Gala vērtējums ir vidējais no abiem darbiem.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
Kopvērtējums ir summatīvs. Patstāvīgais darbs; Gada plāna sastādīšana, atbilstoši izvēlētajam mērķim un sporta veidam.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Fiziskās aktivitātes dažādos vides apstākļos
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Netradicionālas fizisko aktivitāšu iespējas savā sporta veidā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Atlases krittēriji savā sporta veidā
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Rotaļa, stafete vai šķēršļu josla vecumposmos
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Plānošana sporta veidā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
2,00
Kontaktstundas:
22 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens
NEPILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Bērnu fiziskā attīstība un fiziskā sagatavotība
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Vecumposmu īpatnības refleksu ietekme uz fizisko attīstību, fizisko akttivitāšu apjoms un pamatojums
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Superkompensācijas efekts un tā izmantošana plānošanā
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Cikliskums un periodizācija, tā izmantošana plānošanā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
8 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Ieskaite (Semestra)
2. daļa
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Cits
2

Tēmas

Plānošana sporta veidā
Kopā kredītpunkti (ECTS):
1,00
Kontaktstundas:
6 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

V.Krauksts. Treniņu teorijas pamati (bērni un pusaudži). 2006. (akceptējams izdevums)

2.

Fernāte, Andra. Sporta treniņu teorijas pamati. 1.d. (102 lpp.), 2.d. (88 lpp.). LSPA, 2002. (akceptējams izdevums)

3.

William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums)

4.

Ārzemju studentiem/For international students:

5.

William J. Kraemer, Steven J. Fleck, Ph.D. Deschenes, Michael R. Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. 2011. (akceptējams izdevums)

Papildu literatūra

1.

P.Apinis. Cilvēks. Anatomija, fizioloģija, patoloģijas pamati. Rīga, 1998.

2.

L.Aberberga – Augškalne. Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga: Medicīnas apgāds, 2008.

3.

Vladimir M. Zatsiorsky, William J. Kraemer. Science and Practice of Strength Training. 2nd Edition. May 2, 2006