Stratēģiskā komunikācijas loma sociālo pārmaiņu veicināšanā
Studiju kursa īstenotājs
Kuldīgas iela 9c, Rīga
Par studiju kursu
Mērķis
Radīt studentos interesi un padziļinātu izpratni par sabiedrisko attiecību darbu mūsdienu vidē- kā stratēgiskā komunikācija tiek izmantota kā biznesa veicinātāja un sociālo procesu ietekmētāja. Radīt izpratni par stratēģisko komunikāciju, tās saistību ar masu komunikācijas, sistēmteorijām u.c. teorijām un uzvedības modeļiem.
Priekšzināšanas
Vēlamas zināšanas masu komunikācijā un sabiedriskajās attiecībās.
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa apguves rezultātā studējošie ir ieguvuši zināšanas par stratēģiskās komunikācijas būtību, koncepta attīstības vēsturisko gaitu, dažādajām definīcijām. Studējošie izprot stratēģiskās komunikācijas attīstību noteicošos faktorus sabiedrībā, vidē, politikā un ekonomikā un saprot konsekvences, kas pieprasa stratēģisku pieeju, mūsdienu komunikācijas veidošanai. Studenti izprot, kā stratēģisko komunikāciju, uzvedības maiņu skaidrojošās teorijas un modeļus var izmantot integrētās mārketinga komunikācijas projektos.
Prasmes
1.Spēj pielietot stratēģiskās komunikācijas pieeju integrētās komunikācijas praksē, nodrošinot komunikāciju organizācijas mērķu sasniegšanai vai uzvedības maiņai.
Kompetences
1.Spēj analizēt stratēģiskās komunikācijas pieejas saistību ar sistēmteorijām un citām teorijām, kā arī uzvedības maiņas un komunikācijas modeļiem un izprot, kā stratēģisko pieeju apvienot ar šīm teorijām un modeļiem, lai nodrošinātu integrētu komunikāciju. Spēj sniegt teorētisko pamatojumu un izskaidrot stratēģiskās komunikācijas pielietojumu sociāli ekoloģiskā modeļa ietvaros, pamatojot komunikācijas intervenču metožu izvēli, spēj analizēt mērķauditoriju un radīt komunikācijas mērķim un auditorijām atbilstošus vēstījumus. Izprot stratēģiskās komunikācijas zināšanu nozīmi un pielietojumu politiskās, integrētās mārketinga komunikācijas un sociālās komunikācijas veidošanā. Spēj uzņemties atbildību par kolektīva darba rezultātiem kopīgi strādājot pie kampaņu izstrādes.
Vērtēšana
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Referāts |
-
|
-
|
|
Referāts jāraksta par vienu no lekcijās aplūkotajiem tematiem, izmantojot obligāto un ieteicamo literatūru (apjoms 15 lpp.) |
||
|
2.
Integrētās komunikācijas plāns |
-
|
-
|
|
Spēj izstrādāt integrētās komunikācijas kampaņas plānu, balstoties uz apgūtajām teorijām – līdz 7 ballēm. Spēj izstrādāt integrētās komunikācijas plānu, izvēloties atbilstošu teorētisko pamatojumu un radot praktiski īstenojamas idejas – no 7–10 ballēm. |
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika un tās pielietojums komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā kapitāla, inovāciju difūzijas, haosa teorija un to izmantojums komunikācijā.
Sociālās ekoloģijas teorija un sociāli ekoloģiskie modeļi. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika un tās pielietojums komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sociālais mārketings kā sociālās un veselības komunikācijas koncepts. Sociālā mārketinga 7 P.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā kapitāla, inovāciju difūzijas, haosa teorija un to izmantojums komunikācijā.
Sociālās ekoloģijas teorija un sociāli ekoloģiskie modeļi. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā kapitāla, inovāciju difūzijas, haosa teorija un to izmantojums komunikācijā.
Sociālās ekoloģijas teorija un sociāli ekoloģiskie modeļi. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Uzvedības ekonomika un tās pielietojums komunikācijā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Stratēģiskā komunikācija kā ietekmes instruments
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Mācību telpa
|
2
|
Tēmas
|
Sociālā kapitāla, inovāciju difūzijas, haosa teorija un to izmantojums komunikācijā.
Sociālās ekoloģijas teorija un sociāli ekoloģiskie modeļi. Uzvedības modeļu pielietojums komunikācijā.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Christensen, M. (2014). Communication as a Strategic Tool in Change Processes. (akcpetējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Röttger, U., & Preusse, J. (2013). External Consulting in Strategic Communication : Functions and Roles Within Systems Theory. In International Journal of Strategic Communication 7(2):99-117. (akcpetējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Singaiah, G., & Laskar, S. R. (2015). Understanding of Social Marketing : A Conceptual Perspective. In Global Business Review,16(2), 213–235.Piemērots angļu valodas plūsmai
Crawshaw, P. (2014). Changing Behaviours , Improving Outcomes? Governing Healthy Lifestyles Through Social Marketing. In Sociology Compass, 9, 1127–1139 (akcpetējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Dulek, R. E., & Campbell, K. S. (2015). On the Dark Side of Strategic Communication.
Leigh, A. (2015). How behavioural economics does and can shape public policy. The Economic and Labour Relations Review, 26(2), 339–346.
Walter, N., Ball-Rokeach, S. J., Xu, Y., & Broad, G. M. (2018). Communication Ecologies: Analyzing Adoption of False Beliefs in an Information-Rich Environment. Science Communication, 40(5), 650–668.Piemērots angļu valodas plūsmai
Victorian Curriculum and Assessment Authority. (2011). Social-Ecological Model. Health Promotion. (akcpetējams izdevums)
Papildu literatūra
Rogers, Everett M. (2003). Diffusion of Innovations. New York: A Division of Macmillan Publishing Co., Inc. (akcpetējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Donovan, Rob, and Nadine Henley. (2010). Principles and Practice of Social Marketing: An International Perspective. Cambridge University Press (akcpetējams izdevums)
Cheng, Hong, Philip Kotler un Nancy R. Lee. (2011). Social Marketing for Public Health: Global Trends and Success Stories. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers (akcpetējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Caywood, Clarke L. (2012). The Handbook of strategic public relations & integrated communications / edited by Clarke L. Caywood. New York : McGraw-Hill. (akcpetējams izdevums)
Mary, K. (1996). Bringing order to chaos : Communication and health. (akcpetējams izdevums)Piemērots angļu valodas plūsmai
Fischer-Kowalski, M. (2015). Social Ecology. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 254–262.Piemērots angļu valodas plūsmai
Mullainathan, S., & Thaler, R. H. (2015). Behavioral Economics. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences: Second Edition, 437–442.
McGill, B., O’Hara, B. J., Bauman, A., Grunseit, A. C., & Phongsavan, P. (2019). Are Financial Incentives for Lifestyle Behavior Change Informed or Inspired by Behavioral Economics? A Mapping Review. American Journal of Health Promotion, 33(1), 131–1Piemērots angļu valodas plūsmai