Intensīvā terapija neonatoloģijā un pediatrijā II
Studiju kursa īstenotājs
Rezidentūras specialitāte
-
Par studiju kursu
Mērķis
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Rezidenti spēj demonstrēt pamata zināšanas un medicīnas teoriju izpratni Intensīvajā terapijā pediatrijā, kas atbilst Anesteziologa, reanimatologa specialitātes prasībām, kas nodrošina pamatu radošai domāšanai klīniskajā praksē un daļēji arī pētniecībā, kā arī spēju darboties starpdisciplinārā saskarē.
Prasmes
1.Rezidenti spēj sekmīgi demonstrēt studiju kursā aprakstā iekļauto manipulāciju sekmīgu izpildi klīniskā vidē.
Kompetences
1.Rezidenti spēj sekmīgi pielietot intensīvās terapijas metodes kritiskiem pediatrijas pacientiem ar dažādu pamatpatoloģiju izraisītiem orgānu sistēmu funkciju traucējumiem, izprotot metožu būtību un pieņemot pārdomātus, savai kompetencei atbilstošus lēmumus.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Teorētiskā sagatavošanas praktiskajām mācībām (ieskaitot arī kursā iekļauto prasmju apgūšanai), izmantojot rekomendētus mācību materiālus.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Klīnisko prasmju apguvi novērtē praktisko mācību vadītājs, bet specialitātes programmas vadītājs organizē studiju kursu teorētisko zināšanu pārbaudi (saskaņā ar RSU Studiju reglamentu II). Teorētisko zināšanu vērtēšanai lieto dažādas zināšanu vērtēšanas metodes: daudzatbilžu testus, esejas, klīnisko problēmu risinājumu aprakstus, gadījumu prezentācijas, u.c. Prasmes vērtē, novērojot veikumu darba vietā, kā arī izmanto novērojumus demonstrējumos uz manekena vai simulatora, kā arī objektīvi strukturēto klīnisko prasmju pārbaudi. Rezidentu zināšanas un prasmes vērtē ar atzīmi pēc 10 ballu sistēmas.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Mākslīgā plaušu ventilācija IT. Dissinhroniju novēršana.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Klīniskā mikrobioloģija un hospitālā epidemioloģija
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Klīniskā mikrobioloģija un hospitālā epidemioloģija
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Klīniskā mikrobioloģija un hospitālā epidemioloģija
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Šoks, tā veidi. Septiskais šoks bērnu vecumā
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Ūdens un elektrolītu vielmaiņa bērnu vecumā (fizioloģiskie un patofizioloģiskie aspekti)
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Pamata un padziļinātā kardiopulmonālā reanimācija bērniem.
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Krampji bērnu vecumā (etioloģija, patofizioloģija, terapija)
|
-
Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Specializētā telpa
|
Tēmas
|
Galvas trauma bērnu vecumā
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Klīniskā anestezioloģija un intensīvā terapija (Induļa Vanaga un Antoņinas Sondores redakcijā), Rīga: Medicīnas apgāds, 2017. (ISBN: 978-9984-813-96-7)
Antoņina Sondore. Anestezioloģijas pamati vairāk nekā 1000 jautājumos un atbildēs. Rīga: Medicīnas apgāds, 2016 (ISBN: 9789984813899)
Papildu literatūra
“Smith and Aitkenhead's Textbook of Anaesthesia”. 6th ed. Churchill Livingstone, 2013
B.Mamaja. Anestēzija pediatrijā. - Rīga, RSU, 2008.
E.Vasiļevskis. Reģionālās anestēzijas ABC. Nacionālais Apgāds, 2008.
Anesthesia. Miller R.D.(ed). 7th ed. New York: Churchill Livingstone, 2010.
Stress ulcer prophylaxis in the new millennium: A systematic review and meta-analysis. Crit Care Med 2010 Vol. 38, No. 11