Līderība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Kursa ietvaros tiks iegūtas zināšanas par līderību, tās attīstību un vēsturi, kā arī emocionālo zināšanu. Students pēc kursa apguves būs spējīgs nosaukt dažādus līderības veidus un praktiskus līderības piemērus.
Prasmes
1.Studentiem pabeidzot kursu būs prasmes par līderību, emocionālo inteliģenci un tās pielietošanu dažādās dzīves situācijās. Papildus tie pratīs atšķirt līderību no vadīšanas. Kursa ietvarā arī tiks attīstīta prasme motivēt un iedvesmot komandas biedrus, grupu biedrus u.c.
Kompetences
1.Izmantojot kursā ietvertos grupu darbus, studenti attīstīs nepieciešamās kompetences strādājot grupās un uzņemoties dažādas lomas tajās. Kursa ietvaros būs jāveic vairākas situāciju analīzes, pēc kurām studenti būs spējīgi izmantot gan paši savas, grupas biedru, gan citu grupu un arī paša piemēra atspoguļotās kompetences.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
Patstāvīgais darbs būs trīs situācijas analīzes grupās, uz kurām būs nepieciešams sagatavot prezentācijas un rakstiskas atbildes. Divi semināra teksti, pēc kuriem būs semināri ar testa jautājumiem noslēgumā.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Līderības situācijas analīze.
|
||
|
2.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
Vērtējumu izliekot tiks ņemts vērā lekciju un semināru apmeklējums - 10%, aktivitāte un kvalitāte patstāvīgajos darbos - 40% un noslēdzošais darbs - 50%.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderības vēsture.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera galvenās iezīmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālās inteliģences nozīme un pielietojums ikdienā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera profila veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera pieredzes stāsts.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera un vadītāja atšķirības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderības izaicinājums - praktiskā piemēra risināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lēmumu pieņemšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivēšana un iedvesmošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderības neveiksmes praktiskais piemērs.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderības vēsture.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera galvenās iezīmes.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Emocionālās inteliģences nozīme un pielietojums ikdienā.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera profila veidošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera pieredzes stāsts.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līdera un vadītāja atšķirības.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderības izaicinājums - praktiskā piemēra risināšana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Lēmumu pieņemšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Motivēšana un iedvesmošana.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Līderības neveiksmes praktiskais piemērs.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
HBR's 10 Must Reads on Leadership
S. Sinek. Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don't
J.C. Maxvell. Leadershift: The 11 Essential Changes Every Leader Must Embrace
T. Bradberry, J. Greaves. Emotional Intelligence 2.0
Papildu literatūra
S. Mohammadpour. Authentic Leadership: A New Approach to Leadership (Describing the Mediatory Role of Psychological Capital in the Relationship between Authentic Leadership and Intentional Organizational Forgetting)
A. Vance. Elon Musk: Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future