Organizāciju teorija un vadība
Studiju kursa īstenotājs
Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv
Par studiju kursu
Mērķis
Priekšzināšanas
Studiju rezultāti
Zināšanas
1.Studējošie pārzina galvenās organizāciju vadības teorijas, organizācijas un indivīda mijiedarbību un tās ietekmi ārējā vidē.
Prasmes
1.Studējošie patstāvīgi pielieto teorētiskās zināšanas reālajā profesionālās darbības vidē, analizējot sevi un savu rīcību, kā arī vadītāja profesionālās prasmes un nepieciešamās personības iezīmes.
Kompetences
1.Studējošie izprot vadītāja personības ietekmi un mijiedarbību ar organizācijas darbību un tās rezultātiem.
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Patstāvīgais darbs |
-
|
-
|
|
50% Grupu prezentācija par iepriekš izvēlētu tēmu, balstoties uz piedāvātajiem un paša sameklētajiem materiāliem. Prezentācijas saturs: tēmas izklāsts un kritisks tās izvērtējums, balstoties uz personisko profesionālo pieredzi un teoriju.
50% Individuāls darbs par vienas izvēlētas organizāciju teorijas pielietošanu konkrēta uzņēmuma analīzē. Papildus jāizvērtē vadītāja lomu organizācijas mērķu sasniegšanā. Darbs paredz papildus literatūras studijas, kritisku analīzi un pašrefleksiju.
|
||
Pārbaudījums
|
Virsraksts
|
% no gala vērtējuma
|
Vērtējums
|
|---|---|---|
|
1.
Pārbaudījums |
-
|
-
|
|
50% grupu prezentācija, 50% individuālais darbs. Teorijas izklāsts un kritiska organizācijas darbības analīze.
|
||
Studiju kursa tēmu plāns
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads, organizāciju teoriju apskats. Lēmumu pieņemšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Ievads, organizāciju teoriju apskats. Lēmumu pieņemšana.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas biheiviorālā (uzvedības) teorija. Mērķu uzstādīšanas teorija.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Organizācijas biheiviorālā (uzvedības) teorija. Mērķu uzstādīšanas teorija.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Darbinieku iesaiste.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Darbinieku iesaiste.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas.
|
-
Nodarbība/Seminārs
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas.
|
-
Lekcija
|
Modalitāte
|
Norises vieta
|
Kontaktstundas
|
|---|---|---|
|
Klātiene
|
Auditorija
|
2
|
Tēmas
|
Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas.
|
Bibliogrāfija
Obligātā literatūra
Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis. – Jelgava: Organization Development Academy, 2008. – 327 lpp.
Ešenvalde I. Pārmaiņu vadība. R.: Jāņa Rozes apgāds, 2007.
Helers R. Vadībzinības. Rokasgrāmata. Viss par uzņēmējdarbību un vadību. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 256 lpp.
Tsoukas, H., Knudsen, C. (eds.). The Oxford Handbook of Organization Theory: Meta- Theoretical Perspectives, Oxford University Press, 2003
Hatch, M.J., Cunliffe, A. (eds). Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives 2nd ed. Oxford University Press, 2006
Scott, W.R. 2003. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems. Pearson.
Papildu literatūra
Bromiley, P. 2005. The behavioral foundations of strategic management. Oxford, UK:Blackwell Publishing.
Donaldson, L. 2001. The Contingency Theory of Organizations. Thousand Oaks, CA: Sage.
Latham, G. P. 2004. Motivate employee performance through goal-setting. In E. A. Locke (Ed.), The Blackwell handbook of principles of organizational behavior: 107-119. Oxford, UK: Blackwell Publishing.
Ferreira, A. and Otley, D. (2009) The design and use of performance management systems: An extended framework for analysis, Management Accounting Research, Vol. 20, p. 263-282
R. Dimbleby, G. Burton. More than words: An introduction to communication. London: Routledge, 2007
Citi informācijas avoti
pēc izvēles