Veselības aprūpes nozares diskursa analīze
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Zināšanas par atšķirīgu diskursa autoru pieejām un metodēm, izpratne par diskursa jēdzienu un tā attīstību. Zināšanas par veselības aprūpes diskursa kopienu un tā raksturojumu, komunikācijas barjerām. Izpratne par dažādiem argumentācijas un retorikas veidiem, spēja tos identificēt un atšķirt.
Prasmes
1.Pielietot veselības diskursu veselības nozares komunikācijā – komunikācijas barjeru pārvarēšanā. Analizēt diskursa veidus un kontekstus, identificēt nosacījumus, kuri ietekmē to veidošanu un interpretēt publiskajā telpā pieejamos diskursus. Pielietot diskursa analīzi izstrādājot pētnieciskos darbus.
Kompetences
1.Izmantot veselības diskursu veselības komunikācijas jautājumu pētniecībā un analīzē, pielietojot atbilstošas argumentācijas, retorikas un komunikāciju barjeru pārvarēšanas metodes, analizēt un novērtēt, kā arī kritiski argumentēt un diskutēt par publiskajā telpā eošajiem diskursiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgajā darbā jāparāda prasmes apkopot teorētiskās zināšanas un tās pielāgot konkrētu gadījumu analīzei.
Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Lekciju apmeklējums – 20%, līdzdalība seminārā – 30%, patstāvīgais darbs – 50%.
Semināra kopsavilkumi par kursā apskatītajām tēmām, kursa gala darbs, eksāmens.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Diskursa jēdziens mūsdienu komunikācijas teorijās. Vai un kā veselības aprūpes komunikācijā darbojas klasiskie modeļi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Diskursa jēdziens mūsdienu komunikācijas teorijās. Vai un kā veselības aprūpes komunikācijā darbojas klasiskie modeļi?
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Medicīniskā diskursa/komunikācijas jēdziens. Tā multidisciplinārais aspekts.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Sinerģijas elementi medicīniskajā diskursā. To ietekmējošie faktori.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nozīmes un metaforu loma medicīnas diskursā.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Veselības aprūpes diskursa nākotne.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrētu gadījumu analīze, pielietojot iegūtās teorētiskās zināšanas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrētu gadījumu analīze, pielietojot iegūtās teorētiskās zināšanas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrētu gadījumu analīze, pielietojot iegūtās teorētiskās zināšanas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Konkrētu gadījumu analīze, pielietojot iegūtās teorētiskās zināšanas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Wilce, J. M. (2009). Medical discourse. Annual Review of Anthropology, 38, 199-215.Fairclough, N. "Analysing discourse", Textual analysis for social research, Routledge, 2008.
Buckman, R. (2010). Practical plans for difficult conversations in medicine. Strategies that work in breaking bad news. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
Gee, J.P. (2008). "An introduction to discourse analysis, theory and method. 2nd ed. Routledge.
Habermas, J. (1984). "Theory of communicative action". Vol.1, Heinemann.
Gee, J.P. (2011). "An introduction to discourse analysis". 3rd ed., Routledge.
Waitzkin H. (1989). A Critical Theory of Medical Discourse; Ideology, Social Control and Processing of Social Control in Medical Encounters. In: Journal of Health and Social Behavior, vo. 30 pp. 220.-239.
Singleton, K., Krause, E. (Sept. 30, 2009). "Understanding Cultural and Linguistic Barriers to Health Literacy". OJIN: The Online Journal of Issues in Nursing. Vol. 14, No. 3, Manuscript 4.
Papildu literatūra
Teun A.van Dijk. (2003). "Critical Discourse analysis". In: "The Handbook of Discourse analysis". Ed. By D. Schiffrin, D. Tannen and H.E. Hamilton. Blackwell publishing, pp.352-371.
Jahn, M. (2005). Narratology: a guide to the theory of narrative. English Department, University of Cologne.
Cotter, C. (2003). "Discourse and Media". In:"The Handbook of Discourse analysis". Ed. By D. Schiffrin, D. Tannen and H.E. Hamilton. Blackwell publishing, pp. 416 – 436.
Scollon & S.W. Scollon. (2003). "Discourse an Intercultural communication". In: The Handbook of Discourse analysis. Ed. By D.Schiffrin, D. Tannen and H.E. Hamilton. Blackwell publishing, pp.538 -547.
Buckman, R. (2010). Practical plans for difficult conversations in medicine. Strategies that work in breaking bad news. Baltimore: Johns Hopkins University Press.