Veidlapa Nr. M-3 (8)
Studiju kursa apraksts

Organizāciju teorija un vadība

Studiju kursa pamatinformācija

Kursa kods
KSK_244
Zinātnes nozare
Organizāciju un sabiedriskās pārvaldes socioloģija; Socioloģija un sociālais darbs
Kredītpunkti (ECTS)
3,00
Mērķauditorija
Komunikācijas zinātne
LKI
7. līmenis
Studiju veids un forma
Pilna laika

Studiju kursa īstenotājs

Kursa vadītājs
Struktūrvienības vadītājs
Struktūrvienība
Sociālo zinātņu fakultāte
Kontaktinformācija

Dzirciema iela 16, Rīga, szf@rsu.lv

Par studiju kursu

Mērķis

Sniegt ieskatu dažādās organizāciju vadīšanas teorijās un pieejās, tās papildinot ar ieskatu personības attīstības teorijā, ko studējošais vēlāk praktiski var izmantot ikdienā, sastopoties ar dažādām situācijām un risinot problēmas.

Priekšzināšanas

Stratēģiskajā vadībā un sociālajā psiholoģijā.

Studiju rezultāti

Zināšanas

1.Studējošie pārzina galvenās organizāciju vadības teorijas, organizācijas un indivīda mijiedarbību un tās ietekmi ārējā vidē.

Prasmes

1.Studējošie patstāvīgi pielieto teorētiskās zināšanas reālajā profesionālās darbības vidē, analizējot sevi un savu rīcību, kā arī vadītāja profesionālās prasmes un nepieciešamās personības iezīmes.

Kompetences

1.Studējošie izprot vadītāja personības ietekmi un mijiedarbību ar organizācijas darbību un tās rezultātiem.

Vērtēšana

Patstāvīgais darbs

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Patstāvīgais darbs

-
-
50% Grupu prezentācija par iepriekš izvēlētu tēmu, balstoties uz piedāvātajiem un paša sameklētajiem materiāliem. Prezentācijas saturs: tēmas izklāsts un kritisks tās izvērtējums, balstoties uz personisko profesionālo pieredzi un teoriju. 50% Individuāls darbs par vienas izvēlētas organizāciju teorijas pielietošanu konkrēta uzņēmuma analīzē. Papildus jāizvērtē vadītāja lomu organizācijas mērķu sasniegšanā. Darbs paredz papildus literatūras studijas, kritisku analīzi un pašrefleksiju.

Pārbaudījums

Virsraksts
% no gala vērtējuma
Vērtējums
1.

Pārbaudījums

-
-
50% grupu prezentācija, 50% individuālais darbs. Teorijas izklāsts un kritiska organizācijas darbības analīze.

Studiju kursa tēmu plāns

PILNA LAIKA
1. daļa
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads, organizāciju teoriju apskats. Lēmumu pieņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Ievads, organizāciju teoriju apskats. Lēmumu pieņemšana.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas biheiviorālā (uzvedības) teorija. Mērķu uzstādīšanas teorija.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Organizācijas biheiviorālā (uzvedības) teorija. Mērķu uzstādīšanas teorija.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Darbinieku iesaiste.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Resursos balstītā perspektīva (RBV). Zināšanu un pieredzes apguve organizācijā. Darbinieku iesaiste.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas.
  1. Nodarbība/Seminārs

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Nenoteiktības strukturālā (Contingency) teorija. Organizācijas kultūra un pārmaiņu teorijas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas.
  1. Lekcija

Modalitāte
Norises vieta
Kontaktstundas
Klātiene
Auditorija
2

Tēmas

Daudzpusīga un apzināta organizācijas vadība. Vadība bez formālas varas.
Kopā kredītpunkti (ECTS):
3,00
Kontaktstundas:
20 ak. st.
Gala pārbaudījums:
Eksāmens (Rakstisks)

Bibliogrāfija

Obligātā literatūra

1.

Dāvidsone G. Organizāciju efektivitātes modelis. – Jelgava: Organization Development Academy, 2008. – 327 lpp.

2.

Ešenvalde I. Pārmaiņu vadība. R.: Jāņa Rozes apgāds, 2007.

3.

Helers R. Vadībzinības. Rokasgrāmata. Viss par uzņēmējdarbību un vadību. – Rīga: Zvaigzne ABC, 2004. – 256 lpp.

4.

Tsoukas, H., Knudsen, C. (eds.). The Oxford Handbook of Organization Theory: Meta- Theoretical Perspectives, Oxford University Press, 2003

5.

Hatch, M.J., Cunliffe, A. (eds). Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern Perspectives 2nd ed. Oxford University Press, 2006

6.

Scott, W.R. 2003. Organizations: Rational, Natural, and Open Systems. Pearson.

7.

Uzņēmēja rokasgrāmata, Latvijas investīciju attīstības aģentūra, 2018

Papildu literatūra

1.

Bromiley, P. 2005. The behavioral foundations of strategic management. Oxford, UK:Blackwell Publishing.

2.

Donaldson, L. 2001. The Contingency Theory of Organizations. Thousand Oaks, CA: Sage.

3.

Latham, G. P. 2004. Motivate employee performance through goal-setting. In E. A. Locke (Ed.), The Blackwell handbook of principles of organizational behavior: 107-119. Oxford, UK: Blackwell Publishing.

4.

Ferreira, A. and Otley, D. (2009) The design and use of performance management systems: An extended framework for analysis, Management Accounting Research, Vol. 20, p. 263-282

5.

R. Dimbleby, G. Burton. More than words: An introduction to communication. London: Routledge, 2007

Citi informācijas avoti

1.

pēc izvēles